Satelliet tv in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo iedereen!

Even een kleine vraag, wij hebben televisie van Canal Digitaal in Tsjechië. Maar na heel veel problemen willen wij eigenlijk niets meer met hun te maken hebben. Weet iemand hier nog andere aanbieders van Nederlandse televisie en radio via de satelliet in Tsjechië?

Groetjes Hannah
 
Volgens mij ben je aan de goden van canal digi overgeleverd.
Volgens mij zijn er geen andere aanbieders.
 
Wij hebben deze aanbieder al vele jaren.
Dit jaar nog een vaste schotel laten aanbrengen en professioneel laten afstellen.
Ben benieuwd naar de soort van problemen.
 
Om de zoveel tijd verandert canal wel iets.
Nu kan je de Nederlandse radiozenders niet meer ontvangen.
Heb je nu een duokop voor nodig en een schotel van 64 cm doorsnede.
Of ze halen gewoon wat TV zenders van jouw pakket af.
Of je moet opeens een gecertificeerde ontvanger hebben.
Ik ben in elf jaar aan de derde begonnen.
Kortom, ik kan meepraten met die vogels die weer wat verzinnen en jou op kosten jagen.
Concurrentie is er niet.
Maar het kan nooit lang duren of jouw pc'tje communiceert met jouw digitale TV en weg is canal.

Groet.
 
Het kan dus verkeren!
Hier is het echt No Problemo.
Zelfs de nieuwe SIM kaart werd gewoon opgestuurd.
Ehhhh, wel eerst naar Nederland natuurlijk!
Daarna moet de familie het weer doorsturen.
;)
 
Dat is ook zo, maar ik heb een abonnement met radiozenders.
Die zijn dus nu gewoon weg.
Trouwens, ik heb geen apparatuur om een mooi geluid via internet te verkrijgen.
Geen idee zelfs hoe dat mooie geluid te realiseren.
 
Ik weet al hoe ik het doe.
Aan mijn tablet hang ik een kabeltje, kabeltje aan versterker en voila, pappie heeft weer muziek!
 
  • Leuk
Waarderingen: A3vW

Vodnik

† In Memoriam
Om de zoveel tijd verandert canal wel iets.
..................................
Ik ben in elf jaar aan de derde begonnen.
.........................

Groet.


En hoeveel auto's heb je in die tijd versleten?
Daarmee wil je toch ook met de vooruitgang meedoen?
 
Ga ik proberen!
Dank.
En hoeveel auto's heb je in die tijd versleten?
Daarmee wil je toch ook met de vooruitgang meedoen?
Het is anders!
Auto's kopen doe ik uit vrije wil, nieuwe apparatuur werd op gedwongen door anal.
En vermindering van de zenders van het abonnement doet anal gewoon.
Dus zo zit het en niet anders.
 
Ik heb nog steeds een "Strong" receiver uit 1990 ! En zo'n niet meer verkrijgbaar abonnement van 79,95 per jaar. Gezien het feit dat BVN veranderd was van kanaal, heb ik een nieuwe zenderlijst geladen en weg was (onder meer) RTL7 (lees: VI).

Een paar keer opnieuw geprobeerd en toen viel het me op dat het laden van de lijst stopte bij 999 zenders. Kennelijk konden niet alle zenders (waaronder RTL7) geladen worden door mijn oude receiver. Ik heb toen de zenderlijst opnieuw geladen, echter zonder de CD-volgorde (met NPO1 op 1, enz.) Ik vond de belangrijkste NL-zenders nu tussen zendernummers 700 en 750. Dus ik kan weer alles zien wat ik wil zien.

Ik las dat je alleen radio kan ontvangen via een LNB-duokop. Ik kan radio-zenders luisteren via CD. Ik neem dus aan dat ik zo'n duokop als ontvangstkop heb.
 
Ook wij hebben nog het oude Settopbox abonnement voor dezelfde prijs als Bohemian, en zaten te hannesen met de nieuwe zenderindeling. RTL7 hebben we wel, maar Veronica/RTL8 zijn al langer niet meer te ontvangen. Radio 1 hebben we (kanaal 300 en 301) en dan verder vanaf radio 5. De tv-zenders zitten bij ons gewoon op de oude CD-volgorde.
 
Met mijn enkele CD kop, heb ik gewoon NPO1 radio.
Verder ga ik maar niet zoeken.
Ik lees de krant wel.
Of dit Forum
;)
 
Bovenaan