Kemp Novy Rybnik - Nepomuk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
wij komen er nog niet goed uit qua campings voor deze zomer.Ik kwam nu echter camping Novy Rybnik bij Nepomuk (west bohemen) tegen en vond deze er leuk uitzien. Wie kent deze camping? Is het er druk?Veel Nederlanders? En wat is er voor pubers te beleven?
Graag hoor ik van iemand iets over deze camping en omgeving want ik begrijp dat het wel wordt aangeraden om te reserveren.....en we gaan al over enkele weken...
Groet!
Mare
bye.gif
 
Re: Camping Novy Rybnik bij Nepomuk

Hoi Suus, niet afgelopen zomer maar de zomer daarvoor zijn wij met ons gezin op bezoek geweest bij vrienden op die camping. Het zag er allemaal heel netjes uit. Wel erg veel nederlanders daar. Er is een restaurantje bij waar onze vrienden elke dag gingen eten. Zij hebben een zoon van toen 15 jaar oud. Er waren veel kinderen. Leuk zwemwatertje erbij. Goede parkeermogelijkheden. Voor een Tsjechische camping vrij westers qua luxe. Je kon ook ergens binnen afwassen en koken. Douchen was geloof ik wat gordijnerig, maar wel schoon en netjes.
Groeten, Elly
 
Hallo, we gaan nu al jaren achtereen naar Nepomuk. Het is voor ons de opstap camping bij uitstek, het is vanuit Nederland goed te doen in 1 dag rijden.
Het is een camping met veel Nederlanders. Reserveren hebben we nog nooit gedaan. Er staan langs het hele pad simpele houten huisjes waar de Tsjechen hun vakantie in vieren.
Voor pubers is er op de camping niet echt veel te doen, er wordt wel vaak een kampvuur gemaakt waar iedereen omheen zit.
Er is een leuk meertje met zandstrandje, een glijbaan en trapbootjesverhuur. Het sanitair is redelijk, je kan gebruik maken van de wasmachine maar dat is er oud allemaal. Tot onze verbazing stond er een heel nieuw toilet/douchegebouw de laatste keer.
Het dorp Nepomuk zelf is een erg leuk lief dorpje.
Groetjes Lida
 
Re: Camping Novy Rybnik bij Nepomuk

.
czfreak schreef:
wie van jullie is er al eens op camping novy ribnik geweest ?mijn vraag btreft de sanitaire voorzieningen op de camping .onze medekampeerders wilden graag weten of er zoiets als douchehokjes of op zijn minst gordinen daar zijn
blush.gif
ons maakt het niet zoveel uit maar zij gaan voor het eerst en zijn daarin nogal preuts
bril.gif
dankjewel alvast !!
 
Re: Camping Novy Rybnik bij Nepomuk

Er zijn zeker deuren of gordijnen, want ik moet ook niets hebben van open douches en anders had ik me dat nog wel herrinerd.
Vorig jaar zomer was er een nieuw sanitair gebouw voor de dames gekomen en dat was prima en voor de mannen misschien dit jaar .
 
Re: Camping Novy Rybnik bij Nepomuk

Tsja Cor , je hebt nu eenmaal mensen die dat niet prettig vinden omdat ze dat niet gewend zijn , wij persoonlijk hebbben er geen problemen mee we gaan al 6 jaar douchen op tsjechische campings maar het stel wat met ons meegaat niet dus...............
 
Ik was er in '92. Toen was het een van de meest luxueuze campings in -toen nog- Tsjecho-Slowakijke. Halve liter bier: 7 kronen. Eten was altijd goed. Vriendelijke eigenaar die ons (geen auto) graag even naar het station wilde brengen. Sjacherijnige barman met baard, dat wel. Veel Tsjechen, Slowaken, maar ook Nederlanders. Vanaf de camping loop je zo een bos in met een kasteelruine. Mooi meertje, waarvan het verhaal toen ging dat er in het voorjaar een heus lijk uit was gevist. Ook het dorp is op loopafstand (30 minuten).
Anno nu, 14 jaar verder, zal het wel alleen maar beter zijn geworden. Niks mis met Nepomuk.
 
joost1969 schreef:
Ik was er in '92. Toen was het een van de meest luxueuze campings ..... Anno nu, 14 jaar verder, zal het wel alleen maar beter zijn geworden.
Pfoeh, dat is een gewaagde stelling hoor. Iets kan in 14 jaar flink verslechteren. Om maar eens wat te noemen: de prijs van het bier is er niet beter op geworden. :bloos2:
 
:) Ietwat ongenuanceerd, wie weet. Maar de douches waren destijds tweemaal daags een uurtje warm. Dergelijk postcommunistisch genoegen zal argeloze campingbezoekers wellicht hedentendage bespaard worden.
 
In Juli zijn wij naar deze camping geweest. Het was een hardstikke leuke camping waar wij (6 pers) het prima naar ons zin hebben gehad. volgens mij zijn de prijzen niet erg veranderd, voor een volwassene betaal je maar Ckz 45. het sanitair was ook prima de hele dag door warme douches ( Ckz 10).

