Internet in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja dat had ik ook gehoord, maar ik ga bv 4x per jaar een week of 4-6 daarheen en is het wel prettig in deze periodes die bijna allemaal buiten de zomermaanden vallen, internet te hebben. Je kunt tegenwoordig je TV bundel van thuis meenemen naar CZ maar dan heb je wel onbeperkte data nodig. Voor een heel jaar nemen is dat zonde. Iemand droeg aan dat er een provider was die dat aanbood, ik dacht op deze site, maar kan nergens iets over vinden meer.
 

kuurgast

Donateur
Tsjechische mobiele tarieven, een van de duurste van de EU, worden niet goedkoper.

Het is geen geheim dat Tsjechië dure mobiele tarieven heeft; volgens een studie van de Europese Commissie die vorig jaar werd gepubliceerd, behoren mobiele pakketten in Tsjechië tot de duurste in de EU, samen met die in Cyprus, Griekenland en Hongarije.
De gemiddelde Tsjechische inwoner betaalt zelfs meer dan het dubbele van het gemiddelde tarief voor mobiele telefoons in de hele EU.
In Tsjechië biedt T-Mobile niet eens een pakket met onbeperkte gegevens. Tarieven van de operator beginnen bij 499 voor een miezerige 500 MB aan gegevens en lopen op tot 999 kronen voor een hele 8 GB. Dat is bijna een kwart van wat 160 kronen je oplevert in Italië.

Toch kan er hoop aan de horizon zijn.
Dit jaar is het Tsjechische Telecommunicatiebureau (ČTÚ) van plan nieuwe frequenties open te stellen voor mobiel datagebruik en zal het deze eerst aanbieden aan bedrijven die momenteel geen banden in Tsjechië hebben.
Dit zou mogelijk een vierde grote mobiele operator naar Tsjechië kunnen trekken, wat misschien het enige is dat de lokale markt kan opschudden en de tarieven kan verlagen.
Bron news.expats.cz.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zijn Tsjechische consumenten verantwoordelijk voor hun hoge mobiele tarieven?

Begin 2017, de directeur telecommunicatie voor de vice-minister van Industrie en Handel adviseerde Lubomír Bokštefl botweg dat als een Tsjechische klant betere mobiele tarieven wil, hij "naar Polen moet gaan".
Bron kafkadesk.org.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat had ik ook gehoord, maar ik ga bv 4x per jaar een week of 4-6 daarheen en is het wel prettig in deze periodes die bijna allemaal buiten de zomermaanden vallen, internet te hebben. Je kunt tegenwoordig je TV bundel van thuis meenemen naar CZ maar dan heb je wel onbeperkte data nodig. Voor een heel jaar nemen is dat zonde. Iemand droeg aan dat er een provider was die dat aanbood, ik dacht op deze site, maar kan nergens iets over vinden meer.

Voor TV een satelliet-installatie, en de rest van je data gewoon op een Nederlandse sim-kaart?
 
Egje bij welke provider hebben jullie dat abonnement afgesloten? Dan kan ik eens gaan informeren of mij dat ook lukt in Stary Kolin, binnenkort gaan we weer naar ons huis.
 
Bovenaan