Sterke drank Becherovka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben een beetje laat met reageren op dit bericht maar beter laat dan nooit.
Ik ben al een tijdje uit de roulatie wegens mijn gezondheid en dan ben je ook niet zo met de P.C. bezig
Ook ik ben een beetje erg verliefd op Becherovka en daar moet je ook heel erg van genieten wat ik ook doe
Ik hoop er nog een hele boel te nuttigen maar ben nu aan de laatste liter bezig dus in de vakantie maar weer een voorraadje meebrengen

Wat er allemaal in zit daar maak ik me niet zo druk over het is gewoon heel lekker
Vanavond even eentje nemen of eh twee of

Iedereen het allerbeste

Groetjes Spits:cheers:
 
Vertrekken volgende wek naar Pilzen, zullen weer onze voorraad Becherovka aanvullen, hopelijk vinden we hem ergens in aanbieding!
Bij ons ligt er steeds een fles in de diepvries, anders lusten we hem niet zo.
 
Beste krob

Jij schrijft dat jullie de Bech niet zo lusten alleen uit de vriezer maar zo smaakt ie ook heel lekker gewoon blijven proeven en proberen
Ik lust dat spul koud en warm ook

Iedereen nog een goed 2011

Groetjes Spits Nazdravy!:cheers:
 
Hallo allen ik zal ook eens even reageren.
Toen ik in 2005 in Tsjechie (harrachov) was heb ik voor mijn vader een fles Becherovka meegenomen.
Hij vind dat zo ontzettend lekker - weet niet waarom maar hij noemt het pepernotendrank!!
Misschien moet ik het dan zelf ook maar es proberen als ik dit jaar in Tsjechie ben.
En natuurlijk neem ik dan ook weer een fles voor mijn vader mee!!!
Ik heb hem 1 x tussendoor nog weten te verassen voor zijn verjaardag, wist ook niet van tevoren dat dat zou gebeuren.
Zou een ander drankje halen in de slijterij (mitra) - maar zag tot mijn verbazing ineens Becherovka staan, wel echt een hele grote fles - die kostte zo'n 20 euro!!

Groeten Ank
 
blijven proeven

Met een diepgekoeld glaasje becher bij de hand moet ik zeggen dat wij bijna 20 jaar becher "proeven" en dat steeds uit de vriezer zoals wij dat geleerd hebben van onze inmiddels overleden Tsjechische vriend Evžen Krob wiens naam ik nu gebruik op dit forum en die ik weer zal missen volgende week!
 
Ik heb/had hem altijd in huis alleen nu is hij even op :(

Over drie weken gaan we weer naar cz....en nou is de vraag die ik me stel.......kan ik nog drie weken wachten :denk:

Met verzendkosten komt hij op bijna 24 euro
concl. Ik doe het 3 weken zonder

Ps Hier online inlc verzendkosten slechts 16,30
 
Het is al een ouder nieuwsbericht - de nieuwe fabriek draait inmiddels op volle toeren - maar toch zet ik het nog neer, omdat aan de bouw is meegewerkt door het Nederlandse ingenieursbureau Tebodin, onderdeel van de Koninklijke BAM groep.
Becherovka heeft dus tegenwoordig een Nederlands bijsmaakje! flesje.gif

Becherovka bouwt een nieuwe fabriek voor 100 miljoen kronen

7 juli 2009 - Karlovy Vary

Becherovka, onderdeel van de Pernod Ricard groep, is vandaag begonnen met de bouw van een nieuwe productiefaciliteit in Karlovy Vary-Bohatice. Hiermee is een investering gemoeid van 100 miljoen kronen. De productie verdwijnt uit het stadscentrum. De nieuwe fabriek is nodig om de productie te verhogen en de kosten te optimaliseren, aldus directeur Anthony Schofield. De nieuwe hal komt dicht bij de bottelarij, die er al staat sinds 2005. Hierdoor zal de verkeersdrukte rondom de oude fabriek en de voetgangerszone in het centrum afnemen. Het Becherovka museum blijft gevestigd in het oorspronkelijke gebouw.

De nieuwe locatie beslaat een oppervlakte van 1500 vierkante meter. De bouw moet binnen een jaar voltooid zijn. De productie van Becherovka zal verhoogd worden met 40 procent en indien nodig kan die voor andere afzetgebieden met nog eens 30 procent uitgebreid worden.

De openingsceremonie werd bijgewoond door de bestuursvoorzitter van Pernod Ricard, Patrick Ricard. Hij zei dat Jan Becher waarschijnlijk de enige is van de 122 merken die Pernod Ricard bezit over de hele wereld, waar dit jaar ondanks de economische crisis wordt begonnen met de bouw van een nieuwe fabriek.

"Het is de bedoeling dat Becherovka haar leidende positie op de Tsjechische markt behoudt en uitbreidt naar andere landen, zoals Oekraïne, Rusland, Hongarije en Duitsland," aldus Ricard. Van de productie wordt 25 procent geëxporteerd.

Jan Becher produceert nu ongeveer zeven miljoen liter sterke drank per jaar. In het jaar 2007-2008 steeg de totaalomzet met ongeveer acht procent. De verkoop van geïmporteerde drank zorgt voor ongeveer tien procent van de totale winst van Becherovka.
 
Het voorraadje van Okt. vorig jaar is alweer bijna open we gaan pas weer in april naar de CZ om nieuwe te halen.
Maar volgens PuNkEnStEiN hebben ze misschien wel genoeg voor ons.

Groetjes Spits :cheers:
 
Bovenaan