Huis gekocht in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb het weer teruggelezen, huis gekocht in Tsjechië, spijt?
Leuk om te lezen.
Inderdaad is de investering van een huis niet rendabel in Tsjechië.
Maar nog steeds genieten we van de aankoop.
Dus is het toch een goede investering gebleken.
Het huis is nu al weer 13 jaar ons eigendom.
De sro is weg, dat scheelt een hoop zorgen.
Internet en een schotel aanwezig, contact met Nederland blijft leuk als je lange tijd daar verblijft.
We zouden het zo weer doen.

Nog een paar weken en dan gaan we weer naar onze droom!
 
MirandaB heb je het topic Huis gekocht in Tsjechië: Spijt? gelezen? ;)
Jullie hebben gelukkig geen sro meer nodig wat vroeger wel moest.

Ik heb het inderdaad gelezen. Heb nog steeds geen spijt.
Maar nu zijn wij ook nog niet echt bezig in het huis, wel veel bezig met plannen en verzinnen wat en hoe we het hebben willen.

8 februari gaan we weer terug om de sleutel te halen en dan gaat het voor ons echt beginnen. Kunnen we onze ideeën wel doorvoeren, en past alles zoals wij het in gedachten hebben .. heel veel foto's maken en vooral meten, meten en nog eens meten en uit eindelijk het definitieve plan maken.

Daarna slopen wat er gesloopt moet worden en dan weer opbouwen.

We hebben nog een lange weg te gaan dus denk niet dat wij al kunnen gaan denken aan "spijt".

We houden rekening met tegenslagen .. geloof nooit dat een verbouwing zonder tegenslag bestaat.
Daar moeten we ons door heen zien te werken ;) Maar .... komt goed :toppie::toppie:
 
Succes met jullie aankoop Miranda, wij hebben ons huis in Susice al dik 3 jaar nu en nog geen minuut spijt ervan gehad. Ik weet niet of je de omgeving kent, maar wij zitten ongeveer 3 kwartier a 1 uurtje van jullie af. Aan de rivier tegen een heuvelrug. Geweldig. Misschien zien we ons nog wel een keertje, want je zult best wel eens in Susice komen. Prachtig stadje!
 
Heel veel plezier toegewenst met jullie nieuwe bezit.
Geniet ervan.
En af en toe gaat het gevoel je bekruipen: waar ben ik aan begonnen.
Maar dat gevoel gaat gauw weer over.
Een mooie tijd in een prachtig land toegewenst.
 
Ik hou wel rekening met dit soort momenten, ga er niet vanuit dat alles
vloeiend zal verlopen, maar dat mag de pret niet drukken :D
Succes met jullie aankoop Miranda, wij hebben ons huis in Susice al dik 3 jaar nu en nog geen minuut spijt ervan gehad. Ik weet niet of je de omgeving kent, maar wij zitten ongeveer 3 kwartier a 1uurtje van jullie af. Aan de rivier tegen een heuvelrug. geweldig. misschien zien we ons nog wel een keertje want je zult best wel eens in Susice komen. prachtig stadje!
Dank je wel, we hebben er echt zin in om te gaan starten.
Wonen jullie daar permanent ? Als we die kant opgaan zal ik het laten weten. Lijkt me wel leuk meer Nederlanders te
ontmoeten hier in Tsjechië.
 
Hoi Miranda,

Heel veel geluk in het mooie Tsjechie, Jullie zijn altijd welkom in Stojice dus als je een keer in de buurt bent staat de koffie klaar.

Grtjs René en Petra.
 
Dat is leuk om te horen. Dat geldt ook andersom natuurlijk ;)

Ik hou wel rekening met dit soort momenten, ga er niet vanuit dat alles
vloeiend zal verlopen, maar dat mag de pret niet drukken :D
Hoi Miranda,
we wensen jullie héél veel succes bij het renoveren. Ben eerlijk gezegd blij dat wij het al achter de rug hebben ;)
Mocht je ooit raad nodig hebben, laat het ons weten. Dan proberen we jullie te helpen waar mogelijk.

Groetjes
Fred & Edita
 
Heel leuk allemaal. Veel succes!

Maar een opmerking, volgens mij staat de pagina wel openbaar?? Althans, ik hoef me nergens aan te melden en ik zie een aantal foto's en berichten....
 

kuurgast

Donateur
Wauw wat groot. Zitten mooie details in die 3 ramen boven.
Niet te snel de oude "zooi" weggooien want daar zit het momenteel populaire retro/vintage/brocante spul bij zoals de hanglampen en kasten. Deurtjes uit de stal zijn goed bruikbaar voor kastenwand of om een buitenkeuken van te maken. Zie iets van ketels voor appelcider ofzo te brouwen en oude bijenstal en kippenhok. Vrijstaande gebouw lijkt me ideaal voor gastenverblijf verhuur.
screenshot.20-02-2016 13.17.36.png screenshot.20-02-2016 13.16.04.png screenshot.20-02-2016 13.11.20.png screenshot.20-02-2016 13.10.57.png
 
Maar een opmerking, volgens mij staat de pagina wel openbaar?? Althans, ik hoef me nergens aan te melden en ik zie een aantal foto's en berichten....
Toch? .. dan ga ik daar even naar kijken ....
sorry , maar ik vraag mij af of het niet verstandiger is alles plat te gooien en nieuw te bouwen.

Als ik nieuw wilde bouwen had ik wel een nieuwer huis gekocht :lmfao:
 
Bovenaan