Tulpenbollen planten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heb net een pakket tulpenbollen naar moje kamerad Zdenek verzonden.

Kunnen die in Tsjechie ivm het klimaat nog wel geplant worden? Op de verpakking stond voor NL t/m november, Tsjechie wordt niet vermeld.

Nu zal u denken, had ze dan eerder verzonden, maar Zdenek wil graag zwarte tulpen welke ik na lang zoeken heb gevonden. Nu zijn ze niet echt zwart, maar heel diep paars, is mij verzekerd, bijna zwart.

Heb er voor de zekerheid maar een zwarte marker bij gedaan:D
 
Geen probleem Andrenel, het worden even koude en witte dagen, maar daarna is de verwachting weer overdag boven nul. Ook wij moeten nog alle tulpen ingraven (en dahlia's opgraven....) en momenteel woedt er een sneeuwstorm om het huis......
We hebben zelfs een paar bestellingen lopen voor tulpen uit Nederland, waar we volgende week zijn. Die gaan dus ook pas in November de grond in.

Wat betreft die zwarte markter: toch wel een watervaste??
 

Vodnik

† In Memoriam
Volgend weekend wordt het weer ver boven nul! Kansen genoeg om die bollen in de grond te stoppen. Wat wij wel doen is de bollen in een plastic bakje plaatsen anders worden de bollen door woelmuizen en/of mollen opgegeten.
 

Vodnik

† In Memoriam
misschien zijn onze tulpen lekkerder?:D
onze tuin staat overigens vol met narcissen en viooltjes, zoveel dat we opgenomen zijn in de lokale zondagse wandelroute (onze bijnaam alhier is dan ook Tulipanovi of ten Holandian)

(btw: De tuin van russalka ken ik, staan ook andere mooie dingen in!)

..... Zdenek wil graag zwarte tulpen welke ik na lang zoeken heb gevonden. Nu zijn ze niet echt zwart, maar heel diep paars, is mij verzekerd, bijna zwart.
Bedoel je deze?

2009-0361.JPG

Staan sinds 2009 in onze tuin in Jirikov, inmiddels zijn we niet de enige meer!
 

Vodnik

† In Memoriam
inderdaad is dit Queen of night. De foto is een beetje te hoog genomen waardoor de tulp kleiner lijkt dan die is.
We hadden er veel succes mee hier in Jirikov. Inmiddels staan ze in meerdere tuinen.

Wat ook heel succesvol is zijn de doosjes met gemengde wilde bloemen. Op de doosjes staat dat ze twee maanden bloeien echter hebben we er hier van juni tot laatste week (voor de sneeuw kwam) veel plezier van gehad, een zee van steeds andere bloemen! Wat er op komt hangt af van de grond soort, de moeite waard om te proberen.
(voor wie in Venlo op de floriade geweest is, dit zijn de bloemen die in de bermen stonden nabij de parkeerplaatsen)
 
Wij hebben voor het eerst sinds jaren weer eens tulpenbollen gepoot. Op advies van Mila hebben wij ze in plastic mandjes van de Obi ingegraven, dit ter bescherming tegen mollen en/ of muizentandjes. Onze narcissen doen het fantastisch maar de tulpen werden steeds weer opgegeten door muizen en mollen. Hopelijk helpen de mandjes want narcissen zijn er in verschillende tinten geel maar tulpen in alle kleuren! En we willen toch wel een Hollands bollenveld in onze tuin.
 
Bovenaan