Vliegenoverlast

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo.

Ik zit met een vraag waar jullie mischien een antwoord op hebben voor ons!!!
Wij hebben een huis in Stare Buky , en elke keer als wij na een periode van 6 tot 8 weken weer terug komen in ons huis ligt het boven helemaal vol met soms wel honderden dode vliegen.Ook in de winterperiode waar er normaal toch geen vliegen zijn.
Ze liggen op de bovenverdieping waar vroeger voor de renovatie een hooizolder was, Maar deze is helemaal omgetoverd in slaapkamers keuken en badkamer. Helemaal geiisoleerd en afgewerkt met gipsplaten.Het enige wat er nog orgineel is zijn de balken op de slaapkamers. En volgens een Tsjechische vriend zit daar het probleem. Maar deze zijn helemaal met een spray tegen vliegen bespoten!!!! In de tijd dat we er zijn is er binnen nooit een vlieg te bekennen!!!
Hebben andere mensen met een huis in Tsjechie na een langere tijd afwezig te zijn geweest hier ook last van??? En weet iemand wat we hier aan kunnen doen???

Groetjes.
Lenka
 
Wij hebben ook hetzelfde. Ik denk dat de vliegen in de herfst wegkruipen in alle naden en kieren van een huis die ze kunnen vinden. Het komt bij ons voornamelijk voor in de winter dat we dode vliegen vinden. In de zomerperiode hebben we er veel minder last van. :confused:
De enige oplossing is inderdaad direct na aankomst even stofzuigen. :(
 
Wij hebben afgelopen winter een huisje gehuurd in Ciste, Happy hill en daar hadden ze hetzelfde probleem. Het huisje had vanaf oktober leeg gestaan en het was inderdaad vervelend. Toen we er twee weken hadden gezeten was het over. En ja iedere dag even alles opruimen. We hadden het probleem gemeld bij de receptie, maar die hadden ook al opgeruimd voor we erin kwamen. Het is volgens mij een logisch gevolg van de natuur.....
 
Het zijn vliegen, en in het gronings noemen we ze muggen.
We hebben er ook last van in tsjechie. Volgens mij houden ze in naden en kieren een winter slaap zo dat ze in de lente weer actief kunnen worden.
maar voor die tijd zijn ze nog versuft en kun je ze zo opzuigen.
 
als je van die dikke zwarte hebt, zou je mischien wel een dode muis ofzo
ergens liggen hebben, deze vliegen zijn echte lijkenruimers.

Ik heb hier ook last van gehad, toen mijn kat een halve konijn
op de zolder had laten liggen, 3 week later stikte het van de vliegen
die toen later dood neer vielen.
 
Misschien een beetje off-topic, maar ik vind het wel het vermelden waard. Na aankomst in ons huis hebben we vanmiddag eerst een flinke hoeveelheid vliegen opgezogen. En ....... nu zijn we een flinke kolonie lieveheersbeestjes rijker. We blijven genieten van Tsjechië !!
 
De vliegen overwinteren op warme plekken, vooral achter kieren en holle ruimten.
Zogauw de zon gaat schijnen komen ze te voorschijn en vliegen tot ze gewoon dood neer vallen.
Voedsel of dode dieren hebben er niets mee te maken.
Ik heb zelf alle kieren rond de ramen voorzien van schuimband en het probleem was opgelost.
De vliegen zaten op het buitenste raam achter de sponningen.
Het huis is voorzien van dubbele ramen, vandaar.
Voor de rest is er in een wandcontactdoos een electronisch apparaatje gestoken, bij Blo...r gekocht, die signalen over het electrisch net uitzend waardoor ongedierte verdwijnt.
Volgens mij helpt het want de vliegen zijn gaan vliegen naar uw huis want ik zie ze niet meer.

Groet van Kukel die ze niet ziet vliegen.
 
Na een aantal jaren niet veel last te hebben gehad van de (dode en levende) vliegen was het de afgelopen weken weer heel erg raak. :kwaad: We denken nu na over bestrijdingsmogelijkheden. Zijn er forumleden die ervaring hebben met bijvoorbeeld van die apparaatjes in een stopcontact of iets dergelijks? :confused:
 
Ook wij hadden vorig jaar helemaal geen dode of duffe vliegen in huis.
Maar nu was het weer raak!!!
Ook wij hebben toen alle kieren rond de ramen voorzien van schuimband, dus je zou denken dat ze er niet in kunnen toch!!!
Wij hebben ramen met dubbel glas, maar ze zitten met bosjes tussen het raam en kozijn in.Het lijkt erop dat ze van binnen terug naar buiten willen, dus vliegen ze naar het ligt toe denken wij.Ze liggen altijd onder of in de nabijheid van de ramen. Wij weten het ook niet meer, komen ze nu van buiten naar binnen , of willen ze van binnen naar buiten???
Die op de grond liggen zijn dood , maar die tussen raam en kozijn zijn allemaal versuft, dus ook wij gebruiken de stofzuiger dan maar weer.
 
Wij hebben er ook last van, over drie weken worden de houten kozijnen met de dubbele ruiten (waar ze vaak zaten) vervangen door kunststof kozijnen met dubbel glas.
Wel waren er dit jaar buiten ook meer vliegen, bij vlagen trouwens.:confused:
 
Als het niet iets ergers is als doode vliegen dan neem ik dat wel....wat dachten Jullie van marters in het plafon,s'ochtends als die van zijn werk weer thuiskomt en s'avonds als hij uit zijn bedje opstaat om er weer vandoor te gaan maakt hij herrie.
 
Natuurlijk zijn er ergere dingen dan dode (of levende!) vliegen, maar ik kan me goed voorstellen dat het verdraaid irritant kan zijn. Dus kom maar op met de oplossingen!;)
 
Bovenaan