Hoe gaat het met "onze" kopschoppers?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Noot: Bericht van Kobus nu ook in het Nederlandse nieuws

Zeven Nederlanders gearresteerd voor zware mishandeling ober in Praag

Zeven Nederlandse mannen zijn gearresteerd in Praag vanwege de zware mishandeling van een ober in het centrum van de stad. De mannen zouden zaterdag een ober in elkaar hebben geslagen nadat hij ze vertelde dat ze geen zelf meegebrachte alcohol op het terras mochten drinken.
De mannen zouden volgens Tsjechische kranten tussen de 24 en 32 jaar oud zijn. Ze werden gearresteerd op het vliegveld.


AAwgCTE.img


De ober die door de mannen is mishandeld zou op de intensive care liggen.

Het ministerie Buitenlandse Zaken bevestigt dat verschillende Nederlanders zijn aangehouden. Ze zijn daarvan op de hoogte gebracht door een familielid van een van de arrestanten. Geen van de mannen hebben tot dusver consulaire bijstand gevraagd.

Bron: msn.com
 
https://www.novinky.cz/krimi/470096...e-suroveho-zbiti-cisnika-byli-prekvapeni.html

Een aantal nederlanders zijn op het vliegveld van praag aangehouden voor het in elkaar slaan van een kelner. Dit omdat ze geen meegenomen alkohol mochten drinken op het terras. De video van de kamera's die overal hangen zegt genoeg.

Ze hebben een Nederlands paspoort, maar dat is het dan ook wel. Die Henk, Jan en Kees toch...
Wel weer erg grappig dat deze types dit dan vlakbij het kunstwerk van David Çerny doen...
Zijn die gesubsidieerde kickbox trainingen in het kader van agressiebestrijding toch nog ergens goed voor geweest...

Gelukkig hebben ze in Tsjechie wel een een stevig rechtssysteem, want de heren riskeren 10 jaar cel als de aanklacht inderdaad poging tot doodslag wordt.
 
Laatst bewerkt:
Laat al dat opgepakte tuig maar lekker 20 jaar zitten daar .
En is het jullie ook opgevallen dat bij dit tuig géén balkje voor hun ogen zit ,
daar heeft de Politie en media in Tsjechië maling aan .
Maar op de foto,s en video vanuit Nederland staat dat tuig gebalkt voor hun ogen ,
maak ze maar herkenbaar ,misschien dat het tuig zich dan wat inbindt .

Nou dan zullen mijn kleindochter (20) en wij als grootouders de aankomende 2 weken
ons maar weer als ambassadeurs gedragen , net als in het verleden , en de goede naam hoog houden ,
van alle goedwillende Nederlanders .
 
De reacties in mijn omgeving hier zijn niet negatief over Nederlanders maar wel over zulk soort tuig van wat voor nationaliteit dan ook.
 
Mogelijk langere straf na mishandeling Praagse ober

PRAAG - Twee Nederlandse broers die worden verdacht van het mishandelen van ober Miroslav in Praag, kunnen daar langer achter de tralies verdwijnen dan eerder gedacht. Het Openbaar Ministerie (OM) in de hoofdstad Praag beschouwt de vechtpartij nu als een poging tot moord.

Bron: De Telegraaf
 
En wat is hier gerechtig aan? Omdat het in de media was wordt de straf hoger?
Zolang er mensen voor ergere dingen minder straf krijgen kan je in dit geval niet van gerechtigheid spreken.
En als je het niet met me eens bent, onderbouw je komentaar dan ook gelijk even.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het die ober vergaat en of hij ueberhaupt zijn oude beroep zal kunnen oppakken. Maar goed, dat is niet waar dit topic over gaat. Maar de media aandacht zal ongetwijfeld van invloed zijn geweest op de strafmaat. Ik kan daar persoonlijk niet mee zitten en voel ook niet de drang zulks te onderbouwen. Maar ik begrijp Kobus wel...
 
Er staat nergens dat de straf hoger is omdat het in de media was. Mensen op deze manier volledig verrot trappen is erg slecht gedrag, als je er dan bij optelt dat ze ook nog kickboxers zijn begrijp ik zeker dat er anders naar gekeken wordt.
 
En wat is hier gerechtig aan? Omdat het in de media was wordt de straf hoger?
Nee, dat heeft er niets mee te maken.

Zolang er mensen voor ergere dingen minder straf krijgen kan je in dit geval niet van gerechtigheid spreken.
En als je het niet met me eens bent, onderbouw je commentaar dan ook gelijk even.
Ik zou niet weten waarom, iedereen die zijn hersens kan gebruiken snapt dat je iemand nooit zo mag mishandelen als hij alleen iets tegen je gezegd heeft!!
 
Bovenaan