Met 3 kleine kinderen op vakantie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Volgende maand gaan we voor 2 weken op vakantie met de wagen naar Moravië (denk ik).
Het is de eerste keer dat we naar Tsjechië gaan en hebben een huisje gehuurd in Sternberk.
Zijn er leuke dierenparken in de buurt daar?
Onze kinderen (leeftijden van 3, 5 en 7) zijn 'zot van de Zoo' en we hebben zo'n beetje traditie dat we op vakantie ook naar dierentuinen zoeken. :-)
Andere tips zijn uiteraard ook altijd welkom, zowel voor kinderen als qua cultuur. Want papa en mama willen ook wel wat 'ontdekken', dus leuke wandelroutes ofzo met pick-nick-mogelijkheden ;-)
Praag gaan we al zeker bezoeken, hoeveel dagen hebben we daar voor nodig :D (met kinderen, dus sfeer opsnuiven)

Alvast bedankt!
Annemie
 
In Praag zeker de 'heksenmarkt' (Havelska) bezoeken, als je daar in je handen klapt gaan honderden heksen lachen en bewegen, is onze dochter na 6 x nog steeds gek op. Met de kabelbaan de Petrinheuvel op, daar het spiegelpaleis bezoeken en via het park naar het Strahovklooster wandelen en vandaar naar de Burcht. Ik zou 2 dagen uittrekken, 1 dag voor Mala Strana (Kleine Zijde) en 1 dag voor de Stare Mesto (Oude Stad met de Havelska, plein met astronomische klok, winkeltjes, Joodse Wijk etc).
De 4 dierentuinen die ik ken (Praag, Brno, Olomouc en Dvur Kralove, waarvan wij de laatste het mooist vinden) liggen niet echt bij jullie in de buurt. Er van uitgaan dat jullie in Cesky Sternberk verblijven zoals je eerder schreef, en niet in Sternberk.
Een mooi kasteel in jullie buurt is Konopiste.
 
Misschien dat de dierentuin in Jihlava wat is. Het is niet zo'n grote dierentuin, maar hij schijnt wel mooi te zijn en geschikt voor kleine kinderen. Hij is in ieder geval zeer betaalbaar. Volwassenen 90 kč en kinderen 50 Kč. Dus voor ruim 12 euro met z'n vijven naar de dierentuin.
 

kuurgast

Donateur
Wist niet dat er een verschil was tussen Sternberk en Cesky Sternberk
Šternberk ligt 256Km verder dan Český Šternberk. ;)
Komt onderstaand zwembad je bekend voor?
tbm690_pool_01.jpg

Dat is lokalita Čejkovice, Český Šternberk ,okres=district Benešov ,kraj Středočeský=Centraal-Boheemse Regio.

Naar zoopraha.cz/en is 61km , zoojihlava.cz is 87km. Dat is ca 1 uur rijden.
Dichterbij is in Vlašim een Ekocentrum van de Tsjechische natuurbeschermersbond Podblanicko.
Daarnaast is ook een kasteel + park met speciale route voor kinderen.
 
Laatst bewerkt:
Ringelland is niet echt een dierentuin (ik zie net dat Google het een "minizoo" noemt), maar je kunt er wel tijgers en een nijlpaard zien. De eigenaar is een oud circusartiest die in de jaren 70 in grote circussen heeft gestaan met zijn tijgeracts.

Dit dierenpark is gelegen aan de rand van een dorpje tussen Kutná Hora en Přelouč. Het ziet er uit als een gewone boerderij. In de stallen bevinden zich een aantal tijgers. Er is 1 nijlpaard, in een vieze stinkende put buiten.

dagelijks geopend van 10:00
Toegang: vrijwillige bijdrage
Optredens op zaterdag en zondag om 14 uur (april tot oktober).

Het is een beetje een nostalgische plek. Er is ook een tentoonstelling van oude circusposters.

http://www.ringelland.cz
 
Bovenaan