Huis gekocht in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik ben Miranda en kom uit Eindhoven. Woon daar samen met mijn man en 3 kids.
Vanaf 4 januari zullen wij trotse eigenaars zijn van een 111 jaar oude boerderij in Telice.

Wij komen al jaren in Tsjechië met vakantie en hebben samen al jaren een wens hier ooit een huis te kopen en ooit te vertrekken die kant op.

Stap 1 is nu gezet, een huis gekocht. Er moet nog wel flink wat aan gedaan worden, maar we hebben alle tijd om dit te doen. Vooralsnog wordt het voor ons een vakantiehuis, maar de plannen om er definitief te gaan wonen zijn zeker aanwezig.

Ik was eigenlijk nieuwsgierig of er meer Nederlanders wonen in dit gebied?

Groetjes,

Miranda
 
Miranda, ligt Telice in Zuid Bohemen? er zijn veel plaatsjes die op elkaar lijken of dezelfde naam hebben. Wij wonen wel hier vlak bij jullie(Mierlo) en hebben al 16 jaar een huisje in het Reuzengebergte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bjka
Telice ligt in de buurt van Pilsen. Ik had geen idee dat er meer plaatsen waren met dezelfde naam ;)
Het Reuzengebergte komen wij ook vaak om te skiën, Vrchlabi en Strazne.

Hoe bevalt het jullie, een huisje hier? Zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten?
 
Had al gezocht bij Boya!
Ons huisje staat in Dolni Lanov 5 min. van Vrchlabi.
Na 16 jaar vinden wij het nog steeds superfijn om daar te zijn.
Wij hebben een mevrouw die veel voor ons regelt, komt toch het e.e.a. bij kijken zoals verzekeringen e.d.
 
Miranda, gefeliciteerd met jullie aankoop.
Het is goed toeven in Tsjechië.
Heel veel plezier met het inrichten, verbouwen? van de boerderij.

Succes met de droom!
 
Hallo Miranda! Wat leuk, een landgenote in de buurt! Wij wonen niet permanent in Tsjechie, maar verdeeld over het jaar toch wel een paar maanden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie vorderingen en blijf het volgen!

Wij wonen ongeveer 10 minuten rijden bij jullie vandaan.

Groeten, Boya/Paulien
 
Laatst bewerkt:
Hallo Miranda, gefeliciteerd met de aankoop.
Ook ik ben sinds vandaag toegevoegd op het forum. Wij hebben ook een woning in Tsjechië gekocht en worden eind februari eigenaar. Onze woning staat in Mladé Buky in het Reuzengebergte. Het is de bedoeling om dit jaar twee slaapkamers en twee badkamers erbij te realiseren op de eerste etage.
Veel succes toegewenst met jullie aankoop en verbouwing.
 
Telice vanuit de lucht, kan je zien welk huis je gekocht hebt:

Bekijk bijlage 73479
De rode pijl iets naar rechts tot aan t pleintje/rotonde en dan zakken dan heb je daar t huis wat wij gekocht hebben.
Hier onder een foto van de voorkant van t huis. Het is me eindelijk gelukt een foto hier neer te zetten ;)

CXz8acmUAAA5C1r.jpg
 
Dank je wel, we zijn er ook superblij mee.
Nog genoeg aan te doen, maar we hebben alle tijd.

Zodra t af is zal de tijd ook wel gekomen zijn die kant voorgoed op te gaan ...
 
Da's alleen nog maar de voorkant van t huis, dan zit er nog een kolossale schuur bij (30x18)
waar we zeker iets leuks mee kunnen maken. Maar dat is een latere zorg ;-)
 
Heel veel plezier en succes met jullie huis in Tsjechië:top: En dat in een heel mooie omgeving van Tsjechië.
 

kuurgast

Donateur
screenshot.03-01-2016 22.06.37.png screenshot.03-01-2016 21.43.11.png

Dat wordt een flinke klus in Telice in vergelijking met Mladé Buky wat al gerenoveerd is.
Ben heel benieuwd hoelang het opknappen gaat duren en wat het eind resultaat wordt.
Miranda ken je mapy.cz al daar kan je van alles vinden met een beetje googel-vertaling.
 
Het wordt zeker een flinke klus daar zijn we ons zeker van bewust.
We hebben gelukkig geen "deadline" en hebben alle tijd. We doen er liever langer over zodat het goed is dan dat we gehaast te werk gaan en nog meer problemen op de hals halen.

Nee die site ken ik nog niet ik ga daar zeker even kijken. Bedankt.
 
Bovenaan