driver1235 ..Even voorstellen ..

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo.

Nickname driver 1235 maar Arie is mijn naam.
Kom al jaren in Tsjechië veelal met de motor. Maar ook met de auto of de motor in de auto.
Drie weken geleden nog zes dagen in Horni Zdar geslapen en samen met mijn vrouw en de Ducati Multistrada Enduro 1260 een paar dagen rond gereden in de regio maar ook naar Krupka gereden binnendoor en terug via Duitsland onder andere. Veel kruip en sluip weggetjes rijden we dan.
Vorige week weer met mijn oudste dochter in auto, Ford Transit bus teruggeweest en twee dagen onder andere wat mijnen bezocht in Abertamy, Boží Dar, Jachimov en in st Annaberg Buchholz .
Morgen gaan we wederom met de Ford Transit en de Enduro 1260 erin naar Zuid Bohemen om daar weer wat rond te gaan rijden met de motor. Uitvalsbasis deze keer een eenvoudig hotel in Javorník.
Gr Arie
 
Dank je wel. Hopelijk vier droge dagen. Vlgde week maandag wslijk weer weg daar naar?....
Morgen eerst maar de ongeveer 850 km met de Ford Transit rijden naar het Hotel. Tot Deggendorf autobahn via Dortmund... Kassel... Fulda... Bij Deggendorf nog iets van 110 km verder binnendoor.. We rijden om 6.00 uur weg morgen. Ford Transit heeft maar 105 pk, dus echt snel doorrijden lukt niet.
Via Frankfurt is wat korter, maar vind ik geen fijne weg qua rijden, liever over Kassel, Fulda. 😊
Mooie introductie!
Welkom op dit forum en veel plezier met de nieuwe reis van uit Javornik.
Dank je wel. Vier dagen gepland om daar te rijden met Duitsland net over grens Bayerische Wald dacht ik stukje Oostenrijk erbij.
 
Klopt, idd Zuid Bohemen... We zijn er inmiddels na twaalf uur onderweg geweest te zijn. Veel wegwerkzaamheden in Duitsland, ongeluk en files die ophouden. Wegafsluiting richting de Tsjechische grens 🛂 vanaf Deggendorf waar ik de 11 nam om via Bayerisch Eisenstein Tsjechië in te rijden die vervolgens via de U omleiding weer op hetzelfde punt terecht kwam en een Tom Tom die weigert verkeersinfo te geven of de telefoon 📱 weigert het oid betekende dat ik maar bij Philipsreut de grens over ging richting Vimperk, Stachy naar Javornik.
Twaalf uur en 950 km verder waren we er. 😊
 
Zal morgen eens kijken. Buiten zag ik vlgs mij ook borden van of over Klostermann. Dit Hotel 🏩 is wat ik binnen op foto's zag ook al aardig oud maar kan me vergissen. Ga me daar morgen ochtend even in verdiepen.

Dit beeld met info bord staat net tegen over het 🏩 hotel waar we slapen. Waar het bier nu vandaan komt weet ik eigenlijk niet.
 

Bijlagen

  • DSC_5728.JPG
    DSC_5728.JPG
    140,2 KB · Bekeken: 11

kuurgast

Donateur
Dit beeld met info bord staat net tegen over het hotel waar we slapen.
Pomník Karla Klostermanna=monument voor Karel Klostermann.
Drink een mooie Klostermann
Van Měšťanský pivovar=burgerlijke brouwerij Dudák in Strakonice.

De vakantie is voorbij in Tsjechië en je zit dus in het naseizoen. Zaterdag en zondag zal het wel druk worden in die omgeving met wandelaars en fietsers. Ze komen vroeg naar de Šumava en gaan aan het begin van de middag al naar huis. Ze eten rond 12 uur een goedkope warme maaltijd "Polední of týdenní menu".
Voor restaurants zal je vooral in de grotere plaatsen moeten kijken zoals bv Vimperk of Sušice waar van alles zit van Tsjechisch tot Aziatisch, kebab en pizza.
Misschien zijn onderstaande met GPS wat voor jullie:
Kašperskohorský pivovar : 49.1442567N, 13.5553122E
Er is ook een museum van historische motorfietsen en fietsen (zonder website) dichtbij de pivovar van Kašperské Hory.
Pension/restaurant Na Solné stezce Kašperské Hory : 49.1426431N, 13.5560683E
Steak restaurace Stodola + Pivnice U Malířů bij de supermarkten van Strakonice : 49.2618181N, 13.8939714E
Plzeňka Hangár in Strakonice : 49.2579881N, 13.9070225E
Pivovar van Prachatice : 49.0122108N, 13.9969053E

De route via Fulda naar Tsjechië is zeker prettig rijden en je kan er even tanken en de benen strekken bij afslag 91.
 
Hallo, Dank voor de uitgebreide reactie. Hier zeiden ze ook al dat het in de weekenden wat drukker is nog tot eind Oktober. November gaat het hotel hiernaast dicht 🔒 zeiden ze.
Om eea weer op te knappen en dan in December blijkbaar weer open.
Eten.. We konden vanavond weer in het hotel eten waar we slapen. Ik zal jou tips eens gaan opzoeken. Maar wij zijn wat eten betreft heel makkelijk dus vinden altijd wel iets onderweg indien nodig. Vandaag ook twee keer kleine pizza hokjes gezien miss dat we dat morgen doen mochten we weer zoiets tegen komen.
prachtig om hier motor te rijden ,hoop dat je veel gaat zien
Vandaag richting Pisek gereden. Daarboven ergens had ik een route van internet afgehaald die langs een Stuwmeer en wat meertjes ect zou gaan. Klopte deels maar ook veel bos en grasgebied gereden zeg maar. Maar op zich wel oké vandaag. 340 km gereden waarvan ongeveer 140 km via de 4.
De rest binnendoor zeg maar.
Gr Arie
 
Met de motor, nu je er toch bent, Vanaf de uitrit van je hotel naar rechts. De berg af. Richting Lazny, Strašín.
Vandaar naar Kasperske Hory en via Vimperk weer terug.
Je hebt een kaart!
Veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
Dat kon vanochtend nog niet rechtsaf naar beneden. Ze waren de weg aan het asfalteren. Vanavond zag ik een motor langs ons Hotel nu over de weg naar beneden rijden. Ik ga jou opgegeven route even bekijken. Dank je wel. Nog meer tips toevallig?.
De kaarten die ik bij me heb zijn motor kaarten waar veel opstaat dus meestal maak ik een ongeveer route of rijdt een bestaande route.
De net geasfalteerde weg gaat achter mijn witte Ford transit.

DSC_5747.JPG DSC_5729.JPG
 
Bovenaan