Slowakije

  • Onderwerp starter Deleted member 15950
  • Startdatum

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

D

Deleted member 15950

Guest
In augustus heb ik een reis door het voormalige oostblok gemaakt. Tsjechië heb ik niet bezocht, omdat ik daar al een week ben geweest in het voorjaar. Wel ben ik een paar dagen in Slowakije geweest. Daarnaast heb ik stukken door het land gereisd, bijvoorbeeld om van Polen in Hongarije te komen.

Tegen mijn verwachtingen in vond ik Slowakije ook erg gaaf. Veel overeenkomsten met Tsjechië. Ik had verwacht dat Slowakije enorm modern zou zijn (vanwege de euro), maar dat viel mee. Mede door het agrarische karakter een mooi platteland en ook veel trein-nostalgie. Van Tsjechische trein-nostalgie heb ik eerder al enkele reportages op dit forum gepost. Maar Slowakije heeft vergelijkbare trajecten.

Ik ben wel benieuwd wat de liefhebbers op dit forum van Slowakije vinden. Vind iedereen Slowakije net zo mooi als Tsjechië, of zijn er toch grote verschillen?
 

Majk

Geroyeerd Lid
ik denk dat alle landen ik de wereld mooi zijn en wat te bieden hebben, dus ook slowakije...
 
Ik vind Slowakije geweldig: Tatra-gebergte, kuuroord Bešeňová met de Tatry op de achtergrond, Slowaaks paradijs (met Dobšinská ijsgrot), Bardejov, Banská Bystrica, Bojnice, enz enz. Bratislava wordt ook steeds mooier en ook Košice is een mooie stad. Maar vooral de natuur is geweldig. Ideaal land voor mensen die van een stevige wandeling houden. Ik ga er altijd erg graag naartoe.
 
sk is een prachtig land met grote natuurverschillen we zijn er vaak geweest is ons uitstekend bevallen(lekker makkelijk met de euro betalen)de afstand van nl naar sk is natuurlijk heel wat langer.Heb de indruk van vorig jaar dat sk wat goedkoper is dan cz.maar dat valt wel mee
 
Wij komen al jaren in SK en vinden het een prachtig land met heel mooie natuur.
Maar wij combineren het altijd met Tsjechië, wat wij ook prachtig vinden maar wel wat drukker dan Slowakije. Er zijn alleen niet zo heel veel campings in Slowakije.
Tsjechië is daar veel beter in.
 
qua natuur vind ik SK nog imposanter en mooier dan CZ maar heb met CZ meer op met de bevolking en het land op zich. ik raad iedereen die van natuur en cultuur houdt aan zeker SK eens aan te doen!
 
Eind juli en begin augustus 2011 in Tsjechië, Slowakije en de Oekraïne geweest (tot aan de Zwarte Zee, Mykolaiv.) Tsjechië is moderner, iets goedkoper dan Slowakije maar Slowakije heeft erg fraai natuurschoon in de Tatra. De hotels (in Slowakije) waren dit jaar i.d.d. slecht bezet en matig van kwaliteit.
De Tatra gebergte loopt door naar de Oekraïne, grensstad Uzgorod in de Karpaten, ook een zeer mooi gebied. De hotels in de Oekraïne waren bijzonder goed en zeer goedkoop. De benzine overigens ook: Van ca. Eur. 1,45 - 1,50 in Slowakije naar Eur. 0,85 - 0,95 in de Oekraïne. Terug via Polen, eigenlijk niet echt bijzonder.

Foto: 27 juli 2011, op mijn verjaardag in Praha. Altijd weer leuk!

6056583952_e5bf7b70c1.jpg


of gezellig met de familie in de "Dacha" (Russisch voor vakantie huis), aan de Zwarte Zee:

6056037001_f7077145da.jpg


Groetjes,

Роберт

:D
 
Bovenaan