Camping Na Spici - Radasov (omg. Karlovy Vary)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Na Spici in Radasov zijn wij twee jaar geleden geweest. Een leuke en gezellige camping met duits sprekende eigenaar.
Leuk restaurantje en café erbij. Voor de kinderen is er een speeltuin en zwemwater. Langs de camping loopt een rivier waar je in kunt zwemmen, alleen weet ik natuurlijk niet hoe oud je kinderen zijn. Mijn dochter was toen 11 en vond het wel leuk, omdat er ook wat stroming in de rivier zit. Ook kon je "raften op de rivier", het is niet erg wild, maar wel leuk voor beginners.
Tevens is er een kampvuurplaats. Sanitair is perfect, wij vonden het een leuke en goede camping.

www.naspici.net

Margreet
 
Bijzondere dingen: in de buurt (vlakbij de grens), ik weet niet meer het plaatsje, is een hele grote markt. De kuuroorden Marianske Lasné en Karlovy Vary zijn zeer de moeite waard. Hier vind je bronwater wat goed zou zijn voor je gezondheid en het zijn mooie steden met prachtige gebouwen. Er is ook een kabelbaan naar boven met een mooi uitzicht. Mooi wandelgebied en de fabriek van Mattoni bronwater staat in de buurt van de camping. Tevens is raften op de rivier erg leuk voor het gezin. Naar Praag rijden is ook nog te doen, in ca. 2 uur rijden ben je er. Veel plezier in Tsjechie en op deze camping.
Margreet
 
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar tsjechie geweest. Wij stonden op camping Na Spici, ongeveer 10 kilometer vanaf Karlovy Vary. Dit is een vrij kleine camping aan een rivier. Wij vonden het in elk geval een leuke camping omdat we niet van die enorme grote campings houden. Nadeel was wel dat er bijna alleen maar Nederlanders stonden.
 
We komen net van Na Spici af en het is er inderdaad wel leuk. Toch nog een paar minpuntjes! De Nederlandse beheerder is af en toe erg nors. De camping is erg druk en de plaatsen zijn erg klein. Op een veldje waar er vorig jaar 6 stonden, moesten er nu 8 staan.

De caravans op de foto hebben zeker een dag of vijf op deze manier gestaan. Later is de meest rechtse weggegaan en zijn er weer enkele tussen gezet en je raad het al: overdwars!! We stonden als haringen in een ton.
Maar ja, als er geen plaats is en je wilt toch wat, dan moet je met minder genoegen nemen.
Ook bleek bij het afrekenen dat er ineens voor bijzettentjes betaald moest worden. Later hoorden we dat onze buren dit weer niet hoefden. Hier regeert dus de willekeur!

62729-IMGP4069.JPG

De rivier langs de camping is leuk om te kanoën en te zwemmen. We laten ons niet uit het veld slaan en gaan volgend jaar weer naar Tsjechië, maar dan naar een andere camping.

Ine, Willem
 
Re: Camping Na Spici bij Karlovy Vary / Kycelka?

wij zijn een paar jaar geleden naar deze camping geweest toen was hij midden in het seizoen het gras aan het inzaaien (camping zelf dus) en de weggetjes (opnieuw) aan het teren.
 
De camping is erg druk en de plaatsen zijn erg klein. Op een veldje waar er vorig jaar 6 stonden moesten er nu 8 staan.

De caravans op de foto hebben zeker een dag of vijf op deze manier gestaan. Later is de meest rechtse weggegaan en zijn er weer enkele tussen gezet en je raad het al: overdwars!! We stonden als haringen in een ton.
Ik heb de beheerder/eigenaar van Na Spici n.a.v. deze topic gemaild en hem gewezen op de foto op dit forum. Binnen één uur had ik een reactie dat dit een uitzondering was en dat dit één dag zo geweest is. Inmiddels hebben we een folder van de camping ontvangen en waarschijnlijk zullen we er komende zomer toch een weekje gaan staan. Blijkt dat de plaatsen inderdaad zo opgevuld worden, dan zijn we zo weer weg.
Ine
 
Wij hebben een aantal jaren met plezier steeds een weekje op Na Spici gestaan. De sfeer was altijd prettig, aan een rivier met veel jeugd. Ook deze zomer, al wordt de camping nu wel zo druk dat het soms misschien minder aangenaam is.
Ik kan Na Spici van harte aanbevelen.

RoJo
 
Komende zomer gaan wij misschien weer eens naar Tsjechië. We willen een rondreis maken en zouden misschien ook weer camping Na Spici willen aandoen. De website is echter "uit de lucht" voor zover ik het kan nagaan. Weet iemand iets over de situatie? Bestaat de camping nog?
 
Geen dank.
In Sindelova is ook een camping.
Gelegen aan een meertje waar je kan zwemmen.
Elektra aanwezig.
Mooie douchegelegenheid in een cabine.
Broodjes bestellen is mogelijk.
Restaurant nabij.
Ongelooflijk mooie fietstocht te maken.

Gezonde lucht is gratis.
Evenals de mooiste natuurgebieden.
Prachtige stadjes in de nabijheid.

Kortom, Sindelova is het helemaal!
 
Bovenaan