Auto- en motorsport

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
14-jarig meisje gedood bij klimkoers

Bij een autowedstrijd in de buurt van Beroun is deze namiddag een 14-jarige toeschouwster om het leven gekomen. Een wagen kwam in de klimkoers van de weg en belande in het publiek. Het slachtoffer was direct overleden van de klap. Volgens de berichten zou het meisje zich niet in een verboden zone hebben bevonden. De politie onderzoekt de oorzaak van het ongeval. Andere personen werden niet gekwetst. Het motorsportgebeuren was een onderdeel van de Amateur-Serie Triola Cup Motorsport.

radio.cz

idnes.cz (videos)

triolacup.cz

IKY33204f_HA0P0108.JPG
 

Freddy2005

† In Memoriam
Freddy Loix wint voor zesde keer rally van Ieper

Freddy Loix (Skoda Fabia S2000) heeft zaterdag voor de zesde keer de rally van Ieper gewonnen, een record. De rally van Ieper geldt als de vijfde wedstrijd van het Belgisch Kampioenschap rally en als de zesde van het IRC kampioenschap.

Jan Kopecky (Skoda Fabia S2000) maakte het Skoda-feest compleet door tweede te eindigen. De 22-jarige Thierry Neuville (Peugeot 207 S2000) eindigde na een foutloze wedstrijd op de derde plaats.

"Dit is ongelofelijk", reageerde Loix na afloop. "Ik ben ontzettend blij, zeker met de manier waarop deze zege tot stand gekomen is. Mijn team leverde mij een perfecte wagen. Ik wil hen en mijn sponsors daarvoor danken."

hln.be
 
Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn rally liefhebbers.
Mijn man zit in de organisatie van de Rallysprint Amsterdam (www.autosportief.nl) die plaats vindt op 5 september aanstaande in het Westelijk Havengebied van Amsterdam.

Nu is mijn vraag: Is er net zo als in Nederland een overkoepelde organisatie in Tsjechië onder diens auspicien de rally's worden georganiseerd? Bij ons gebeurd alles onder de vlag van de KNAF (www.knaf.nl) en staat er op de site van de KNAF een kalender.

Ik ben dus op zoek naar een kalender/website waarop de verreden/nog te verrijden rally's binnen Tsjechië staan.

Via het forum ben ik er wel al achter dat ze langs het huis van Hilde en Kees rijden, maar nu wil ik dus weten welke rally dat is geweest en waar ze nog meer plaats vinden.
In Nederland is er in de rallywereld 1 bekend staande rally in Tsjechië en dat is de Barum Rally in Zlin. Er doen ook wel eens Nederlandse toprijders aan mee aan de rally in Zlin.

Ik heb al gegoogled, maar dan kom ik niet verder. Ik heb als steek woorden gebruikt: Rally Tsjechie, Czech rally en nog een aantal woorden met in allerlei talen kalender.

Is er iemand aanwezig hier op het forum die mij verder kan en wil helpen? Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Brig

P.S. Als jullie meer informatie nodig hebben om mijn vraag te beantwoorden, dan hoor ik het graag.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Triomf Freddy Loix op Madeira

Freddy Loix heeft de Rally van Madeira aan zijn palmares toegevoegd, de achtste manche van het IRC-rallykampioenschap. De Limburger vierde tweede weken geleden ook al in Ieper.

In een Skoda Fabia S2000 greep Fast Freddy de leiding al op dag één.

De Tsjech Jan Kopecky werd tweede in het eindklassement, de Fin Juho Hanninnen derde. Die laatste blijft het IRC-klassement aanvoeren.

vandaag.be
 

kuurgast

Donateur
Winter Trail 2011.

1296221361_201101280092_PRG_1.jpg


Vandaag was in Karlovy Vary de finish van de 11de editie van de Winter Trail. Dit is een rally met oude auto's die zes dagen geleden vertrokken in Duitsland en via Polen ,Tsjechië en Oostenrijk na bijna 2500 Km eindigde in Karlovy Vary. Als eerste kwam de Bentley Speed six uit 1927 van Bert Kersten/Huib Vroenhoven met startnummer 4 over de finish. Ze hebben de hele tocht in hun klassieke cabrio met open dak gereden
en de kou en sneeuw getrotseerd. Het was de 6de maal dat de winterse rally door Tsjechië trok.
De prijsuitreiking vond plaats in Grandhotel Pupp.

Bronnen:sportovninoviny.cz+destentor.nl+thetrail.nl.
 
Ja leuk hé, van de week kwamen ze bij onze camping in Drozdov voorbij.
Ik heb samen met de hond een uurtje langs de weg gestaan om al dat moois eens rustig te bekijken. Daar had ik gelukkig alle tijd voor want het weggetje bij ons voorlangs is een ijsbaan op dit moment.
Normaal komen er gemiddeld 6 auto's per dag voorbij dus het was een drukte van jewelste!
 
Ad vergeet niet de Superbike in Brno 10 juli 2011. Hanspray Honda van ten Kaate vlak bij je vandaan Nieuw Leusden staat zelfs nu zeer hoog in de top 3. Trekt nu zelfs meer bezoekers uit Nederland dan de GP
 

char

† In Memoriam
En Hořice/Miletín is natuurlijk al weer geweest??..

Is volgens mij ergens in de maand mei...

Een grandioos spektakel!!.. Zeker met die Old-timers!!..

Wel jammer dat ze zulke internationale wegraces zo vroeg in het seizoen doen!!..

Geen, of weinig, buitenlandse toeristen te bekennen daar!!.. ( behalve de race-fanaten )

Char.
 
Komend weekend is bij ons weer de TT. Behalve veel actie op het circuit zijn er (woensdag t/m vrijdagavond) ook veel activiteiten (bandjes, kermis ed) in de stad. Reuzegezellig!
Kan iemand me vertellen of dit ook zo is in Brno, in het weekend van de Grand Prix ?
 
Bovenaan