Autocamp Slunecna - Cista v Krkonosich

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Een vuurtje stoken bij de tent mag volgens mij nog wel,...Maar!!.. Je moet wel een metalen ondergrond (velg van een autowiel) of een vuurkorf hebben...(Landelijke maatregel in natuurgebieden sinds 2000- en nog wat. ) Ik weet dat je 2 jaar geleden voor een prikkie een vuurkorf kon huren,...Maar niet iedereen hield zich aan de regels en daar werd nooit iets over gezegd omdat de Tsjechen het zelf een belachelijke wet vonden..

Verder zijn er volgens mij 2 grotere vuurplaatsen op de camping speciaal voor de (ook jonge) jeugd.. Vlak bij de toiletten, zodat ze niet helemaal in het donker zitten..En er was altijd een strenge maar zeer schappelijke controle!!.. Er gebeurde zelden iets vervelends..

En jullie kunnen zo het bos in daar!!.. Hout verzamelen!!..

Ik weet natuurlijk niet hoe het dit jaar is, en wie daar nu de pachter is, maar wanneer het de zelfde lieve en hardwerkende mensen zijn als in de laatste 12-16 jaar kan jullie vakantie niet meer stuk!!..

Mocht je nog vragen hebben...(niet te veel!!) stuur maar een PM.

Char.
 
ben een aantal jaar geleden ook naar die camping geweest :)

prima camping , kan me alleen wel herinneren dat het weer niet al te best was in het noorden.
zeker de moeite waard om 't reuzengebergte in te gaan .
 
Ik ben er vorig jaar met de kids even poolshoogte wezen nemen. Eenvoudige camping met klein natuurbad. Alleen geen hond te bekennen. We waren er eind juli en er stonden een paar tentjes. We zijn daarna maar weer naar Dolce vita in Trutnov gegaan. Daar waren we trouwens de enigen op het tentenveld. Dat heb ik jaren geleden wel eens anders gezien. Toen moest je in het hoogseizoen heel goed zoeken naar een vrije plek.
 
Hallo, We staan inmiddels bijna een week op camping Slunecna en veel langer zijn we niet van plan te blijven.
In deze week is het sanitair 1 keer schoongemaakt:slik: en dat was dan ook nog met de Tsjechiesche slag een vochtig doekje was alles wat er aan te pas kwam.
De beheerder doet niet veel meer dan je inschrijven en afrekenen hij is niet onaardig maar heeft het drukker met zijn vrienden als met de kampeerders.
Het restaurantje op de camping is prima, aardige mensen die moeite doen om nederlands te spreken:top:.
Het is zonde dat er niet meer aandacht aan het sanitair, zwemmeertje en gasten besteed word want dan kan het een leuke camping worden.:(
 

char

† In Memoriam
Het is zonde dat er niet meer aandacht aan het sanitair, zwemmeertje en gasten besteed word want dan kan het een leuke camping worden.:(

Het is altijd een heel leuke camping geweest!!.. Totdat de gemeente het beheer, en zeg maar de totale uitstraling en bedrijfsvoering weer in eigen hand nam...Ze dachten meer te kunnen verdienen door de pachter, die in 15 jaar wat opgebouwd had, er uit te flikkeren...

Dit,..samen met het teruglopen van het aantal landelijke bezoekers, is/was de doodsteek voor deze en veel andere campings!!..

Dus als ik het goed begrijp is het hele bedrijf nog in handen van de gemeente, waar uitsluitend idioten werken, en het horeca-gedeelte is verpacht...

Jammer!!..

Char.
 
