Nederlanders in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo

Graag zou ik eens willen weten waar de meeste nederlanders in praag samenkomen of elkaar treffen. Misschien een cafe of bistro of sportclub. Ik ben pas eind april dit jaar in praag komen wonen, alleen ik wil graag eens mensen treffen hier in praag over van alles en nog wat, hoe het ze bevalt en wat er nog meer voor bijzondere activiteiten zijn dan alleen het centrum. Ik ben ook al een paar keer ten zuiden van praag in het mooie beachpark aan de moldau bij branik geweest, alleen jammer dat ik tot op heden nog geen nederlanders tegengekomen ben. Ben heel benieuwd of hier meer mensen zijn die ook ervaringen hierover willen uitwisselen.
 
Hoi,

Ik woon hier 4,5 jaar en het verbaast me nog steeds hoeveel Nederlanders hier wonen. Ik werk met vooral veel jonge mensen en die concentreren zich vooral rond IP Pavlova qua woonruimte. Voetbal kijkt men massaal in de Riegrovy Sady (beergarden). Maar ik zou niet echt de standaardplekken kunnen opnoemen waar de meeste Nederlanders elkaar treffen. Er worden wel activiteiten georganiseerd, zie ook de website van de ambassade, maar wat je merkt is dat ieder bedrijf waar Nederlanders werken weer een eigen stamcafe heeft gemaakt. Ik ben iets ouder dan de gemiddelde leeftijd van mijn collega's en vind het leuk om met ze te borrelen, maar ik heb ook behoefte om contact met Tsjechen te hebben en ook om contact te hebben met mensen van alle leeftijden. Dus...misschien moeten we met wat forumleden gewoon weer eens zelf iets in Praag organiseren:)
 
Laatst bewerkt:
hallo nathalie

Nog bedankt van je reactie op mijn forumvraag. Ik vindt het leuk van tijd tot tijd ook weleens nederlanders te treffen hier in praag en dingen te horen over ervaringen hier in thechien. Ik heb ook wel contact met thechen maar de taal is grootte hindernis en engels kan wel wat verstaan maar niet vloeiend. Duits gaat mijn makkelijker af omdat ik het voor mijn werk ook altijd nodig hebt. Ik dacht echt dat hier in praag ook wel regelmatig nederlanders naar bepaalde cafe of restaurant kwamen maar ik hoor nu ook van andere mensen dat dit dus wel verschillend is. Zou weleens leuk in de komende maanden eens nederlanders te treffen ook idee wat meer over activiteiten te horen. Ik ga wel veel in de weekend weg met me vrouw actracties bezoeken en kom ik ook nederlanders maar dat zijn dan alleen vakantiegangers. Ik hoop nog iets komende maanden te horen.
 
Ik woon ook in Praag, maar werk niet voor een bedrijf waar veel Nederlanders zitten (ben tot nu toe de enige, maar er komt nog een jongen binnenkort). Zodoende ontmoet ik eigenlijk ook zelden Nederlanders, dus geen idee waar ze uithangen. Ik weet wel dat er bedrijven zijn met hele Nederlandstalige service-afdelingen, veelal IT en logistiek geloof ik. In elk geval, een keer mensen ontmoeten lijkt me leuk, dus mocht er wat georganiseerd worden sluit ik me aan (wil ook wel helpen met organiseren, zolang ik niet alles helemaal alleen hoef te doen).
 
hallo nathalie

Ik heb interesse om eind van de week of volgende week iets af te spreken ergens kroegje of rustig grand cafe midden in het centrum. Ik ben alleen niet zo bekend met alle straten in centrum omdat hier nog niet zo heel lang woon. Mijn nummer is *****. Ook Mirte is welkom hoe meer mensen komen dan kan het toch ook heel gezellig zijn. Ik heb nog tot 30 augustus vrij met me werk dus kan nog even vooruit plannen. Als je interesse hebt waarom niet gewoon eens dingen gezellig onder elkaar praten over dus belevenissen en ervaringen hier in praag. Misschien dat ik nog wel veel meer dingen hoort over nederlanders die hier al jaren wonen. Ik heb verleden week gesproken stefan,daar ga ik als het goed is ook eens een biertje mee drinken als die tijd hebt voor de komende week.

EDIT: Telefoonnummer verwijderd wegens kans op misbruik. Het forumbeheer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb de leden van een meeting in 2006 bekeken en daarvan zijn er niet veel meer aktiev. Dieter 2 is hoofdzakenlijk op youtube bezig.
Zal moergen deplanningereensbij pakkenvoor begin November
 

kuurgast

Donateur
Iemand nog interesse in een meeting in Praag?
Is er nadien nog een meeting geweest in Praag? :denk:

De Nederlandse Vereniging gaat morgenvroeg schaatsen ; Harfa Shopping Centre Praha 9-Libeň.
Er staan nog meer Praagse activiteiten in hun agenda staan voor de komende maanden zie nvtsjechie.com/agenda + facebook.

De Lantaarn - Praag heeft 18 maart bowling op de agenda staan , zie facebook.
Opgelet, het aantal spelers is beperkt. Aanmelding / inschrijving moet voor 1 maart.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan