Snelwegvignet 2017

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Snelwegvignet Tsjechië 2017

De tarieven van de snelwegvignetten voor 2017 zijn ongewijzigd.

10.jpg maand.jpg jaar.jpg

D = 10 dagen (310Kč = ± €12,00) - geldig vanaf de aangegeven dag op de sticker t/m de tiende dag daarna.
M = maand (440Kč = ± €17,00) - geldig vanaf de aangegeven dag op de sticker t/m dezelfde dag in de eerstvolgende maand.
R = jaar (1500Kč = ± €57,00) - geldig t/m 31 januari 2018.

Zie voor meer info en tips de topics Snelwegvignet Tsjechië 2015 en 2016, en de website www.sfdi.cz.
Lijst van verkooppunten in Tsjechië: www.sfdi.cz.
In Nederland en België is het vignet alleen te bestellen bij www.hartmanova.eu.

Op onderstaande kaart kan je zien op welke wegen wel of geen vignet nodig is.

tolwegen.gif
 
Waarschijnlijk rijdt je ook bij Zittau de grens over, dan heb je inderdaad alleeen naar Vrchlabi geen vignet meer nodig.
 
Is er al iets bekend over het vignet voor 2018 ?
Ik wilde er een bestellen bij Radka Hartmanova zoals vorige jaren, maar zij stopt deze diensten.
 
Ik heb een week geleden met een p.m. gevraagd om een vignet en kreeg daar het negatieve bericht op, en dacht wellicht handig om dit mee te geven. Maar ga het via de aangegeven officiele weg nog een keer proberen.
 
Na nogmaals een bestelling te hebben geplaatst voor een jaar vignet heb ik het bericht ontvangen dat deze niet meer leverbaar zijn.
 
Wij vertrokken laatst vanuit Strakonice richting praag. Volgens onze kaart zit daar een stuk tolweg op de route.
Bij diverse benzinepompen gestopt maar nergens konden we een vignet kopen!!
 
:sterretjes:
De nodige keren aangeklikt. Engels, Tsjechisch, automatisch vertalen:...........
Kan er geen kaas van maken.

Co se děje špatně?
Bij mij werkt ie ook! eerst op de link klikken, daarna op vignettes en dan verschijnt er een lijstje met o.a. "prices and validity", zelfs de snelwegnummers onder "Toll sections"!

Maar ja, gehandicapten mét een gehandicaptenkaart (dus ik) hebben op de snelweg geen vignet nodig.:D
 
Bovenaan