Er zit in het horeca gedeelte een erg aardig stel dat lekkere gerechten maakt en het je naar de zin wil maken.:)
De huidige beheerder schijnt vroeger ook beheerder te zijn geweest voordat de camping werd verpacht heb ik begrepen.
Deze man verdient gewoon zijn geld van de gemeente, en het zal hem een zorg zijn of er kampeerders komen of niet, hij woont in een of andere woonwagen op het terrein met vrouw en kindje.
Er staan momenteel 4 nederlanders en een stuk of 8 tsjechen dus veel zal de gemeente niet verdienen aan dit seizoen:?:
Nogmaals er is heel wat van te maken maar dat gaat op deze manier niet lukken:(
 
Jeetje toen David en zijn familie de camping leidden was het er altijd druk, met allemaal regelmatige gasten. :(
En "snor" de klusjesman, die zelfs je kampvuurplek schoonhield (terwijl we dat prima zelf konden en deden).
 

char

† In Memoriam
Jeetje toen David en zijn familie de camping leidden was het er altijd druk, met allemaal regelmatige gasten. :(

Dan moeten wij elkaar toch wel een paar keer ontmoet hebben?!!..Maar daar hebben we het nog wel eens over.

Ik denk dat de ouders van David nog steeds de Toko runnen..

Op een dag, zo'n 8-9 jaar geleden, kreeg de vader van David te horen dat hij niet langer de pachter van de camping zou zijn...
Huppakee!!.. daar gingen zijn jarenlange investeringen en zijn toekomst de prullenbak in!!..
Oh!!.. En het beheer van 2 ski-liften was hij ook nog even kwijt!!..

Hij haalde aan het eind van het campingseizoen al zijn spullen uit de Toko en nam al zijn keukenapparatuur mee...

Of de gemeente nog wat over had voor de twee houten containers waar een gedeelte van de keuken in zat, plus de opslag van de Toko??...

Nee, dus!!.

Ze dachten bij de gemeente kennelijk dat hij toch niks met die containers kon doen en hij ze dus, gratis en voor niks, zou laten staan...

FOUT!!..Helemaal fout!!..

Een maand voor het begin van het nieuwe seizoen reden er twee grote vrachtwagens met laadbakken de camping op,..waarvan één met een hele grote knijper!!... Binnen een halfuurtje lagen de containers, in honderden stukken, in die vrachtwagens....

En toen had de gemeente een groot en duur probleem!!.. Hoe zoet kan wraak zijn??..

Ik kan nog uren vertellen over deze camping,... maar deze mensen, de ouders van David, verdienen ieders respect!!..

Oh,..en Vare,..doe ze maar de groeten van Charlie!!..

ps. Mijn avatar dat ben ik niet zelf!!.. Daaraan zullen ze mij niet herkennen...Wel aan de halve liters zwarte thee!!..

Char.
 
Toen camping Brozany elke dag leeg liep, wilden de kinderen weer naar Cista. We gingen eerst langs Papillon vanwege onze bagagewagen en zijn daar gebleven.
Die dag nog wel naar Cista (Slunečna)geweest, er slechts stonden maar 8 tenten/caravans. Het hele stuk voor het wc gebouw (vroeger altijd druk), was helemaal leeg. Het gras was gemaaid en het zag eruit alsof het een park was. Later bedachten we ons dat dat kwam, omdat er helemaal geen "plekken" in het gras waren die op vorige tenten of caravans wezen. Het is dus lange tijd stil geweest. Maar de tarieven zijn ook flink omhoog gegaan sinds wij er de vorige keer waren. Jammer!!
Later die week wel op de camping heerlijk gegeten. Toen stonden er 10 tenten/caravans. Davids moeder stond in de kiosk. David schijnt sinds 4 maanden vader te zijn. Het eten is er heel goed. Geen doorgebakken schoenzolen als biefstuk, maar zoals wij westerlingen het gewend zijn.
Van een campinggast hoorden we dat David vorig jaar ook af en toe in het de receptie had gezeten, maar toen wij kwamen zat de 'oost-gooth' van 5 jaar geleden er. Er was sprake van een grote partij die de boel opkoopt en dan de camping verdwijnt.......:confused::confused:
 
Bovenaan