Ontwerpen gezocht voor een klein nieuwbouwhuis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij willen proberen om een stukje grond te kopen, grenzend aan ons perceel. Er stond hier een oud huisje op, wat afgebroken is. De eigenaar van dit stukje grond wilde hier een nieuw huis op zetten, maar de kronen waren op. Wij zouden dit stukje grond willen kopen en er dan een huisje op laten bouwen, geschikt voor 4 personen. Wel in de oude barokstijl, passend in de omgeving.

Wie weet brochures, aannemers die zulk werk aannemen?

Het zijn serieuze plannen, dus ook graag serieuze reacties.;)
 
Ik heb gezocht met Google "tekening van klein huisje" en ben wel ideeën tegengekomen.

Maar neem eens ruitjespapier en zet er de maten eens op wat je graag zou willen.
De ingang, de hal met trap, keuken (gesloten of open) de kamer met terras.
Rekening houden met de zon of het uitzicht en het mogelijke geluid.
Het is zo leuk om verschillende ideeën uit te schetsen en daar over te praten met allemaal voor en nadelen.
De bovenverdieping met de slaapkamers en badkamer komt later vanzelf als de trap centraal is geplaatst.
De kap als het mogelijk is zo steil mogelijk om ruimte te winnen.

Maar misschien is een plat dak wel een optie, of bijna plat zoals de Bata woningen.
 
Dank je wel, Baan! Ik ben idd al heftig aan het tekenen! Het lijkt me zo mooi om een front in de Barokstijl te hebben en achter deze voorkant een eigentijds huisje met comfort. :ja:
 
Om goed te kunnen bouwen moet je een ontwerp hebben dat sterk is maar dat jou ook aanspreekt. Ik lees dat je van plan bent een "klein" stukje grond te kopen, maar wat is klein. Je zou je huisje ook zelf in 3d kunnen tekenen met het programma google sketchup, een mooi programma, ik gebruik het zelf ook. Als je er een tijdje mee bezig bent word het best wel makkelijk om een gebouw of voorwerp te maken. Ook handig is dat je online de werken van anderen kunt bekijken en downloaden. Je zou bijvoorbeeld een boom kunnen toevoegen of een auto. Ik voeg een link toe om het programma te downloaden
http://www.sketchup.com/intl/en/download/gsu.html

sketchup huis voorbeeld tsjechie forum.JPG sketchup snelweg voorbeeld tsjechie forum.JPG
 
Heb nog een tekening van een leuke in Ned. gebouwde bungalow zet je in fases een barokgevel voor of zo, Ned. tekening pakken, berekeningen erbij, even een Tsjechische architect over laten tekenen (die n vrind heeft bij de gemeente) naam eronder en vrijdag in de kroeg beklinken, als deze omgeving ook al niet om zeep is geholpen.
45 mensen hebben dit bericht bekeken, maar nog geen antwoorden, JAMMERRRR, kijk er echt naar uit!
Je zou ook een vakantiewoning kunnen kopieren, staan heel leuke dingen in Posterholt, bouwtijd kant en klaar 1 maand
 
Bovenaan