Muziek Karel Gott

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
In dezelfde Idnes.cz schrijft Adam Chromy in zijn Blog: "Het is een dejá-vu. Dat Karel Gott wederom heeft gewonnen is een bevestiging van gebrek aan concurrentie. De Tsjechische muziekwereld zit waarschijnlijk in een dode periode. De resultaten zijn zo voorspelbaar."
 

Freddy2005

† In Memoriam
Karel Gott aan hernia geopereerd

Schlagerzanger Karel Gott heeft zich wegens een hernia-aandoening laten opereren. De operatie is zonder complicaties verlopen deelde een medewerker van de zanger mee. De privaatradiozender Frekvence 1 informeerde dat het volgende geplande optreden afgelast is. Vorige zondag was Karel Gott nog op de Leipziger Buchmesse, waar de 70-jarige zanger de Duitse uitgave van zijn boek "Die goldene Stimme aus Prag" voorstelde. (zie foto)

idnes.cz

OB31ea58_p201003210298101.jpg
 

kuurgast

Donateur
Zitten wij eergisteravond nietsvermoedend naar de een of andere show op de Duitse TV te kijken op onze hotelkamer in Keulen, komt ineens Karel Gott het podium op en begint Maya de Bij te zingen!
Punk, na 35 jaar heeft een jongere zangeres nu het zangstokje van Karel Gott overgenomen.
Helene Fischer zingt titelsong Maja de Bij.
In Duitsland maakt Maja de Bij vanaf 1 april 2013 weer een comeback met een tekenfilm. Deze keer wordt het een computeranimatie die wordt gemaakt door Studio100, die nu de rechten hebben op de bekende bij. Er worden 78 afleveringen uitgezonden en deze keer zal Karel Gott, die een grote hit had met het bekende beginnummer, dit niet voor zijn rekening nemen.
Volgens een ZDF-woordvoerder blijft het nummer hetzelfde, alleen zingt Helene Fischer nu de bekende woorden: ”In einem unbekannten Land” waarmee de serie en het wereldberoemde nummer start. Het is afwachten of dit nummer in 2013 opnieuw een succes wordt zoals dat in de jaren 70 is gebeurd bij de versie van Karel Gott. Bron: schlagerprimeur.nl.
 

kuurgast

Donateur
Gala avond voor 70° verjaardag

Gisterenavond is in de O2 arena in Praag een gala avond gehouden voor de zeventigste verjaardag van Karel Gott......
Inmiddels 5 jaar later denkt de vandaag 75 jaar geworden zanger nog niet aan stoppen en heeft hij dit jaar tot december een tournee vanwege zijn 75ste geboortedag zie programma op zijn website onder de "B".

10313056_766823153362170_3657218259855916430_n.png

Voor fans staat er een artikel op schlagerportal.com.
 

kuurgast

Donateur
Gisteren.......zangwedstrijd "De gouden nachtegaal" en de winnaars zijn precies dezelfde als vorig jaar.
Voor de 35e maal gaat Karel met de prijs lopen.
Inmiddels 6 jaar later en inmiddels heeft Karel Gott zaterdag de 40ste Český slavík/Tsjechische nachtegaal gewonnen.
Český slavík bestaat 50 jaar!

p201511280701901_denik-485.jpg


De heer Gott is sinds enkele dagen thuis en de doktoren hadden een bezoek aan het prijzenfestival afgeraden vanwege zijn verminderde immuniteit, maar toch ging hij persoonlijk de prijs ophalen. Hij bedankte het publiek en vertelde dat dit uitstapje hem heel veel energie en extra kracht geeft om vol vertrouwen verder te werken aan zijn gezondheid.

Bron facebook.
Op vimeo staat een persoonlijk dankwoord van Karel Gott.
 

Ad Verschoor

Donateur
Tsjechië's meest geliefde zanger Karel Gott in Wunderbar

In de uitzending van Wunderbar op zaterdag 6 augustus zingt Karel Gott, de gouden stem uit Praag, een medley van zijn bekendste melodieën.


Pas geleden werd Karel Gott voor de 40e keer uitgeroepen tot de meest geliefde zanger van Tsjechië. Dat gebeurde in de Praagse Staatsopera. Karel Gott was overigens ernstig ziek. Hij leed aan lymfeklierkanker maar hij is herstellende.

