Wandelingen die geschikt zijn voor een rolstoel

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben me aan het oriënteren op Oost Bohemen waar ik volgend jaar heen wil.
Nu wil ik graag weten of er in de omgeving van Dlouhá Ves mogelijkheden zijn om te wandelen als je een rolstoel bij je hebt. Mijn moeder is afhankelijk van haar rolstoel en gaat wel heel graag mee de natuur in. Wat daarvoor nodig is zijn goed begaanbare paden en niet te steile hellingen, al moet ik daar wel bij zeggen dat we met zijn drieën toch wel heel wat hellingen hebben bedwongen.
 

Pelhřimov

Donateur
mapy.cz geeft meerdere plaatsen met deze naam aan, o.a.:
Dlouhá Ves, okres Havlíčkův Brod, Kraj Vysočina, Česko
Dlouhá Ves, okres Klatovy, Plzeňský kraj, Česko
Truskovice – část obce Dlouhá Ves, okres Strakonice, Jihočeský kraj, Česko
Rychnov nad Kněžnou – část obce Dlouhá Ves, okres Rychnov nad Kněžnou, Královéhradecký kraj, Česko
 
Wat ik ervan begrepen heb is het een gemeente in de buurt Plzen. Ik weet niet precies hoe het plaatsje heet waar wij hoogstwaarschijnlijk heen gaan.Het ligt in ieder geval in de buurt van kasteel Kaspeck.
 
Makkelijk te onthouden, als je met je neus richting poolster gaat staan en je strekt beide armen naar voren en je strekt ook nog je 10 vingers, dan wijst je duim van je rechterhand naar het westen en de duim van je linkerhand naar het oosten, probeer het maar eens! :D
 
Ik ben al jaaaaren verknocht aan die stoelen, met de wielen naat mijn heupen en helaas heb ik moeten constateren dat Tsjechië niet bepaald een rolstoel vriendelijk land is, desondanks wens ik jullie een fijne vakantie!
 
Makkelijk te onthouden, als je met je neus richting poolster gaat staan en je strekt beide armen naar voren en je strekt ook nog je 10 vingers, dan wijst je duim van je rechterhand naar het westen en de duim van je linkerhand naar het oosten, probeer het maar eens! :D
Tja ik weet het ook allemaal wel hoor, op de lagere school kreeg ik steevast te horen dat ik de andere linkerkant bedoelde, en met paardrijden zat ik ook altijd fout. Wat dat betreft wordt het dus niets met mij.☺
 
Dlouhá Ves (te vergelijken met "Langstraat") ligt in onze regio; komende van Hartmanice richting Susice.

Voor een betere oriëntatie, hierbij een link uit Google Maps
https://www.google.nl/maps/place/342+01+Dlouhá+Ves/@49.1791193,13.5157422,9912m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4774d48b5d8fc239:0x400af0f6614f1b0!8m2!3d49.1962834!4d13.5092601

Het ligt dus Niet in de buurt van Pilsen ( 90km afstand) en de naam van het kasteel is Kašperk, bij Kašperské Hory.
De oude duitse naam is Bergreichenstein
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kašperské_Hory
 
Laatst bewerkt:
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik heb de kaart niet ver genoeg ingezoomd. Maar de dichtbijzijnde grote plaats is inderdaad Susice. Ik weet heel weinig van Tsjechië, ik ben er eens een paar dagen geweest maar het hoofddoel was toen Praag. Het is ook ver buiten de gebaande paden voor mij als Anglofiel. Ik zal dus nog wel vaker dingen fout hebben.
 

kuurgast

Donateur
@tessayne zie mapy.cz waar je met inzoomen en links boven "change map" en rechterzijde "Travel tips" meer kan vinden.
Dlouhá Ves ligt tegen het natuurgebied Sumava. Daar zijn rolstoelroutes zie npsumava.cz/en.
Verder sumava-bezbarier.eu/trips/travel-tips "bez barier"= zonder belemmeringen.
Kaart waar van alles voor rolstoelers op staat is vozejkmap.cz. , je moet daar linksonder even inzoomen bij het groene deel onder Plzen.
 
@tessayne zie mapy.cz waar je met inzoomen en links boven "change map" en rechterzijde "Travel tips" meer kan vinden.
Dlouhá Ves ligt tegen het natuurgebied Sumava. Daar zijn rolstoelroutes zie npsumava.cz/en.
Verder sumava-bezbarier.eu/trips/travel-tips "bez barier"= zonder belemmeringen.
Kaart waar van alles voor rolstoelers op staat is vozejkmap.cz. , je moet daar linksonder even inzoomen bij het groene deel onder Plzen.
Dank je hier hebben we heel veel aan.
 
Bovenaan