Vietnamese markten, winkels en bazars

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ach het is gewoon leuk als je met een nep-rolex om je pols rondloopt, die het overigens al 5 jaar goed doet.
Ook leuk die voetbalshirtjes die wel een jaar goed blijven, en nu dienst doen als poetsdoeken voor de motor.
Ja ik weet het het is verboden, maar verboden dingen zijn zo leuk.
Ik heb ook even het onderwerp teruggelezen en herinneerde me een bezoekje aan de markt in Cheb. Bij die grote spar, beetje bovenaan net door het centrum heen.
Ik was daar nu al weer 5 jaar geleden met mijn toenmalige vriendin. Wij liepen over de markt lekker in het zonnetje en telkens werd mijn vriendin aan haar arm getrokken. Ik keer op keer in het duits zeggen dat we dat niet wilden. Of het zo moest zijn, elke kraam zelfde gelazer.
Tot er zo'n nep jackie chan het nodig vond haar aan haar arm zijn kraam in te trekken. IK in het duits, inmiddels wat harder pratend dat ie dat uit ze kop moest laten.
Mijn vriendin liep de kraam uit, maar het ventje was een volhouder. Weer trok hij haar aan haar arm en probeerde haar de kraam weer in te trekken.
Ik pak het ventje bij zijn armen en fliker hem zo zijn kraam in, bovenop zijn handel.
Zie een aantal vietnammesjes aan komen rennen maar die bleven op een afstandje staan kwetteren.
Ik ondertussen in het duits en ook inmiddels wat krachttermen en vieze duitste woordjes gebruikend duidelijk makend dat ze hun handjes thuis moesten houden.
Komen twee agenten aangelopen en ik de situatie uitgelegd, Die agenten begonnen in het tjechisch tegen het aanwezige volk, ondertussen ook wat toeristen, (volgens mij) uit te leggen dat ze de klanten met rust moesten laten.
Wiij daarna verder de markt over (kreeg van een duitser nog een "compliment"met mijn duits en dat ik toch niet zulke taal uit moest slaan). en terug naar de camping.
Paar dagen later weer naar die markt. Eerst heerlijk gegeten bij het restaurant en toen nog ff neuzen. De kronen moesten ook op.
We hebben daar heel relaxed kunnen lopen begeleid door gekwetter en wijsgebaren. Geen enkele verkoper die ook maar 1 stap richting ons deed.
Schijnbaar had het geholpen.
Als ik wat wil kopen dan bepaal ik zelf wel of ik bij een kraam stil sta en de handel bekijk, toch??
 
In 2007 zijn wij voor het laatst in Tsjechie op vakantie geweest. Wat ons oa nog bijstaat, waren de Vietnamese markten rondom de grensplaatsen. We zouden hier best een keer terug willen komen. Echter: bestaan ze nog? Klopt het dat de agressie zo is toegenomen? Wie heeft tips voor grote gezellige Vietnamese markten?
 
ze bestaan nog wel maar zijn wel behoorlijk afgeslankt. wij vinden die van Hrensko leuk maar dan moet je wel in het weekend zijn is onze ervaring. Onderin is er ook nog 1 maar weet zo gauw de naam niet. wel zitten in elk dorpje de Vietnamezen wel in een of ander winkeltje.
 
beste lezende ik ga over 2 weken naar tsjechie en ik ga daar ook naar een Vietnamese markt vlak bij de duitse grens, zou iemand mij kunnen vertellen wat en goede replica rolex, breitling, hublot kost daar ??
 

kuurgast

Donateur
Géén idee ,kom ze op marktplaats tegen vanaf 50 euro ,dan zullen ze op die Vietnamese markt als ze verkrijgbaar zijn wel goedkoper zijn.
Als je na die tijd hier even meldt hoeveel je er voor moest betalen dan weten we dat hier ook. ;)
 
oh je de Vietnamese markten....zoveel zin in en eindelijk kunnen bewijzen aan mijn broertje dat ze er echt nog steeds zijn :p (altijd leuk om al weken discussie te hebben ;) )

vraag me alleen af of ze ook in de buurt van onze vakantiebestemming te vinden zijn....kent iemand er in Oost Bohemen of Moravie?
 
Hallo Allemaal,

Ik heb natuurlijk veel gelezen over de Vietnamese markten in Tsjechië,

Nu ben ik op zoek naar een markt waar ook speelgoed word aangeboden.
Ik ben speciaal op zoek naar knuffels en eigenlijk dozen vol , kan iemand daar mee helpen?
Woont er iemand van jullie ergens in de buurt van een markt met speelgoed?

Graag hoor ik van jullie , alvast bedankt.

De knuffelbeer
 
Ik ben op dit moment op vakantie in Praag en ik vroeg me af of deze ‘Roloxen’ (of andere horloges) nog verkrijgbaar zijn in Praag? Zo ja, heeft er iemand tips? Waar kan ik het beste naartoe gaan? SAPA markt nog steeds de grootste met de beste kans?

Ik hoor het graaaag! :-)
 
Bovenaan