Dit is een herhaling van een eerder uitgezonden programma. Vanaf september zenden we weer nieuwe afleveringen van Wunderbar uit.

Wunderbar is er elke week bij L1 Radio:
zaterdag 14:00-16:00 uur
woensdag 20:00-22:00 uur (herhaling)
woensdag 22:00-23:00 uur (Blaasmuziek)
Luister naar Wunderbar via www.L1.nl/radio

Meer informatie en de muzieklijst op www.L1.nl/Wunderbar
 

kuurgast

Donateur
Karel Gott moet voorlopig in het ziekenhuis blijven. Woensdag is tijdens een operatie geconstateerd dat hij non-hodgkinlymfoom heeft. Hij wordt hiervoor nu behandeld.
Karel Gott gaat weer optreden.

De 77-jarige Karel Gott is genezen en gaat weer zingen voor publiek. Hij had wel problemen met zijn ademhaling, maar heeft er erg veel zin in om te zingen op het podium. Zijn comeback is mogelijk op 10 oktober met een concert in Malostranská Beseda, Praag en 15 oktober zal hij meedoen aan een groot muziekevenement van Radio Impuls in de O2 Arena van Praag.
Ondertussen heeft hij nieuwe liederen opgenomen met de titels Perfektní den + Země vstává.
Bron kultura.eurozpravy.cz.


*EDIT* inmiddels heeft radio.cz/de ook melding van gemaakt van Karel Gott's comeback in Praag muziekscene.
 
Laatst bewerkt:

Ad Verschoor

Donateur
Grote zorgen om Schlager-zanger Karel Gott

Schlager-zanger Karel Gott ligt in al enige dagen in een Praags ziekenhuis, zo meldt de Tsjechische site Revue iDNES.

De 79-jarige succeszanger – onder meer bekend geworden met het nummer Biene Maja – kampt met problemen aan de luchtwegen. Een woordvoerder van Gott laat weten diens vrouw Ivana naar hem te hebben toegebracht, zodat ze haar man kan bezoeken. Een gepland optreden in Gott’s geboortestad Pilsen is al verplaatst naar januari.

Karel Gott kampte al eerder met gezondheidsproblemen. In 2017 werd de zanger aan zijn darmen geopereerd; eind 2016 werd hij getroffen door problemen met een ruggenwervel. In 2015 werd bij Gott lymfeklierkanker geconstateerd, waarna hij zes chemokuren onderging die succesvol waren.


Bron: shownieuws.nl
 

kuurgast

Donateur
Karel Gott is weer thuis uit het ziekenhuis

Zanger Karel Gott (79) heeft het ziekenhuis verlaten en krijgt nu thuiszorg.
Vorige week onderging hij een onderzoek aan het Charles University General Hospital, waarna besloten werd om hem in het ziekenhuis op te nemen vanwege een luchtweginfectie. Hij werd vanwege verzwakte immuniteit in quarantaine geplaatst. Alleen een geselecteerde staf en zijn vrouw Ivana werden bij hem toegelaten.
Bron oa radio.cz/de + lidovky.cz.
 

kuurgast

Donateur
De 80-jarige Karel Gott heeft op facebook.com/gottkarel gemeld dat hij poliklinisch wordt behandeld voor acute leukemie.
"Ik word poliklinisch behandeld en ga naar het ziekenhuis voor onderzoek, waar artsen mijn algehele gezondheid bewaken. Ik vraag met name de roddelmedia om de privacy van mijn gezin te respecteren. Ik ben blij dat ik thuis kan zijn met mijn familie. Ik ben mijn autobiografie aan het afronden, die in het voorjaar van volgend jaar uitkomt. Een paar dagen geleden hebben we het filmen voltooid voor een documentaire over mijn leven."
 
Karel Gott (80) overleden

Karel Gott is op tachtigjarige leeftijd overleden. De Tsjechische schlagerzanger, die onder meer de intromuziek van de oorspronkelijke tekenfilm Maja de Bij zong, overleed aan de gevolgen van acute leukemie.


Volgens Tsjechische media overleed Gott in het bijzijn van zijn familie in een ziekenhuis in Praag.

Miloš Zeman, de president van het land, noemt de dood van Gott een ontzettend verdrietig moment voor de gehele natie: "Hij gaf alles wat hij had. Dat is extreem vermoeiend, maar daardoor word je een echte artiest. Hij gaf zijn leven voor hele generaties, voor ons allen."

