Rondreis Tsjechië 2020

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heel vervelend, dat de reis uitgesteld moet worden, maar "voorkomen is beter dan genezen". Hopelijk is de corona-crisis snel voorbij, zodat de reis later in het jaar alsnog kan plaatsvinden. Een ieder, die dit leest heel veel sterkte en voorzichtigheid gewenst, zodat we op een later datum, alsnog kunnen genieten van de reisverslagen van Ad en Marja.
 

Ad Verschoor

Donateur
Waar we al rekening mee hielden is waarheid geworden. De kogel is door de kerk. Afgelopen weekend ontving ik een mail vanuit Dolni Brusnice met de mededeling dat de Corona maatregelen naar verwachting met een maand verlengd gaan worden. Voor de week met de kinderen betekent dit dat we de reis hebben doorgeschoven naar de meivakantie van 2021, die is vastgesteld van zaterdag 1 tot en met zaterdag 8 mei 2021. Zelf gaan wij (Marja en Ad) plannetjes maken voor een reis, waarvoor we op zondag 23 augustus hopen af te reizen. Later kom ik hier op terug en vervolg ik dit verhaal. Eerst wens ik iedereen van harte toe: "Blijf gezond".
 

Ad Verschoor

Donateur
Waar ik ook aan moet denken is de vele Nederlanders in Tsjechië die grotendeels afhankelijk zijn van toerisme.
Die zitten nu in heel zware tijden.
Vind ik dit leuk is dan altijd de vraag. Nee natuurlijk niet, maar leuk en mooi is het dat je eraan denkt. Ik ben het volledig met je eens en wens ze allemaal heel veel sterkte. Vooral geldt voor iedereen: Blijf gezond !!!!!!
 

kuurgast

Donateur
Donderdag 30 april. Een dag, waarvan ik vind dat ze deze zelf mogen invullen met uitslapen, een spelletje of zomaar met telefoon cq. tablet.........
De avond staat in het teken van de traditionele heksenverbranding "Paléni Čarodĕjnic", waarbij het plaatsje Mostek in de buurt ligt.
Wat bizar om dit nu te lezen.
Overal zijn de evenementen geannuleerd en als mensen thuis een heksenverbranding willen houden moeten ze voorzichtig zijn vanwege de grootte droogte.
 

Ad Verschoor

Donateur
Rondreis Tsjechië 2020
Het begin van wat een feest moet worden !


Ik vind het fantastisch om weer te kunnen beginnen met schrijven over de voor ons liggende reis naar Tsjechië. Ik kan niet wachten voor het zover is en we weer in de auto kunnen stappen.
Uiteraard breekt een lange periode aan van allerlei voorbereidingen, maar juist dat maakt het zo leuk.

Ruim op tijd was ik met het reserveren van twee grote vakantiehuizen, die te vinden zijn naast Hotel pod Zvicinou in Dolni Brusnice.
Al in augustus 2018 waren deze woningen vastgelegd voor de periode van zaterdag 25 april 2020 tot en met zaterdag 2 mei 2020. Ik moest wel, omdat ik toen al wist dat we in 2019 een jaar niet op vakantie zouden gaan. Alles had dit te maken met de bouw van ons nieuwe huis. Begin december 2019 was het zover dat we hierin konden gaan wonen. Iets dat ons, tot nu toe, heel goed bevalt.

Deze week vakantie wordt voor ons heel bijzonder, omdat we dan vieren dat we 50 jaar getrouwd zijn. We hopen dit te doen met alle kinderen, kleinkinderen met eventuele aanhang en ons achterkleinkind. In totaal hebben we het over 18 personen en we houden nog slaapplaatsen over voor nieuwe aanhang.

Gisteren onze 50-jarige trouwdag gevierd met de kinderen/kleinkinderen in koppeltjes op visite. Het is een leuke dag geworden. Jammer dat de gezamenlijke vakantie niet door kon gaan, maar we hebben hem doorgeschoven naar 2021.
Marja en ik krijgen, gelet op de positieve geluiden, weer enige hoop op een Tsjechië reisje eind augustus.
 
Bovenaan