Ideeën voor exportproducten naar Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een onderzoek naar producten voor de export naar Tsjechie (en ook import uit Tsjechie als secundair doel). Zouden jullie mij misschien kunnen helpen met ideeen betreffende producten die interessant zouden kunnen zijn? De export hoeft trouwens niet per se vanuit Nederland te zijn.
Alvast bedankt!

p.s. Mijn excuses als ik hier niet goed zit qua topic maar mijn ervaring met internetfora is gelimiteerd.
 

Ad Verschoor

Donateur
Ik heb je profiel eens bekeken, maar feitelijk staat daar niets. Met vragen, zoals je die stelt willen we toch wel meer weten. Dus geef iets meer over jezelf en je motivatie t.o.v. je vraag en Tsjechie
 
om te beginnen zou U zichzelf even voor kunnen stellen met wat meer info, dan zijn er heus wel tips of ideeen te verkrijgen..
overigens welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Dank jullie wel voor jullie snelle reactie! Ah, ik had me ingeschreven op het forum en meteen mijn vraag gesteld, niet echt goede forum-etiquette. Ik heb verder niets ingevuld, ik zal inderdaad eerst eens even mijn profiel completeren. I'll be back! :)
 
Warenhuizen als export.
Dan bedoel ik kassenbouw, zoals in het Westland.
Die zie je daar niet.
En met de kennis van hier een mooi produkt zou ik zo zeggen.

Groet.
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Mijn familie is gek op NL zuivel, bijvoorbeeld Vla. Ze begrijpen niet dat het daar niet te koop is.
Ahold, Aldi en Lidl hebben het hier wel, maar daar niet.
 
Hmmm

Hagelslag, vla, verse vis uit de wadden en noordzee (die rivier vis hier... blegh :-S) enz. enz. enz maar vooral hagelslag!
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Mijn familie is gek op NL zuivel, bijvoorbeeld Vla. Ze begrijpen niet dat het daar niet te koop is.
Ahold, Aldi en Lidl hebben het hier wel, maar daar niet.

Bedankt Vasek! Zuivel is inderdaad iets waar we aan denken.
Zal naar jullie mening de vraag groot genoeg zijn voor bijvoorbeeld vla?
Denken jullie dat houdbare zuivelproducten zoals kartonnen pakken melk en vla interessant kunnen zijn? Prijzen van dit soort producten zijn laag, transport is makkelijk, lange houdbaarheid, etc. Belangrijkste is natuurlijk dat er een afzetmarkt voor is.
 
Waarom zou er geen afname markt voor vla zijn? Je slijt zowiezo al 7 pakken per week aan mij ;-)

Het is denk ik net hoe je het aanprijst... Je zou de Tsjech er bekend mee moeten maken voordat hij/zij het gaat eten (wat de boer niet kent, dat vreet ie niet)
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Hmmm

Hagelslag, vla, verse vis uit de wadden en noordzee (die rivier vis hier... blegh :-S) enz. enz. enz maar vooral hagelslag!

Ook bedankt voor je input Ouwe_Seun! Hagelslag is niet of moeilijk te vinden daar? En mensen zouden dit kopen denk je? Verse vis.. Ik las in Wikipedia dat de Tsjechen voornamelijk carnivoren zijn met een voorkeur naar vlees (mijn soort mensen! haha) en dat vis niet zo gek veel wordt gegeten.. Klopt dat? De vraag is altijd of de afzetmarkt groot genoeg is..

Waarom zou er geen afname markt voor vla zijn? Je slijt zowiezo al 7 pakken per week aan mij ;)

Het is denk ik net hoe je het aanprijst... Je zou de Tsjech er bekend mee moeten maken voordat hij/zij het gaat eten (wat de boer niet kent, dat vreet ie niet)

Hahah.. kijk aan, vla als export product begint nu al interessanter te worden! :)
 
Er zijn in Praag een X aantal viswinkels waar het opzich behoorlijk druk is en ook de vis bij de Globus (www.globus.cz) gaat er altijd aardig snel doorheen.

Hagelslag heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden netzoals de kroketten als wij in Nederland kennen

Hmm ja Vla... Vanile vla, aardbeien vla, chocolade vla, vla met kruidnote, vla met hagelslag... Kom maar op!
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Bedankt Kukel! Hoe moet ik de link tussen warenhuizen en kassenbouw zien..?
Een grote kas heet in het Westland een warenhuis.

