Online tv kijken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Al enige jaren neem ik, tijdens mijn vakanties in Tsjechie, mijn laptop mee. De eerste jaren kon ik via een min of meer geheime website heel veel zenders volgen. In ieder geval ook de Nederlandse zenders. Nu lukt mij dit helaas niet meer.
Is bekend of er zich nog nieuwe mogelijkheden hebben aangediend, waardoor ik tijdens mijn verblijf daar toch televisie kan zien ?
 

Ad Verschoor

Donateur
Neem Ziggo GO mee op vakantie
Kijk vanaf nu je favoriete tv-programma’s in de hele EU

Op de Franse camping Formule 1 kijken mét Nederlands commentaar? Ook vanaf je vakantieadres binnen de Europese Unie kijk je voortaan gewoon je favoriete tv-programma’s met Ziggo GO.

Vanaf 1 april 2018 kun je Ziggo GO namelijk ook bij een bezoekje aan een andere EU-lidstaat gewoon gebruiken zoals je gewend bent. Dit komt door een beslissing van de Europese Commissie dat alle onlinediensten zonder blokkades overal binnen de EU beschikbaar moeten zijn.

Mooi, want dat betekent dat je voortaan overal in de EU live Nederlandse televisie kunt (terug)kijken op je smartphone of tablet. Heb je een Movies & Series (XL) abonnement? Alle films en series in je pakket reizen met je mee!

img.png

Werkt alles meteen?
Om Max Verstappen in actie te zien heb je de nieuwste versie van de Ziggo GO app nodig. Installeer die daarom wel even.

Kijk je via ziggogo.tv? Dan hoef je niks extra’s te doen, je bent ready to go!

Download voor iOS
Download voor Android
Hoe werkt het verder?
Je herkent de zenders die je ook buitenshuis kunt kijken aan het 3/4G-icoontje in ons zenderoverzicht. En terugkijken met Replay werkt ook. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding!

Houd er wel rekening mee dat je Ziggo GO in het buitenland alleen mag gebruiken voor een periode van maximaal vier maanden en je in Nederland moet wonen. De nieuwe regelgeving geldt ook alleen voor EU-lidstaten.

Zóveel meer dan de Benelux
Tegenwoordig bestaat de Europese Unie uit 28 lidstaten.

In deze landen kijk je per 1 april naar hartenlust Ziggo GO:
Oostenrijk, België, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk.

En ook op deze acht vakantiebestemmingen kijk je Ziggo GO:

Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Frans-Guyana en Réunion, Saint-Martin (het Franse deel van Sint-Maarten), Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden.

Tips & trucs:
  • Wil je voorkomen dat je straks voor torenhoge datakosten komt te staan? Vraag aan de campingbaas, in de hotellobby of de eigenaar van die leuke bed and breakfast waar je verblijft of er een wifi-verbinding is. Kijken via 3G of 4G kost namelijk veel MB’s uit je mobiele databundel. Je mobiele aanbieder kan extra kosten in rekening brengen als je door je databundel heen bent.

  • Heb je geen wifi en wil je toch graag die ene wedstrijd kijken? Zet dan de stream kwaliteit op laag. Houd er ook rekening mee dat de kwaliteit van je verbinding per lidstaat kan verschillen. Het kan voorkomen dat de beeldkwaliteit daardoor lager is dan je thuis gewend bent.

  • Ga je een half jaar backpacken door Europa, op uitwisseling of bijvoorbeeld voor langere tijd in een ander land werken? Je kunt Ziggo GO in het buitenland alleen gebruiken voor een periode van maximaal vier maanden. Gebruik je Ziggo GO vier maanden lang meer in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op om aan te tonen dat je wel in Nederland woont en kunnen we je vragen om gebruik aan te passen.
Bron: ziggo.nl
 
Het blijkt dat de Nederlandse tv zenders vrij gegeven zijn om in de gehele EU te bekijken.
Dit zou moeten inhouden dat je ook de app van KPN, T-Mobile, Telfort e.d. in het buitenland kunt gebruiken.
Er is voor Windows een app om de app van je tv provider te kunnen gebruiken.
Handig voor op de laptop/pc.
Sluit je pc/laptop, tablet of telefoon (wordt niet door alle toestellen/apparaten ondersteunt) aan op je beeldscherm/tv en je kunt alles in het groot zien.

Veel plezier.
Luigi.
 
Helaas is de informatie niet juist. Zenders van de NPO mag je niet rechtstreeks bekijken. België doet moeilijk: je moet een Belgisch adres opgeven. De BBC doet nog veel moeilijker. Daar ben ik maar mee gestopt. De Duitse zenders zijn veel vriendelijker. Die geven soms een pauzefilmpje op een moment dat je niet mag kijken. In andere gevallen een melding. Mediathek is voor de Duitse zenders prima bruikbaar om een programma te bekijken wanneer het je uitkomt. Wil je het Duitse journaal kijken om 20 uur kies dan voor de livestream van de NDR. De Nederlandse 'Uitzending gemist' werkt wel, behalve wanneer ze in Hilversum weer eens een fout hebben gemaakt, en met wat problemen kun je de boel wat belazeren door gebruik te maken van hola.org
 
Ik vergat nog te melden dat ik hier spreek over TV-kijken op de computer. Ik spreek hier niet over BVNTV omdat ik vind dat 'Hilversum' voor mij niet behoeft aan te geven wat de beste TV-programma's van België en Nederland zijn. Ik kies zelf wel welke programma's ik wil zien. Tegen het feit dat we in Tsjechië niet rechtstreeks naar Nederlandse programma's mogen kijken, ondanks het feit dat de meesten nog steeds via de Nederlandse belastingen daaraan mee betalen, heb ik geprotesteerd bij de minister, politieke partijen en de NPO. Alles zonder resultaat. Ook vanuit andere landen protesteert men hier in 'Brussel' tegen.
 
kukel geeft aan dat je wel overal Nederlandse zenders direct zou kunnen bekijken. Ik zeg dat dit niet kan! Waarin zit dit verschil? Hij praat over Ziggo. Voorzover ik kan zien dien je hiervoor te betalen. Ik spreek over niet betaald ontvangen van TV via de computer. Blijf dus bij mijn eerder gegeven informatie.
 
:D Hier in Bilenice heb ik een abonnement via Canal Digital.
Ontvanger en schotel via de lokale negotie.
Werkt als een tierelier.
Gewoon omdat het kan.

Internet via Maxtel. Ontvangst van vele zenders, digitaal: no problemo.

Meer wees eerlijk: Wie zit er te wachten op programma's via de NPO?

Allemaal voorgekookt!

Advies: kijk eens wat verder dan de bekende neus.
 
Bovenaan