Voorbereidingen vakantie Marenice 2013

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het is zover. Vandaag de laatste voorbereidingen treffen; alles inpakken en in mijn ouwe (voorzien van een beurtje en APK) Opeltje proppen. Bandjes op spanning brengen en dan zijn we er klaar voor. De hond zijn vlooien- en tekendruppels gedruppeld; broodjes smeren voor onderweg; op tijd naar bed en om 4 h op zodat we om ca 5 h kunnen gaan rijden richting Marenice.

Morgen of overmorgen verder in een ander Topic :D

Btw; nog nooit zo goed voorbereid op weg gegaan als deze vakantie; mn door alle geleverde info van jullie ....:ja:
 

kuurgast

Donateur
Tip voor een korte wandeltocht in jullie omgeving:

Stezka hastrmanů / Hastrman wandelpad van de watergeesten, (educatieve route, 5,6 km) van Brniště, okres/district Česká Lípa, kraj/regio Liberec.
Staan genoeg bankjes om onderweg te rusten en van het uitzicht te genieten.
Is mooi te combineren op 7 september met het 11. Krajské dožínkové slavnosti/11e regionale oogstfeest in Brniště. Jarmark met folklore, muziek, landbouwmachines etc.
 
Goedemorgen allemaal vanuit een koud Nunspeet.

Het gaat weer gebeuren; na een jaar wachten gaan we weer terug naar Marenice (weer met dank aan Vasek :D). Volgende week hopen we er al te zijn, vanaf zaterdag 30 augustus zijn we er 2 weken. Ik schrijf maar even in hetzelfde topic als vorig jaar voor de makkelijkheid; de dienstdoende mod mag er ook een nieuw topic van maken hoor.

Afgelopen periode (jaar) is er in ons privéleven veel gebeurd; het is zwaar geweest. 2 jaar na het overlijden van mijn schoonmoeder is een paar maanden geleden mijn schoonvader overleden..... ook zelf ben ik weer wat achteruit gegaan; vanaf april werd bekend wat ik nu precies mankeer en daar zijn de behandelingen voor gestart; tijdje ziekenhuis gelogeerd etc. Het gevolg is dat ik nu echt geen grote afstanden (15 min is net te doen nog) meer kan lopen vanwege de COPD en OSAS die zijn vastgesteld helaas.
Het positieve voor ons is dat we (als alles verder goed gaat) voor t eerst oma en opa worden in November....:wow:.

Het zal hierdoor een andere vakantie worden dan we in eerste instantie bedacht hadden. Ipv vele uitstapjes etc zal het nu een rustige vakantie gaan (moeten) worden; veel lezen en rusten, maar toch ook genieten van de dingen die we nog wel kunnen doen.

Ik heb nog wel de to-do lijst van vorig jaar (inmiddels door Jeanne nog wat aangevuld).

Mijn kinderen wilden ook niet dat we de reis in 1 x zouden rijden, dus hebben we een overnachting op zowel de heen- als de terugreis geboekt. We hebben een chaletje bij een hotel in Wernigerode (Harz) geboekt, wat exact halverwege is. Dit is een mooi plaatsje voor wie van de bekende Duitse oude stadjes houdt en het is ook het centrum van de stoomtreinen in de Harz op smalspoor.

Onze hond Djessie gaat ook weer mee; is inmiddels weer een jaartje ouder, wat te merken s; hij loopt net zo beroerd als zijn baas :stout:.

Ook is de oude Astra (20 jaar geworden) naar zijn laatste rustplaats gebracht; hij is ontleed in een recyclingcentrum :stout: en is vervangen door een VW Jetta 2.0 FSI Sportline :D.

Ik weet nog niet of ik net als vorig jaar een vakantieverslag ga maken; dit hangt een beetje af van mijn gezondheid en wat we nou precies gaan..... alleen de hond uitlaten, boodschappen doen en lezen is niet zo interessant he .....

Vrijdag gaan we dus op weg voor het eerste stuk naar Wernigerode.

Als iemand nou nog leuke tips heeft hou ik me uiteraard toch graag aanbevolen. We zullen best wel de goed bereikbare dingen weer gaan bezoeken; dus ook uiteraard weer de glasblazerijen met een bezoek vereren.....

Groeten van Aad en Wilma
 
Ad, een heftige portfolio van de laatste paar jaren , maar ik lees ook nog positieve zaken gelukkig .
En gelukkige zaken zoals opa en oma worden , dat is leuk is mijn ervaring
Een tussenstop in de Hartz is door ons als erg ontspannen ervaren , zeker als je die omgeving een dag bezoekt .
Wat het verslag betreft zou je alleen kunnen noemen waar je geweest bent , allen hebben internet dus kunnen ze zelf wel gaan zoeken .

En een waardering er achter plaatsen .

Glasblazerij in ........ 7
Glasblazerij in ......... 7.5


Ik hoop dat jullie volop kunnen genieten van je welverdiende vakantie in een heel mooi gebied .
 
Bovenaan