Rodelbanen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Freddy, deze week (maandag morgen) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan rodelen in Kutna Hora.
...........
Voor mij de les: Kijk goed uit in welke bob je je naar boven laat sturen! Met rugleuning en de juiste maat om lekker in te zitten.

Zeker voor herhaling vatbaar!!!!

Oefening baart kunst Kees.

Ik ben ook reeds uit de baan geslingerd en heb meerdere brandwonden opgelopen door langs de goot te schuren. Ik ben banen afgereden waar we bij scherpe knikken los uit baan gingen en enkele meters verder er terug invielen. Air-time noemen we dat in vakjargon. Het leuke is zonder voorliggers op topsnelheid een baan te kunnen afrijden tot helemaal beneden. Dus blijven oefenen en even wachten tot de voorligger een tijdje weg is alvorens zelf te starten.

Kutna Hora en de nieuwe baan in Pec staan bij mij genoteerd voor volgend jaar.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Nou heren goed nieuws voor jullie, de rodelbaan in Pec heeft bobs met een hoge rugleuning, dus je zit heel comfortabel (Keesi), je hebt een riem om, dus je kan er niet uitvliegen (Freddy), de bobs zitten vast op de baan dus ook de bob kan er niet uitvliegen. Bij je voeten heb je 2 steunen, 1 wat dichterbij voor de korte pootjes en 1 voorin de bob voor de langere benen. Hij gaat over het algemeen niet zo snel als de banen in Harrachov en Spindl, maar toch vind ik m spectaculairder!
 
2 weken geleden waren wij op een rodelbaan aan de noord kant van het lipno meer. Volgens mij in Lipno zelf. Onze kinderen zijn hier ook vanaf geweest en hun oordeel was dat deze leuker was dan die in Spinderluv Mlyn en ook leuker dan die in PEC. Zelf heb ik ff bedankt in Lipno. Het was vrij koud die namiddag ;-)
 

Vodnik

† In Memoriam
Er zijn er vast nog meer, maar de vraag was of iemand die van Praha kent. Ja, die ken ik maar wat moet ik er meer van zeggen?
Leuk om met de (klein)kinderen naar toe te gaan en een mooi uitzicht over Praag!
 

dennuzzz

Donateur
Bedankt voor de tip Liesbeth, al een aantal jaren verblijf ik met enige regelmaat in een pension aan Zenklova (bijna om de hoek) en nooit geweten dat het er was...:) Ik ga er beslist eens naar toe...

grt,
dennis
 
Bovenaan