Satelliet ontvanger NL<>CZ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gezeur met Canal-Digital is ook dat alleen de door hun gecertificeerde receivers het goed doen...
Als je een apparaat hebt wat al een paar jaar oud is (ik heb voor mn 2e kaart een Extreme) dan ontvangt hij vele NL-zenders niet..
Nieuwe firmware (via internet) is er niet te vinden...
 
nee! maar een canal digitaal kaart moet met een nederlandse decoder geaktiveerd worden en dan doet hij het normaal gesproken gewoon in een tsjechische decoder. maar moet wel voor canal digitaal geschikt zijn! de meeste decoders in tsjechie zijn met cryptoworks en die werk niet met kanaal digitaal
Dat weten wij nu ook. Al doende leert men de weg in Tsjechie. Ik heet niet voor niets 'Groentje".
 

Vodnik

† In Memoriam
ik ken geen tsjechische decoders die irdeto of seca aankunnen.

Het enige wat goed gaat is een decoder in NL kopen, meenemen naaar CZ. Een schotel en LNB kan je wel in CZ kopen en gebruiken.
 
volgens mij bestaan er geen tsjechische decoders.
ik begrijp al die problemen niet ,de oplossing staat er gewoon in .
en toch komen iedere keer dezelfde vragen voorbij !


net zoals de volgende onzin

nee! maar een canaaldigitaal kaart moet met een nederlandse dekoder geaktievert worden .en dan doet hij het normaalgesproken gewoon in een tsjechische decoder
Gezeur met Canal-Digital is ook dat alleen de door hun gecertificeerde receivers het goed doen.
als er ergens problemen waren ,was het wel met de canaal digitaal goedgekeurde receiver.
zelfs mijn receiver van meer dan 6 jr oud ontvangt alles
 
volgens mij bestaan er geen tsjechische decoders.
ik begrijp al die problemen niet ,de oplossing staat er gewoon in .
en toch komen iedere keer dezelfde vragen voorbij.......

Ja, ik ben het met je eens, maar waar ik me dan het meest aan stoor zijn de "proffesionele" tips die helemaal nergens op slaan (het aktiveren van een kaart in NL??) Kijk mensen, of je helpt andere door advies te geven maar l*l dan niet uit je nek en geef alleen advies als je ook echt weet waar je het over hebt.
Weet je dat niet ?? Lees dan mee en hou je mond!
 
Precies. Dat probleem had ik ook. een Cz monteur kon er niks van breien en dat tijdens het WK.....Uiteindelijk via internet voetballe gekeke. Canaal digitaal doet het alleen met eigen spullen.:ja:
 
Haha.. gewoon even een paar berichten terug kijken.. en geen lulkoek hier meer neer zetten (volgens meneer curious)

Heb dezelfde ervaringen als jou, Beskydy...Altyd maar weer nieuwe voor CanDig goedwerkende sloten en receivers aanschaffen.
 
wat is dan exacte merk van het apparaat?

Ik heb een Dreambox 7025 (voor 80 euro op internet) vorozien van een Skylink en CD kaart. Ontvang dus CZ en NL zenders.
2 dingen zijn van belang. Ten eerste let op met de oudere ontvangers kun je alleen maar de SD kanalen ontvangen omdat deze ontvangers alleen maar een DVB-S tuner hebben. HD kanalen is niet mogelijk. Hiervoor heb je een DVB-S2 tuner (en dus HD ontvanger) nodig.
Indien je je schotel hebt uitgericht op Astra 3 dan loop je de kans dat je nederlandse zenders niet kunt ontvangen omdat deze een DVB-S2 tuner vereisen. Dus wil je Tsjechische en NL zenders ontvangen met een oude ontvanger dan heb je al een LNB nodig die op 2 satelieten werkt (de zgn mono-blok).

Ten tweede zijn de nieuwe Skylink ICE kaarten voorzien van nieuw chip-sets. Deze worden niet door elke (soft)cam ondersteund. Voor de dreambox betekent dit dat je een speciale cam moet installeren (OSCAM). Voor een leek is dit lastig te doen.

Voor de ingewijden.... als iemand de OSCAM configfiles voor CSLINK en CD nodig heeft, geef me even een seintje.

Wel of geen goed ontvangst heeft niks te maken met CD gecertificeerde ontvangers maar meer met de kunde of onkunde van degene die het installeert.
Sterker nog... met een niet goedgekeurde CD ontvanger ben je veel vrijer dan met een CD goedgek ontvanger.

Just my 2 cts
 
Vanwege 7 jaren ellende met de ontvangst een nieuwe goedgekeurde Dreambox ontvanger gekocht.
Ook de kaart is vernieuwd.
En wat zijn we blij!
Eindelijk ongestoorde ontvangst.

Ik heb er de ballen verstand van maar ben blij dat ik dat gedaan heb.
Tenslotte wil ik gewoon de Nederlandse radio en tv ontvangen.

Groet.
 
Zo is hij wel aan mij verkocht!
Maar hij/zij doet het goed en daar gaat het om.

Dat laatste is belangrijkste.... dat eerste is verkooppraat van de verkoper.
Welke dreambox heb je?
Of heb je een dreambox met een goedgekeurde CAM? Dat laatste is overbodig
bij gebruik van een dreambox. Die heeft geen CAM nodig.

Naja je hebt goed ontvangst en daar gaat het ook om ;)
 
Geen idee welke ik heb.
Moet ik terug naar Tsjechie om het te bekijken.
Iets met een getal 500 erin.
Of was het iets met goud of diamant als vermelding?

Het begint me te dagen: het is een Showbox!
Even verkeerd gedreamd.
Sorry, maar ook deze Showbox doet het okidoki.
Tiswat met al die boxen!
 
Bovenaan