Vis is er zat. Yoghurt in meterslange koelingen ook. Vla alleen in kleine kuipjes.
Dus denk ik dat de Tsjechen weinig vla eten.
Weet je, denk vooral niet in etenswaren, dat levert je niets op. Die markt is al jaren geleden vergeven.
De kaas bv, is in Tsjechie niet te kanen, toch zie je geen Nederlandse kaas.
Waarom weet ik niet.
En ophouden over kroketten want dat eet geen enkel volk buiten Nederland.
Ik zou eigenlijk geen enkel rendabel exportprodukt weten, buiten mezelf natuurlijk, wat interessant is voor Tsjechie.
Wij doen het hier al met Chinese produkten, de Tsjechen ook maar dan van hele slechte Chinese produkten.
Mogelijk kan je de koningin uitvoeren, daar hebben ze een groot gebrek aan.
Oh ja, ik weet wel een produkt als export: kennis.

Succes.
 
Een grote kas heet in het Westland een warenhuis.

Okee! :) Ik dacht al, warenhuis?? Elke dag leren we wat nieuws.. ;)

Vis is er zat. Yoghurt in meterslange koelingen ook. Vla alleen in kleine kuipjes.
Dus denk ik dat de Tsjechen weinig vla eten.
Weet je, denk vooral niet in etenswaren, dat levert je niets op. Die markt is al jaren geleden vergeven.
De kaas bv, is in Tsjechie niet te kanen, toch zie je geen Nederlandse kaas.
Waarom weet ik niet.
En ophouden over kroketten want dat eet geen enkel volk buiten Nederland.
Ik zou eigenlijk geen enkel rendabel exportprodukt weten, buiten mezelf natuurlijk, wat interessant is voor Tsjechie.
Wij doen het hier al met Chinese produkten, de Tsjechen ook maar dan van hele slechte Chinese produkten.
Mogelijk kan je de koningin uitvoeren, daar hebben ze een groot gebrek aan.
Oh ja, ik weet wel een produkt als export: kennis.

Succes.

Bedankt voor je nuttige bijdrage Kukel! Kennis is inderdaad een heel goed export product.
Daar ik voor een logistiek bedrijf werk moet ik wel iets hebben wat in een container gegooid kan worden.
Voedsel was een eerste gedachte omdat mensen altijd moeten eten, crisis of geen crisis.
Er moeten toch wel producten zijn waar een markt voor is? Als wij kunnen zorgen voor een efficiente levering van kwalitatief goede producten tegen goede prijzen dan moeten er afnemers zijn die hier interesse in hebben. Zaak is te identificeren wat..
De Koningin is ook een idee maar die schijnt het wel naar d'r zin te hebben in Nederland, dus dat wordt em ook nie.

Mischien is als import naar Nederland de Hot Tub een leuk idee..... ik weet nog wel een goeie en goeiekope tsjechische producent....:fluit:

Produceer je hot tubs? Interessant product! Wij zoeken het iets meer in de FMCG hoek, maar zeker een leuk product.. Ben je er al lang mee bezig?

Er is in Tsjechië genoeg Nederlandse kaas te koop in alle soorten en maten.
Goed om te weten, bedankt.
 

Vodnik

† In Memoriam
Kom net bij Kaufland vandaan (jarov praha) in een "rand winkel" wordt Nederlandse kaas verkocht, voornamelijk beemster in alle soorten en maten.

Voeding lijkt leuk maar als je de markt open hebt gebroken gaat een bedrijf als Albert de grote omzetten draaien!

Wat ik mis zijn ingredienten of boemboes voor de indonesische keuken. Sambal is wel verkrijgbaar maar alleen Oelek.
De productrange van conimex mischien?
Verse zee vis is inderdaad moeilijk verkrijgbaar, maar Makro heeft een redelijk aanbod inmiddels, ook sommige van de Kaufland winkels verkopen zee vis en ook mosselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Wat ik echt nergens heb kunnen vinden en ik heb er echt wel naar gezocht...producten voor de Chinese keuken.
sateh - nasi/bami groenten etc etc.
Nou is het de vraag of er buiten de Nederlandse toerist wel mensen in CZ zijn die dit lekker vinden.

EDIT: Ik zie dat Semabyt het hier ook al over had
 
De Lidl heeft af en toe een "Chinese week" maar de ketjap e.d. blijft altijd lang in de schappen staan!
Ook hebben ze kleine loempiaas in de vriezer maar ik heb niet het idee dat de Tsjech dat echt eet.
 
  • Leuk
Waarderingen: GG3
Bovenaan