Huizenprijzen in het noorden van Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

vanaf 2002 tot 2007 een stijging van circa 5 tot 10& per jaar.
2008 2009 geen stijging
2010-2011-2012 een daling tot 25%
 
o ja en reken maar op weinig prijsverandering de komende 3 tot 5 jaar. Tenzij de euro crises plotseling verdwijnt.
 
Dat kan heel snel door de euro af te schaffen.:lache: Niet dat ik daar voor ben, maar de eurocrisis is dan voorbij, maar wat er voor in de plaats komt???????
 
Ik vind het wel een interessante vraag, dus ben benieuwd of iemand hier een goed antwoord op heeft.
 

Tabe

† In Memoriam
Ik denk dat het voor "kopen" momenteel de juiste tijd is. Het aanbod is groot; zie maar naar de vele raamadvertenties in de winkelstraten en het marktplein. De "verkoper" heeft het dus momenteel wat moeilijker. Ik voorzie dat de prijzen van de huizen de komende tijd niet veel zullen stijgen, maar ook niet erg veel meer zullen dalen. Maar ik ben een geïnteresseerde leek. Er zullen vast wel professionals op dit forum zijn die dat kunnen bevestigen.(of ontkennen)
 
Heb nu sinds 1 jaar een huis te koop en al diverse bezichtigingen gehad . Vaak ketst het af op de financiering ,men moet een redelijk bedrag aan eigen geld hebben 100 % a 110 % hypotheek doen ze in Tsjechië niet aan .Ik volg de prijzen in de regio wel en bespeur soms spectaculaire prijsdalingen maar dit zijn meestal huizen die te hoog in de markt zijn gezet .
Heb wel het geluk dat het huis niet weg moet maar mag. Denk dat er wel er eigenaren rondlopen bij wie een huis een financieel blok aan het been is .
 
hoi joep,
was vorige week zondag bij je in de buurt. Je was jammer genoeg niet thuis. mooie omgeving waar je woont. buurvrouw nog even gesproken en nog wat foto,s gemaakt en weer door naar klatovy gereden waar we altijd bij Albert de lekkere chinese soep gaan eten. Ook ben ik gisteren nog langs je oude huis geweest. De omgeving aldaar vinden wij toch wel wat beter dan de nieuwe locatie. nog steeds niet verkocht zie ik net. Groetjes en als je in de buurt van Susice bent, bel even of kom even voorbij in Cepice 68. Groetjes
 
Maar waarom wil je het graag weten? Wil je wat kopen of verkopen?
Hoi Rojo,

Ik wil er graag meer van weten i.v.m. kosten en baten.
Het lijkt me leuk om daar een huisje te hebben.
Maar als het alleen maar geld kost en verlies nemen is, als je er weer vanaf wild is het toch wat minder leuk.
Ik begrijp best wel dat zoiets moeilijk is in te schatten als je er aan begint.
Maar geen informatie inwinnen zover dat mogelijk is ook niet slim.

groet Kees
 
Het ligt eraan hoe lang je het huisje wilt hebben. Als je nu iets wilt kopen en over een paar jaar wilt verkopen, dan heb je kans dat het verlies wordt. Wil je er een langere tijd van genieten dan is het nu misschien een goede tijd om wat te kopen. Maar het blijft altijd afwachten.
 
Het is
Ik wil er graag meer van weten i.v.m. kosten en baten.
Het lijkt me leuk om daar een huisje te hebben.
Maar als het alleen maar geld kost en verlies nemen is, als je er weer vanaf wild is het toch wat minder leuk.
Ik begrijp best wel dat zoiets moeilijk is in te schatten als je er aan begint.
Maar geen informatie inwinnen zover dat mogelijk is ook niet slim.
Het is nu wel een kopersmarkt. Dus voordelig je slag slaan zou moeten kunnen. Wat natuurlijk wel van belang is hoe je het huis moet (wilt) financieren. Over het verhuren van een vakantiehuis hoor ik niet altijd positieve verhalen. Dus je moet je wat dat betreft niet rijk rekenen.
 

kuurgast

Donateur
Er zijn cijfers bekend tot eind 2010 met overzicht waar je het goedkoopst kan wonen zie lidovky.cz.
Een belangrijke factor is de werkgelegenheid in de regio's ,want in delen waar grotere werkloosheid is zijn de huizen goedkoper. De jongere generatie heeft minder interesse voor een vakantiewoning vanwege de voorkeur naar buitenlandse vakanties en binnenlands willen ze dichterbij (centrale regio) nog wel een huisje kopen vanwege de reistijd. Kraj Ústecký/regio Usti is een van de goedkoopste regio's.
De vastgoedprijzen gebaseerd op cijfers van de hypotheek bank zie HB INDEX.
Huizenprijzen per locatie zijn ook te vinden op de interactieve kaart van cenovemapy.bezrealitky.cz/
.
 
  • Leuk
Waarderingen: Boya
Hoi Kuurgast,

Jammer, ongetwijfeld zeer goede verwijzingen, alleen ik kan geen Tsjechies.
Ik heb wel gezien dat de provincies Ustecky en Liberecky heel veel aanbod is.
Bedankt voor je reaktie
 
Kijk eens op de site van sreality.cz
Als je de automatische vertaling van google aanzet op deze pagina krijg je, na enige oefening, een goed beeld wat er in Ustecky en Liberecky te koop is en tegen welke prijs.
 
Er is, ook in Zuid Tsjechie momenteel veel te koop! Maar hoe gaat dat in Tsjechie met bieden? Een woning met bv een vraagprijs van 2,5 miljoen kc, waar start je dan mee, gezien de huidige prijzenmarkt?
 
Bovenaan