McDonald's naar Trutnov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Aan de 14, net even buiten Trutnov richting Mladé Buky, komt een bedrijvenpark met onder andere een TESCO, een bauMax of OBI en een McDonald's. Eindelijk een bouwmarkt in de buurt. Hoeven we daarvoor niet meer naar Hradec Králové. Het zal voor Melichar geen goed nieuws zijn, met z'n mooie nieuwe zaak in Úpice.
Vanmiddag deze foto genomen in het voorbijrijden. In 2012 moet het allemaal klaar zijn.IMG_7569.JPG

Dat is ook voor ons goed nieuws! eindelijk een bouwmarkt in de buurt.
Denk dat de Mac daar op een goede plaats zit.
Melichar heeft trouwens ook een winkel in Trutnov.

Aan de 14, net even buiten Trutnov richting Mladé Buky, komt een bedrijvenpark met onder andere een TESCO, een bauMax of OBI en een McDonald's. Eindelijk een bouwmarkt in de buurt. Hoeven we daarvoor niet meer naar Hradec Králové. Het zal voor Melichar geen goed nieuws zijn, met z'n mooie nieuwe zaak in Úpice.
Vanmiddag deze foto genomen in het voorbijrijden. In 2012 moet het allemaal klaar zijn.Bekijk bijlage 20016

Gelukkig veel goede veranderingen ook in die regio, die de economie goed zullen doen. Verder prettig verblijf, goede jaarwisseling en goed en gezond 2012 voor het hele gezin.
groeten Ad en Marja

Tja, de vaart der volkeren noemen ze dat. Niet altijd even leuk voor mensen die de dingen graag bij het oude laten, maar tegen te houden is het niet en eerlijk is eerlijk: het is ook niet altijd een verslechtering...

was het niet "baan" die schreef: "als ik in trutnov woon, ga ik niet in praag kleding kopen!" trutnov breidt uit!!

Op zich prima, helemaal die BauMax. Een stad als Trutnov hoort ook een bauwmarkt te hebben, dus slim van BauMax. Zonde van de kleine ijzerhandeltjes in Trutnov, ook die charme gaat verdwijnen maar in dit geval is het een goede vooruitgang. McDonalds is altijd een verslechtering. Snap niet dat je als gemeente zo'n dikmaak bedrijf in je stad wil hebben. Maargoed, ben in ieder geval blij dat het niet in het centrum komt.

Tja, de vaart der volkeren noemen ze dat. Niet altijd even leuk voor mensen die de dingen graag bij het oude laten, maar tegen te houden is het niet en eerlijk is eerlijk: het is ook niet altijd een verslechtering...

Nou ja om de vestiging van een McDonald's nu meteen geen verslechtering te noemen, ik zou het toch ook niet persé een echte verbetering willen noemen. Je zult nogal gek zijn om in een land als Tsjechië met haar vele goede, ook nog gezonde en zeer betaalbare eetgelegenheden voorbij te gaan om bij de McDonald's te eten. Maar goed ieder zijn ding...

Ik zei dan ook dat vernieuwingen niet altijd een verslechtering zijn. Over de Mac is discussie mogelijk, dat geef ik direct toe. :lmfao:
Maar dat gezegd hebbende: je zal de mensen de kost moeten geven die maar wat blij zijn met een Mac in town... Gezond/ongezond is niet voor iedereen de maatstaf voor verbetering/verslechtering.

:cheers:
Gelukkig maar dan dat het niet voor iedereen de maatstaf is voor mij trouwens ook niet hoor, anders konden we ook wel iedere pivo laten staan....

kuurgast

Donateur
Vind topictitel een beetje misleidend McDonald's naar Trutnov. Net of dat bedrijf de enige zaak is die daar komt ,
terwijl het een randbedrijf is waar vooral de Tsjechische jeugd heel blij mee is zoals overal ter wereld.

Zo is dat! Ik ga ooit een keer stoppen met die ongezonde pivo *bah* :tong::stout:

En zeker stop ik een keer met pivo en een lekkere vette klobasy, maar dan ongeveer als ik in het bejaardenhuis zit.
Na een bergwandeling wil ik me aan bovenstaande nogal eens te buiten gaan.

Trouwens Punk, ik las ergens in de Volkskrant van vandaag dat fastfood je hersens aantast, tis toch ook voortaan ook allemaal kommer en kwel met alles wat je eet.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672...1/2011/12/29/Fastfood-tast-hersenen-aan.dhtml

Fujara schreef:
En zeker stop ik een keer met pivo en een lekkere vette klobasy, maar dan ongeveer als ik in het bejaardenhuis zit. Na een bergwandeling wil ik me aan bovenstaande nogal eens te buiten gaan.
Ik sla de wandeling over, net als het skiën voor het apres-skiën.:D

..... ik las ergens in de Volkskrant van vandaag dat fastfood je hersens aantast .....
Ook als je het langzaam eet? :denk:

Vast wel, Camyl, maar een wandeling heet in het Tsjechisch ook anders. Best verwarrend, want de activiteiten erna zijn precies hetzelfde!:cheers:

Vodnik

† In Memoriam
Ik heb (in Praag) keuze uit vele DHZ markten: OBI / Bauhaus / Baumax / Hornbach.
En toch ga ik graag naar de kleine ijzerhandel of gereedschapwinkel omdat je daar ook boutjes/moertjes/schroefjes per stuk kan krijgen. Vaak -niet altijd!- is de prijs niet veel anders dan bij de grote bouwmarkten. Ook merk gereedschap is in de kleine zaken niet duurder, echter de markten hebben wel een aanbod goedkoop spul (asist, CMG . . . )

Op zich een goede keuze Semabyt om naar die kleinere ijzerhandel en gereedschapswinkels te gaan. Ik denk dat het net als hier is, die zaken hebben vaak ook nog eens een vakkundig advies paraat. En als de prijs dan toch niets of niet veel scheelt zou ik het wel weten. Hier in Nederland zie je de zaken waar jij het over hebt stilletjes aan toch verdwijnen of althans echt minder in aantal worden en dat is gewoon jammer.

We zijn twee maanden verder en de eerste contouren van het bedrijvenpark worden duidelijk zichtbaar. Ondanks de winter wordt er flink gebouwd.
Er komt dus een OBI en geen bauMax, is te zien aan een reclamebord langs het terrein.
De foto's zijn van gisteren, toen het mooi weer was.

IMG_7945.JPG IMG_7947.JPG

Maargoed, ben in ieder geval blij dat het niet in het centrum komt.[/quote]
In Jihlava heeft de Mac Donalds in ieder geval heel het zicht van het centrale plein om zeep geholpen, dat vinden wij althans!
02cbfe82-8c05-48bf-852b-105e256603d1.jpg

Bovenaan