Koupaliste a kemp Hamr na Jezere

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Ken jij camping Koupaliště a kemp in Hamr na Jezeře (niet ver van Liberec)?

Ben je er wel eens geweest?? Hoe was dat?? En wat was er in de omgeving te doen? Ik ben blij met alle info, dus als je iets weet... vertel het mij s.v.p.
Alvast bedankt!!!
Groetjes,
mo
 
Re: Koupaliště a kemp Hamr na Jezeře

ik ben er alleen maar langs gereden.mooi weer en bijzonder druk.omgeving is mooi.omgeving o.a. mlada boleslav daar is de skodafabriek die te bezichtigen is.novy bor met zijn glasfabriek.melnik mooie stad met een prachtig vergezicht over de omgeving.
 
Re: Koupaliště a kemp Hamr na Jezeře

Wij zijn twee weken geleden een dagje op doortocht in Hamr na Jezeře geweest. De camping zag er netjes uit, met een kunstmatig aangelegd zandstrand aan het meer. In het meer kan je heerlijk zwemmen, het water is schoon. Het was wel erg stil op de camping, maar dat kan aan de tijd van het jaar gelegen hebben.

In Hamr zelf is weinig tot niets te doen, maar daar staat tegenover dat de wijde omgeving adembenemend mooi is. Daar raak je niet op uitgekeken en er zijn vele bezienswaardigheden te bezoeken, zoals kastelen, ruines, steden/dorpjes en natuurschoon (o.a. Cesky raj). Met de auto ben je zo in Liberec, waar je boodschappen kunt doen.

Kortom: ik heb met de camping zelf geen ervaring, maar alleen al de omgeving maakt een vakantie daar meer dan de moeite waard!

In de fotogalerij staat overigens een foto die ik gemaakt heb van de kroeg annex restaurant (Hostinec na Hrázi) in Hamr na Jezeře. Deze ligt aan het meer, vlakbij de camping.
 
Re: Koupaliště a kemp Hamr na Jezeře

Hi PuNkEnStEiN,
Thnx voor de info en de foto!!
smiley20.gif

En ik denk dat ik deze zomer maar eens een bezoekje aan deze camping moet gaan brengen. Voor de omgeving hoef ik dat zeker niet te laten, want die is schitterend.
Zijn er wel nog wat restaurantjes in Hamr na Jezeře? Want de kok (ofwel ik) houdt ook vakantie komende zomer ;-p
Nogmaals bedankt!
Groetjes,
mo
bye.gif
 
Re: Koupaliště a kemp Hamr na Jezeře

Graag gedaan!
worshippy.gif


Wat de restaurants in Hamr zelf betreft, weet ik niet of er nog meer zijn dan die op mijn foto. Maar rondom Hamr liggen meerdere dorpjes en je kan er van uitgaan dat vrijwel ieder dorp/stadje zijn eigen kroeg/restaurant heeft. De menukaart zal misschien niet wereldschokkend zijn (wel goedkoop), maar ik persoonlijk vind dat juist één van de charmes van Tsjechië. Mocht je hogere eisen stellen aan het eten, dan is Liberec vlakbij en daar heb je een keur aan verschillende restaurants.
 
Re: Koupaliště a kemp Hamr na Jezeře

Hey, ben je al op de camping geweest? ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Dieneke
smiley20.gif
 
Hi Dieneke,
Ja, ik ben er afgelopen zomer langs gereden. En ik had er eigenlijk wat meer van verwacht. De camping zelf ligt aan een doorgaande weg en het kampeerterrein is een smalle strook die aan het water ligt. En tegen een kleine vergoeding kan iedereen van de campingfaciliteiten gebruik maken. Dus dat houdt in dat het er bij zonnig weer erg druk is. Het meer waar de camping aan ligt is echt heel mooi. Maar omdat ik er op een zonnige dag ging kijken en het er dus erg druk met dagjes mensen was sprak het me niet zo aan om daar te gaan kamperen. Het sanitair heb ik niet gezien, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes,
mo
 
In de fotogalerij staat overigens een foto die ik gemaakt heb van de kroeg annex restaurant (Hostinec na hrázi) in Hamr na Jezeře. Deze ligt aan het meer, vlakbij de camping.
In de laatste week van oktober (2007 dus) was ik weer eens in de buurt van deze hostinec en besloot even een slokje te gaan halen. De toko bleek echter gesloten (en zo te zien al een hele poos). Weet iemand of dit een seizoenskroeg is die alleen in de warmere periodes geopend is, of is de tent failliet (wat ik heel jammer zou vinden)?
 
Bovenaan