Gott zingt als Tsjech voor Oostenrijk tijdens Songfestival
Gott werd in 1967 niet alleen een van de eerste internationale zangers die een eigen, langlopende concertreeks in Las Vegas kreeg, maar verdedigde als Tsjech ook de eer van Oostenrijk tijdens het Eurovisie Songfestival van 1968. Hij eindigde het liedjesfestijn als dertiende met het Duitstalige nummer Tausend Fenster, dat door Udo Jürgens was geschreven.

De zanger zou zich ook tijdens het verdere verloop van zijn carrière op het Duitse taalgebied concentreren. Zo mocht hij ook het intronummer van de Duits-Japanse tekenfilm Die Biene Maja (Maja de Bij), die tussen 1975 en 1980 werd gemaakt, zingen.

Officiële gegevens zijn er niet, maar geschat wordt dat Gott in totaal meer dan 30 miljoen platen heeft verkocht. Gott laat zijn 43-jarige vrouw en vier kinderen uit zijn laatste huwelijk en eerdere relaties achter.

Door: NU.nl
 
Sorry, onbelangrijk maar toch, correctie: Odešel doma, v tichém spánku, v kruhu své rodiny,“ řekla ve středu zpěvákova manželka Ivana Gottová.

Ofwel, hij overleed thuis, in een rustige slaap, in het bijzijn van zijn familie. Het overlijden van Karel Gott heeft in Tsjechië net zo een impact als dat van André Hazes, een nationaal gevoel van rouw heerst onder de mensen.
 

Ad Verschoor

Donateur
Schlagerzanger Gott krijgt staatsbegrafenis

De dinsdag op 80-jarige leeftijd overleden Tsjechische schlagerzanger Karel Gott krijgt een staatsbegrafenis en het land zal een dag officieel in rouw verkeren. Dat heeft de Tsjechische premier Andrej Babis na beraad van zijn kabinet aangekondigd.

d9a4f788-e5d0-11e9-aaf3-02d2fb1aa1d7.jpg

Ⓒ BSR Agency

De ’Sinatra van het Oosten’ of de ’Gouden Stem van Praag’ blies thuis volgens zijn familie in een rustige slaap zijn laatste adem uit op 80-jarige leeftijd. Gott was een grootheid in de wereld van de schlager en maakte furore met liedjes als Biene Maja en Babicka.

Gott stond zo'n zes decennia op het podium en maakte in september bekend dat hij aan acute leukemie leed.

Bron: telegraaf.nl
 
Niet geheel correct...

"Poslední rozloučení bude mít podle Babiše podobu pohřbu se státními poctami, nikoli klasického státního pohřbu. '

Dit is geen staatsbegrafenis.
 

kuurgast

Donateur
Rozloučení s Karlem Gottem Afscheid van Karel Gott

Ik wil van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken die zijn medeleven betuigt met betrekking tot het overlijden van mijn echtgenoot, Karel Gott. Ik wil ook de premier en de regering bedanken voor het initiatief om een staatsbegrafenis te organiseren. Na zorgvuldige afweging heb ik besloten een begrafenis te houden met onderscheiding (eer) van de staat.

Het publiek zal in staat zijn om de herinnering van mijn man te eren op vrijdag 11 oktober 2019 van 8:00-22:00 in het Žofín-paleis op Slovanský eiland. In overeenstemming met de wensen van mijn man en na eerdere onderhandelingen met het aartsbisdom van Praag, zal een Requiem worden gehouden die de Praagse aartsbisschop kardinaal Dominik Duka zal lezen.

De dienst wordt gehouden voor uitgenodigde gasten op zaterdag 12 oktober 2019 vanaf 11:00 uur in de St. Vitus Kathedraal in de Praagse Burcht.

Ik waardeer de steun die we in deze moeilijke tijd hebben ontvangen.

Ivana Gottová

Bron karelgott.com.
 

kuurgast

Donateur

“Srdce nehasnou” Někdy se ví, co Bůh chystá
"het hart dooft niet" Soms weet God wat hij gaat doen.

Dit duet van Karel Gott en zijn dochter Charlotte kwam 2 mei op single uit.
Charlotte Ella zong het lied met haar vader ter gelegenheid van haar dertiende verjaardag.
 
Bovenaan