Wie heeft ervaring met internet via schotel?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik wil graag een oud topic nieuw leven inblazen.
Maar helaas ben ik niet bevoegd (????) om dit te doen.

Daarom maar opnieuw de vraag:
Zijn er momenteel mensen die ervaring hebben met internet via een schotel?
 
We hebben in Tsjechisch Siberië via een vrij klein bedrijf draadloos internet (als je dat bedoelt) en dat voldoet uitstekend. De kwaliteit (snelheid en betrouwbaarheid) doet niet of nauwelijks onder voor onze Nederlandse verbinding. En de servicegerichtheid van het bedrijf is naar Nederlandse maatstaven ongekend goed.

Kijk maar eens op www.wifcom.cz
 
JCD: Nee, dit is niet wat ik bedoel.
Omdat wij in een dal zitten met alleen een kerkje bovenop de heuvel waar geen elektrisch is en de eigenaren van het kerkje moeilijk doen en dus geen toestemming geven om iets met een zonnecel te doen voor zo'n systeem als jij bedoelt is dit systeem dus niet mogelijk bij ons. Het is wel vlakbij, maar dit signaal moet dus van het dorp via het kerkje naar ons gestuurd worden. We proberen het nu al 4 jaar voor elkaar te krijgen, maar ik ben bang dat dit niets wordt.
En ons mobiele internet zijn we eigenlijk meer dan zat. Want ook dit gaat vreselijk langzaam. Ieder jaar het nieuwste systeem uitproberen, maar waar we het al 5 jaar mee moeten doen is dan altijd nog het beste.

Wat ik bedoel is internet via een schotel.
Zoals bijv: Astra2Connect, Tooway, BySky enz.
 

Marcel

Moderator
ik lift mee op de schotel van de buurman via een utp kabel van 55 meter.
zelfs ik heb nog een redelijke snelheid. iets van 650kb download en 100 kb upload.
je moet geen grote bestanden van een gig of meer gaan downloaden.
geen idee welke provider/schotel mijn buurman heeft. hij betaalt tegen de 25 euro de maand.
 
Hoi Kukle,

Wij hebben internet via de schotel gehad (WIFI via de een directe straalverbinding naar de kerk), maar na jaren van ellende overgestapt op ADSL. Ook dat is hier niet ideaal, maar vele malen beter en stabieler. Wij hadden Unet.cz.
Wel een leuke monteur en ook nog op TV geweest in een uitzending van Ik vertrek. Supersnelle service... aan dat lag het absoluut niet. Ik hoop dat wij eens een snellere verbinding krijgen, want nu zit er ook niet meer in dan 3,5 MB.
Waardeloos met een camping waar iedereen WiFi wil!
 
Hoi Corrie en Jan,

Ik zou heel erg blij zijn met jullie 3,5 MB. Wij hebben nog steeds een verbinding waarbij je in Kb's moet denken i.p.v. MB's.
Het WIFI systeem wat jullie eerst hadden, zou ik al heel graag willen hebben of ADSL. Maar niets van dat alles is hier mogelijk.
Zou er elektrisch op het kerkje aan de overkant zijn én als de eigenaren van dat kerkje niet zo moeilijk zouden doen, dan zouden wij ook zo'n zelfde WIFI systeem hebben als jullie van dat kerkje hadden.
Ik ben nu al lang blij als ik mijn eigen mail kan beantwoorden. Dus vandaar mijn vraag: wie heeft ervaring met internet via een eigen schotel.
Wij hebben dus ook geen WIFI voor onze gasten. Gelukkig is men ook wel eens blij dat niet iedereen alleen maar achter de computer zit. Maar natuurlijk zouden we het heel graag wél willen hebben.
 
Nogmaals: dit soort internet, internetprovsechny.cz/wifi is niet mogelijk bij ons. Deze mensen (Zelinet en een ander bedrijf in Bechyně) zijn al een paar keer bij ons geweest. Overal op ons terrein en in de buurt gekeken voor een geschikte plaats, maar er is nergens een signaal op te pikken. Alleen dus op dat kerkje aan de overkant waar geen elektrisch is en waarvan de eigenaren (nog steeds) geen toestemming geven om er een zonnecel op te zetten en zo dan een WIFI signaal naar ons te sturen.
Aan de overkant van de rivier heeft iemand internet via een schotel (zeg maar een soort Canal Digitaal schotel) maar die raadt het ons af om dit systeem te nemen. Ook een andere buurman had dit eerst zonder tevredenheid maar die kon, gelukkig voor hem, overstappen naar Zelinet. Wij zitten na een bocht en kunnen het systeem dus niet oppikken.
Internet via te telefoonlijn gaat net zo langzaam als wat we nu hebben, maar dan betaal je "per tik". Is dus ook geen optie voor ons.

En voor Marcel:
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord wat voor systeem jou buurman heeft.
 
Vrienden van ons maken gebruik van Internet via de Schotel. De instapkosten zijn hoog (rond de 600 euro), maar daarna is het 38 euro per maand (met een 10GB limiet, is meer dan voldoende). Maar dan kun (!) je wel 20mb down en 6 mb upload halen (alles gaat via de schotel).

https://satpower.eu/index.php/satelliet-internet-europa/consumenten-internet

Wat ik begreep is dat ze dit dan ook mee naar huis nemen en daar weer opnieuw instellen, zo hoeven ze geen apart internetabbonement voor in Nederland te hebben.

Hoe dit precies werkt? Geen idee :)
 
Hoe het werkt dat je twee schotels hebt met een transponder en één modem.
Je installeert op beide locaties de schotel, je neemt dan alleen de modem mee.

De modem is ter grote van een router wat je makkelijk in je handbagage in het vliegtuig mee kunt nemen.
Als je in Nederland in het buitengebied woont kun je daar breedband internet hebben en op je vakantieadres met hetzelfde abonnement.

Groetjes,

Patriek
 
Bovenaan