Wie kent de boottocht "Obere Schleuse"?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Wij hebben plannen om dit jaar de historische boottocht "Obere Schleuse" te gaan doen over de rivier Kirnitsch.
Zij loopt enkele kilometers ten zuiden van Mikulasovice door het Lausitzer bergland. Nu las ik dat voor deze tocht zo'n 4,5 kilometer gewandeld moet worden vanaf het dorp Hinterhermsdorf en het lijkt me dat het dan terug ook weer zo is.
Op Mapy zag ik echter bij de boot-opstapplaats parkeerplaatsen voor personeel en dus kan ik me voorstellen dat het op een andere manier (bus, taxi, paardenkoets o.i.d.) bereikbaar moet zijn.
Kent iemand deze tocht er wonen nogal wat forumleden in dit gebied. Graag reactie en alvast bedankt
 

Pelhřimov

Donateur
Ad, als jullie hier geweest zijn, wil jij me dan laten weten of de Obere Schleuse makkelijk begaanbaar was.
Wij zijn namelijk tussen 8 en 12 juni weer bij onze vrienden in Chribska.
 

kuurgast

Donateur
Op Mapy zag ik echter bij de boot-opstapplaats parkeerplaatsen voor personeel en dus kan ik me voorstellen dat het op een andere manier (bus, taxi, paardenkoets o.i.d.) bereikbaar moet zijn.
Denk niet dat je daar met auto mag komen. Zelfs rolstoelers moeten in het dorp parkeren. :(
Maarrrrr........ga je in de weekenden dan is er vervoer met paardenwagen.
Wem der Weg dennoch zu beschwerlich ist, der hat die Möglichkeit mit einer genüsslichen Kutschfahrt (ca. 40 min) durch die urige Landschaft diesen Ausflug zu beginnen.
Vanaf mei op zaterdag en zondag vanaf het parkeerterrein. Vertrek is onduidelijk maar reken op 10.00uur dan kan je altijd een kopje koffie nemen als ze om 10.30uur vertrekken.
 
Bovenaan