Satelliet perikelen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In februari had ik last van stilstaande tv beelden.
De ontvanger was in Tsjechie gekocht en vertoonde vaker problemen.
Vanuit Nederland een ontvanger van mijn zwager geplaatst.
Goed beeld en geluid.
Na 2 weken vielen er opeens zenders tussenuit, waaronder de Nederlandse.
Naar een satelietshop in Nederland gegaan en die vertelde dat canal digital zijn signalen heeft aangepast en dat alleen een gecertificeerde ontvanger deze kan ontvangen.
Nieuw kastje gekocht, deed het 2 weken en toen weer stilstaand beeld.
Terug naar de satelietshop en die bekeek mijn kaart en vertelde dat ik een oude kaart had die de gecodeerde signalen niet goed kan ontvangen.
Bij canal digital een nieuwe kaart aangevraaagd.
Ze wilden gelijk mijn abonnement aanpassen maar dat heb ik uiteraard niet gedaan want ik kijk voor € 5,= per maand en dat abonnement is al jaren niet meer te koop.

Dus heeft u storingen, slechte ontvangst?
Canal digital heeft u in een ijzeren greep en veranderd zaken waar u als consument de geldbuidel mag trekken.

De volgende keer in Tsjechie ben ik benieuwd of alles correct werkt.
 

Vodnik

† In Memoriam
niet alleen Cd klopt geld uit je zak maar ook de dealr die beweert dat alleen gecertificeerde ontvangers werken, grote onzin. Wel is het zo dat gecertificeerde ontvangers automatisch geupdate kunnen worden maar dat kan jezelf ook doen.

Een sat ontvanger gekocht in CZ vraagt om problemen, in CZ wordt gee SECa of Irdeto decoding gebruikt maar (oa) cryptoworks.

Inderdaad probeert CD je te verleiden met leuke dingen als je een ander abo neemt, je 5euro/maand krijgt meerwaarde!
 

Majk

Geroyeerd Lid
wat mij opviel is het verschil in schotel grote: in NL gebrukt CD een schotel van 65-70 cm, waarbij in CZ bijna altijd 80 cm.
 
Kukel. Je dacht voor een koopje uit te zijn maar je heb je echt beet laten nemen. :lmfao:
Het kan nog voordeliger en wel voor € 1,50 per maand echt geloof me.

Arie CZ
 
wat een slimme satellietshop.
sommige geloven alles. zoals ik als 100 x geschreven heb ,koop een dreambox en je bent van alle gezeur af.
gaat elke kaart in nl/cz.
ps stilstaand beeld is meestal combinatie van signaalsterkte en merk receiver.
 
Kukel. Je dacht voor een koopje uit te zijn maar je heb je echt beet late nemen. :lmfao:
Het kan nog voordeliger en wel voor € 1,50 per maand echt geloof me.
Ik dacht helemaal niet voor een koopje uit te zijn.
En voor € 1,50/maand geloof ik inderdaad niet.

wat een slimme satellietshop.
sommige geloven alles. zoals ik als 100 x geschreven heb ,koop een dreambox en je bent van alle gezeur af.
gaat elke kaart in nl/cz.
ps stilstaand beeld is meestal combinatie van signaalsterkte en merk receiver.
Ik geloof niet alles maar helaas doet CD er alles aan om enkel hun gelateerde spullen en signaal af te nemen.
Trouwens, doet die dreambox het echt goed, ook alle nederlandse zenders?
Het stilstaande beeld heeft dus alles te maken met de oude kaart die er in zat.
De signaalsterkte en kwaliteit was overigens oke.
 
ik geloof niet dat het aan de kaart ligt.
ja de dreambox doet alle zenders ongeacht het coderings systeem.
 
Uitleg kaart voor € 1,50 per maand

Ik ontvang thuis ook met Canal digitaal daar heb ik een abonnement op met een overeenkomst van 2 jaar, daarbij heb ik een HD ontvanger en een dubbele kop voor regionale zenders bij ontvangen.

Als je abonnement heb is het mogelijk om een 2e kaartje voor € 1,50 per maand daarbij te ontvangen.

Arie cz
 
ja, slimmerd, dat weet ik ook.
Maar jij betaald vast meer voor je abonnement dan ik en daar ging het om.
 

Majk

Geroyeerd Lid
Uitleg kaart voor € 1,50 per maand

Ik ontvang thuis ook met Canal digitaal daar heb ik een abonnement op met een overeenkomst van 2 jaar, daarbij heb ik een HD ontvanger en een dubbele kop voor regionale zenders bij ontvangen.

Als je abonnement heb is het mogelijk om een 2e kaartje voor € 1,50 per maand daarbij te ontvangen.

Arie cz

ik snap het, dank je wel.

bij die dubbele kop van CD zit een kleine ovale schotel van 65-67 cm... heb je soms problemen met ontvangs (bv. bij slecht weer)?
 

Majk

Geroyeerd Lid
in tsjechie zetten ze standaard 80 cm, wat mij erg groot lijkt. nij CD leveren ze met hun LNB kleinere schotel...
 

Vodnik

† In Memoriam
kijk naar de footprint van de astra satelites en dan weet je of 65 cm voldoende is of niet. Er zit overigens best wel kwakiteitsverschil in schotels, een goedkope 80 cm kan slechter presteren dan een goede (meestal dure) 65 cm.

Ook draaien met de LNB (skew) of meer of minder insteken in de houder (brandpunt) kan het signaal enorm beinvloeden.
 
Bovenaan