En Tabe blikt terug

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Het eerste jaar dat wij, Doety en ik, niet in Tsjechië zijn. Zoals in mijn vorige topic "Tabe kijkt vooruit" al is verteld, ons huisje in Zbyslav is verkocht. We zijn daardoor geen miljonair geworden, maar we hebben het tegen een redelijke prijs aan een Tsjech kunnen verkopen. Eigenlijk al binnen twee weken. Fysieke problemen van ons beiden was de reden om er mee te stoppen. Achterstallig onderhoud, de lange reis door Duitsland waren bij het plussen en minnen toch de redenen die de doorslag hebben gegeven. Op tijd, zoals ons nu wel gebleken is. Gelukkig gaat het momenteel met de gezondheid best redelijk, maar we merken beide dat we toch wel een dagje ouder worden. Beiden de 70 gepasseerd. De operatie bij Doety is goed geslaagd en ze loopt nu (bijna) weer als een kievit. Zelf ben ik aan de pillen voor "de suiker en de hoge bloeddruk". En ben, zoals op de Avatar te zien is, behoorlijk afgevallen (20kg). Terwijl ik aan het typen ben, komen veel herinneringen terug. Een mooie tijd, zowel met als zonder de kinderen. En ik mis het! Het rustige, niet jachtige leven van het platteland van Zbyslav met dat schitterende uitzicht en de lange wandelingen met de hond. De Tsjechische vrienden en de Nederlandse vrienden in Tsjechië. De mooie natuur, de rustieke dorpjes, ja, ook die met de vervallen huisjes. Lees de topic over verkrotting. Het had wel iets. Nogmaals; wel op tijd gestopt. We hebben ons nooit voor vast willen binden aan Tsjechië. Het is altijd een vakantieadres gebleven. En dat is goed. Dat is tevens een goede raad voor mensen die zich permanent in Tsjechië willen vestigen. Verbrand nooit al je schepen in Nederland, want er komen andere tijden. Met pijn in het hart dus afscheid van Tsjechië, maar daar komen andere dingen voor terug. Op 15 april opa en oma geworden van een schitterende kleindochter Emily. De wandelingen met hondje Fido in de bossen van Almere-Haven en het achtertuintje van ons huis, dat er nog nooit zo mooi bij heeft gestaan. En Tsjechië? De kans is klein, maar ik denk dat wij bij bepaalde gelegenheden nog wel eens teruggaan. Lieve vrienden in Tsjechië hebben ons ook wel uitgenodigd, maar we zullen daar geen, of heel incidenteel, gebruik van maken. En als we komen, gaat dat per vliegtuig.
 
Goed om weer van je te horen, Tabe, oude man in een Goddelijk Hemellichaam!!! :lmfao:
Twintig kilo, da's een hele prestatie, knap hoor!
Gefeliciteerd met Emily, dat moet toch een geweldige gebeurtenis zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat je om onduidelijke redenen zonder kinderen ook nooit kleinkinderen krijgt. :oeps:
 

Ad Verschoor

Donateur
Tabe op visite in Zbyslav gaat niet meer, maar toch op deze manier iets van jullie te horen is fijn. Geniet van de mooie dagen die Nederland op dit moment heeft en waar er vast nog veel meer van komen. Mooi te lezen dat het jullie goed gaat.
hartelijke groeten ook aan Doety
 
Aardige om een bericht van je te lezen.
Dat je Tsjechie mist is evident.
Om je even jaloers te maken, wij staan in de startblokken voor een maandenlang verblijf in Sindelova.
We zullen daar proosten op jullie gezondheid en op het mooiste cadeau wat je gekregen hebt: een kleinkind!
Geniet van het pensionado zijn.
En hou het gezond!

Een warme groet van ons.
 
Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Het gemis van het huis in Tsjechië, met alles wat daar bij hoorde, herken ik zeker. Ook wij hebben dat. Maar ook wij denken dat we de goede keuze gemaakt hebben en genieten nu op andere manieren van onze vakanties.
 
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter.
Dat jullie Tsjechie missen kan ik zzer goed begrijpen, maar keuzes moeten gemaakt worden in het leven.
Heel veel plezier en gezondheid gewenst voor de toekomst.
 

Tabe

† In Memoriam
Even weer een berichtje van een passief Tsjechie forumlid. Voor de mensen die Doety en mij nog kennen en die de topic "Tabe kijkt vooruit" hebben gevolgd. Ik was nieuwsgierig of dit forum nog in de lucht was en warempel.... Ja. Dat doet mij deugd, want ondanks dat wij eigenlijk niks meer hebben met Tsjechie, blijft dit mooie land trekken. Al weer drie jaar geleden zijn we voor het laatst in Tsjechië geweest. Campertje gehuurd in Nederland en vervolgens 10 dagen onder andere in Tsjechië rondgetoerd. Verbleven op camping De Sprookjesmolen van Miranda. Nog een oude bekende van de reunies bij Jan en Akkelien. Uiteraard ook daar nog even koffie gedronken. Altijd hartelijk zoals altijd. Ook bij forumlid Ronald langsgeweest, zoals altijd gastvrij. Met pijn in mijn ogen ook het resultaat gezien van de verbouwing van ons oude huisje in Zbyslav. 1 Grote ramp. Jammer, jammer, jammer. En zoals het in het leven gaat. Uit het oog uit het hart. Met onze oude Tsjechische vrienden hebben we weinig meer contact. Ook jammer. De afgelopen twee jaar hadden we nog wel plannen om met vakantie naar Tsjechie te gaan, maar door corona is er niks meer van gekomen en dat is ook jammer. En voor wie het interesseert, we zijn in Almere verhuisd. Van een koopwoning naar een mooi huurappartement. Alles gelijkvloers en dat is maar goed ook. Doety heeft haar voet op twee plaatsen gebroken en zit met de poot in het gips..... en dan ben je blij dat je niet meer een trap op hoeft. Verder zijn wij in vier jaar tijd vier keer opa en oma geworden met de 5e op komst. Dus druk druk druk als opa en oma zijnde. Of Tsjechië er in de toekomst nog in zit? We hebben hoop als Doety tenminste weer wat "mobiel" wordt. En we naderen per slot van rekening de 75. Zo niet, dan blijven de mooie herinneringen. En dus....de vriendelijke groeten aan al onze oude forumkennissen!
 
Goed om te lezen dat jullie nu in een appartement wonen en nu zeker met een gebroken voet, heel veel sterkte en blijf van de kleinkinderen genieten, tot lezens op dit forum, want we wachten op een nieuwe update. gr. Hans en Nelly.
 

Pelhřimov

Donateur
Tabe, fijn om weer wat van jullie te vernemen. Hopelijk geneest de voet van Doety zich voorspoedig.
Toevallig heb ik gisteren nog de foto's van ons onverwachtse bezoek aan jullie terug zitten kijken.

groetjes, ook aan Doety 😘
 
Bovenaan