Steenmarter

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

..Vergis je niet in steenmarters..zijn ontzettend slim..en..gevaarlijk
als ze de terugweg,zoals ze gekomen zijn..niet meer terug kunnen vinden.Kunnen dan makkelijk naar je keel vliegen...
Voor bestrijding en meer wetenswaardigheden:
www.hanbrinkcatesteenmarter.nl

Als ik dit allemaal zo lees voel ik me steeds meer een dapper mens, met de neef van deze marter als huisdier.

P1070636.jpg

Als ik lees over de geheime eigenlijk niet toegestane mysterieuse methode waarmee het marter probleem wordt opgelost krijg ik ook neiging iemand naar de keel te springen.

Voorlopig hebben we zelf mensen haren gestrooid op onze zolder, op advies van de buurtbewoners. Meegenomen van de kapper, die gelijk begreep waar het voor was. Of het heeft geholpen, zullen we de komdende weken ervaren.
 
We zijn nog ff 4 daagjes naar Dolni Lanov geweest, helaas was het ijdele hoop dat de marter weg was, hij heeft een andere plaats gevonden om omhoog te klimmen en heeft een opening in de gaas gemaakt die Johan rondom het hele huis tussen de dakgoot gespannen heeft.
Dus nu maar weer verder zoeken wat te doen brrrr.
 
Ik was zo aan 't snuffelen op het forum en vond deze conversatie. ook wij hadden zo'n beestje, en die maakte best wel een hoop rotzooi. eerst dachten we dat het iets van een rat was of zo, dus rattengif gezet. Dit ging steevast op maar nog steeds " dat beest" toen op internet gezocht en rond gevraagd. Bleek dat iemand in Frankrijk baat had bij het weghangen van oude panty's met daarin hondeharen. Dit hebben we gedaan en ja hoor weg beest. Ik heb ook zoveel mogelijk de toegang tot de zolder bemoeilijkt door overal gaas aan te brengen. Dit jaar wil ik de haren "verversen" want ik weet niet hoe lang zo'n geur blijft. dus wil ik het elk jaar maar vervangen.
 
Bovenaan