Transavia

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Precies, ze vliegen waarschijnlijk helemaal niet op Praag of terug. Voor mij is terug naar NL belangrijker. Ik moet zo wie zo nog wachten op mijn verblijfsvergunning. Anders kom ik CZ niet meer in. Niet erg trouwens :) de meeste schrijvers op dit forum zijn niet blij dat ze niet naar CZ kunnen. Ik ben blij dat ik hier (CZ) "vast" zit:yess:
 
Inmiddels zijn de vluchten tot en met 17 juni niet meer zichtbaar. De eerstvolgende mogelijkheid is nu 18 juni. Voor de zekerheid nu toch maar KLM geboekt. :)

P.S. Ik had deze Transavia-vlucht geboekt op de 21e mei, reisdatum 16 juni. Vandaag de 27e kennelijk alweer gecanceld. Ik begrijp dat niet. Vervelend voor mij, maar ook een helemaal administratief werk voor Transavia.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ga helemaal maar niet meer vliegen, met de auto is iets langer qua tijd voor mij, maar wel veiliger en zekerder . De vouchers welke ik nu eindelijk heb zal ik denk ik niet gebruiken. Op een gegeven moment krijg ik dan mijn geld terug.
P.S. Ik had deze Transavia-vlucht geboekt op de 21e mei, reisdatum 16 juni. Vandaag de 27e kennelijk alweer gecanceld. Ik begrijp dat niet. Vervelend voor mij, maar ook een helemaal administratief werk voor Transavia.
Zeker ook voucher gehad, of geven ze nu wel geld terug?
 
Nou ik ga helemaal maar niet meer vliegen, met de auto is iets langer qua tijd voor mij, maar wel veiliger en zekerder .

Ik heb niet alle tijd. De rit heen en weer kost me dan twee dagen van mijn vakantietijd.
Bovendien is parkeren in Praag een ramp en kostbaar. Of kost me weer tijd om zo'n sticker aan te vragen.

De vouchers welke ik nu eindelijk heb zal ik denk ik niet gebruiken. Op een gegeven moment krijg ik dan mijn geld terug.

Zeker ook voucher gehad, of geven ze nu wel geld terug?

Die voucher is toegezegd en zal ik t.z.t. wel ontvangen. Ik gebruik die voucher nog wel.
 

kuurgast

Donateur
Waarom krijg ik een voucher in plaats van een teruggave?

Vluchten voor 4 juni krijgen een flexibele voucher, zodat je later alsnog met ons kunt vliegen. Zo komen we onze belofte om je naar je bestemming te brengen na, alleen op een later moment. Als je voucher na 1 jaar is verlopen, kun je alsnog je geld terugvragen. We snappen dat je misschien liever je geld terug had gekregen. Dit is een zeer uitzonderlijke situatie van ongekende omvang.

Voor vluchten die we vanaf 4 juni annuleren, passen we ons beleid aan. Passagiers op deze vluchten kunnen kiezen tussen een voucher of terugbetaling. Vanwege het gewijzigde beleid is het niet direct mogelijk om een teruggave aan te vragen. We werken er achter de schermen hard aan om te zorgen dat dit binnenkort kan. We informeren passagiers zo snel mogelijk over hoe ze dit kunnen doen.
Bron transavia.com.

Ook hier willen ze zoveel mogelijk geld binnenhalen.
Voorlopig vliegen ze niet naar Tsjechië!

Alleen KLM vliegt momenteel dagelijks naar Praag.
 
Laatst bewerkt:
:ja: Ze bieden vluchten aan die ze annuleren, volgens hun nieuwe regels kan Bohemian of andere klanten wel hun geld terug krijgen, maar niet meteen. Ze zetten zelf op hun webpagina dat ze niet op Praag vliegen, maar innen wel het geld van de boekingen welke je kan maken. Ik vertrouw het voorlopig niet meer. Ik had ook een vlucht met EasyJet en daarvan heb ik al lang mijn geld terug. Ik heb volle begrip voor de moeilijkheden welke Covid brengt, maar dit voelt als een kat in het nauw

Het zou toch wel sterk zijn dat Transavia vluchten verkoopt waarvan ze al weten dat ie niet kunnen doorgaan.
Dus wel
 

kuurgast

Donateur
Vanaf deze week vernieuwt Transavia de lijn Praag - Eindhoven

De goedkope dochteronderneming van de Air France-KLM-groep zal tot vier keer per week vliegen, op maandag, donderdag, vrijdag en zondag.
Tickets beginnen bij ongeveer 500 CZK.
Er is geen andere luchtvaartmaatschappij die rechtstreeks van Praag naar Eindhoven vliegt, maar Ryanair is van plan om vanaf het wintervluchtschema de dienst op deze route te hervatten.
Bron praguemorning.cz.

Ik zag op de website transavia.com dat er tickets zijn vanaf 29 euro.
 
Bovenaan