Turistická mapa

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb tijdens een bezoek aan Tsjechië ooit eens een mooie plattegrond gescoord.
Genaamd: Turistická mapa Ústeckého kraje. (Tip!!! mocht je het tegenkomen)

Deze kaart bevat alle (ruim 120? ik heb ze niet allemaal geteld) kastelen en burchten die in de Ústecký regio te vinden zijn met een omschrijving in zowel Tsjechisch, Duits als Engels. Mijn exemplaar heeft iets andere kleuren maar het gaat om deze kaart:

Image.ashx


Het ISBN-nummer is: 80-86306-41-0

In de colofon staat verder:
© M'PLAN s.r.o -MÍKA 2005

De zelfde uitgever zou twee vergelijkbare kaarten hebben uitgebracht; eentje van Karlovský kraj en eentje van de Jihočeský krai. En die wil ik eigenlijk wel.... iemand een idee hoe ik hieraan kan komen?
 

kuurgast

Donateur
9788086374697.jpg
9788086893327.jpg


Wat ook hele mooie kaarten zijn kan je vinden op Mapy a atlasy - Panoramatické mapy.
Van deze kaarten zijn volgende in "holandsky" Nederlandse versie verschenen die in de betreffende plaatsen te koop zijn:
Česká republika / Český Krumlov - město / Jižní Čechy / Praha / Pražský hrad / Hluboká.
Deze kaarten zijn erg uitgebreid met doorsnedes van gebouwen en veel uitleg daarbij.
@ Keesi ,die van Kutná Hora is nog steeds niet in Nederlands.
 
@Pelhřimov Dat zou helemaal tof zijn! De kaarten van specifieke steden hoeven voor mij niet, ik struin het liefst de omgeving af langs de diverse burchten, kastelen, kloosters en ruïnes. Als het gelukt is hoor ik het graag via privé bericht zodat we af kunnen spreken hoe en wat
 
Bovenaan