Tips voor vakantie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lyrisch was ik over het lekkere eten bij "Pekla" in Přestice.
Uiteraard vertelde ik het door aan vrienden uit de buurt, in dit geval Tabe en Doety.
Ik vertelde hun dat ik ná het eten een tafel had besteld om daar iedere zaterdag te gaan eten.
Tabe en Doety, óók liefhebbers van lekker eten, wilden de aankomende zaterdag wel mee naar het restaurant wat ik zo aanprees. (het was vorig jaar, hoor!)
daar aangekomen, aan tafel, het gerecht besteld en..................... dat was de laatste keer dat ik daar gegeten heb.
Bij mijn navraag aan de oberkelner bleek dat de kok van "mijn lekkere maaltijd" niet meer aanwezig was en dat een andere kok het gerecht had klaargemaakt!

voor mij is het erg moeilijk geworden om restaurants in tsjechie aan te prijzen!!!
 
Ik begon mijn reactie met het woord "Lyrisch". Voor mij houdt dat in dat ik daar lekker gegeten had, zo lekker zelfs dat ik een tafel voor iedere zaterdag bestelde.

Mijn teleurstelling lag in het feit dat het de week daarop wel te eten was, maar de "finishing touch" ontbrak. Helaas was het recept door een andere (kwalitatief minder kundige) kok bereid én het feit dat ik vrienden had meegenomen, in de verwachting een voortreffelijke "steak met goede pepersaus, goed gebakken schijfjes aardappel en gegrilde verse groenten" te krijgen.

Het was en is beslist niet de eerste en de laatste keer dat we gebruik maken van een goed restaurant. Het is niet de eerste keer dat ons dit overkwam, bij restaurant "Klatovsky dvůr" is ons hetzelfde overkomen. Hoe het dáár nu is weet ik niet, ik ben er al 10 jaar niet geweest.

Overigens, restaurant Pekla in Přestice was na een half jaar failliet! Is overgenomen, maar wij hebben er nog niet weer gegeten.
 
Bovenaan