Een aanrader voor gezinnen met kinderen.
 
Kan iemand mij misschien iets vertellen over de bereikbaarheid per openbaar vervoer voor deze camping? En als er een halte in de buurt is, wat is de frequentie?
Wil graag samen met mijn 5 jarige dochter "een weekje hier, een weekje daar" doen en de ervaring van vorig jaar (Lisci Farma in Vrchlabi) leert me dat als er een bushalte staat dat niet daadwerkelijk betekent dat er regelmatig eentje komt :denk:
 
Hoi Chermily, Er is een bushalte recht tegenover de ingang van de camping. Super fijne camping hoor! Mooi zwemmeertje erbij en je kunt zo het bos in lopen en een hoop bessen plukken. Veel Hollanders, dat wel. Ik ben er in 2004 en 2005 geweest en dit jaar nog eens langs geweest met m'n vriendin, die ik daar in 2004 heb ontmoet!... 's Avonds gaat de camping dicht en loopt er een bewaker rond, maar die verdwijnt meestal met z'n zaklamp zo rond 23:00 in een hutje en rond 01:00 zie je dat lichtje weer waggelend naar buiten komen. Aan de receptie wordt Duits gesproken. Sanitair is goed en vooral voor Tsjechische begrippen! Het is een camping, die in de middelmaat valt qua prijsklasse. Kortom leuk om daar eens te gaan kamperen of te verblijven in zo'n typische Tsjechische chata :).
 
Hoi Luuk, bedankt voor je reactie.
Ik heb m'n vraag afgelopen zomer ook bij de camping zelf neergelegd (wat betreft de frequentie van het openbaar vervoer) en vanwege het antwoord toch maar besloten om niet naar Rybnik te gaan ("The bus goes from Nepomuk to the camp at 6.23 / 13. 47 / 16.43 and from the camp to Nepomuk at 4.52 / 7.30 / 14.35 / 15.56.") maar in de omgeving van Praag te blijven.

Ik sprak onderweg wat Denen over deze camping en die hadden zoiets van 'eens maar nooit weer'. Het blijft vreemd hoe de een ergens zo positief over kan zijn terwijl een ander het heel anders ervaart.
 

Tabe

† In Memoriam
Jammer dat je besloten hebt niet naar deze camping te gaan. Tussen 1990 en 1995 hebben we met ons gezinnetje daar de vakantie doorgebracht. Elk jaar komen we wel even op de camping om te zien hoe het er nu is. We pikken dan altijd even een terrasje, pivootje etc.

Zie in de rubriek MOOIE VERHALEN, zomervakantie 1990.

Overigens is Nepomuk niet zo ver weg en een taxi is daar nog best betaalbaar.
 
He wat jammer dat je er niet bent geweest. Het is werkelijk waar een mooie camping hoor! Waarschijnlijk hadden die Denen niet door dat het geen Centerparks-kwaliteit is. Dit zijn campings nooit. Campings in Tsjechië zijn soms goed, soms bagger. Maar deze is echt wel vergelijkbaar met de doorsnee-camping met 3 sterren in bijvoorbeeld Frankrijk. Het dorpje Nepomuk ligt op 10-15 minuten lopen van de camping, er is een keuken, waar je gratis gebruik van kan maken en gewoon goed sanitair.... Maarja, misschien iets voor een volgende vakantie? :-)....

Groeten, Luuk
 
Novy Rybnik

Zomer 2004 in Novy Rybnik geweest, vond het een leuke camping. Water met zandstrandje ideaal voor zowel jong als oud. Mij viel een duidelijke tweedeling op: Bij binnenkomst aan links oud toiletgebouwtje met aanwezigheid van vooral Tsjechen (zaten wij toen ook, niks mis mee - alleen wat luidruchtig). Bij binnenkomst aan rechts vind je een modern toilet-/douchegebouw, Ruim opgezet terrein met voornamelijk caravans.
 
wat is er nu tegen open douches? we zijn toch allemaal hetzelfde. ik begrijp daar hele maal niks van.

je hebt gelijk Cor,;) ik vind het juist smerig als dat vieze (fris zien ze er meestal niet uit!) douchegordijntje constant tegen je aan wappert. Ik laat deze dan ook meestal open staan. Wel erger ik me dan, als er mensen achter het gordijntje hebben staan douchen, als ze klaar zijn, de deur van het douchehok niet achter zich sluiten,
terwijl ik nog sta te douchen!:fool:

Brenda
 
Hoe staat de camping er nu voor anno 2012/2013
En zijn er ook schaduw plaatsen?
We zijn van plan om in Mei 2013 op de terugweg vanuit Hongarije daar een ruime week te gaan staan, met de caravan.
Dat is n.l, vlakbij het dorpje Nebelovy, waar onze familie woont.
Anders wijken we uit naar Strazov, camping U Dvou Orechu, daar hebben we een jaar of tien geleden ook al eens gestaan, maar is wel 40 km rijden naar Nebelovy, vandaar dat we iets zoeken wat dichterbij ligt.
 
Bovenaan