Auto huren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ron

Geroyeerd Lid
Beste Forum-leden,

Ik zit even met een vraag. Ik wilde destijds een auto meenemen toen ik naar Praag vertrok echter mag je maar zeer beperkte tijd dan met die auto in Tsjechie op Nederlands kenteken rijden. Nu mis ik de auto opzich niet heel erg hier in Tsjechie, maar ik zou graag eens wat meer van het land zien dan alleen Praag en omliggende plaatsen.

Zo ook mijn reactie in het "wintersport" topic. Ik had zitten kijken en op anderhalf uur rijden van Praag kan ik al in de sneeuw zitten. Nu ben ik reuze benieuwd naar het skien e.d. in Tsjechie, en lees met liefde jullie reacties dan wel op en of aanmerkingen, maar met je eigen ogen iets ervaren is altijd beter. Daarnaast wil ik graag wat meer van het land zien e.d.

Nu vroeg ik mij af of het het een beetje rendabel is om hier, in Praag, een auto te huren. Ik heb via google een beetje zitten kijken maar kom telkens op sites uit waar het vele malen duurder is dan bijv. in Oostenrijk, Duitsland en zelfs Nederland. Hier betaal je voor een VW Golf / Skoda Octavia per dag gemiddeld zo een 2400 CZK (100euro) per dag. Ik vind dit veelste duur, immers zou ik hem dan graag voor bijv. een week willen huren wat neer komt op 700 euro.

Is er wellicht in Tsjechie hetzelfde systeem als in Oostenrijk, waar je ook bedrijven hebt die tweedehands auto's te koop aanbieden, maar die ook te huren zijn voor langere periodes (paar weken, maanden bijv.) ? Of waar ik anders het goedkoopste een auto kan huren! We zijn met zijn tweeen en dan bagage dus een Smart o.i.d. is niet echt een optie ( kom deze overigens vaak tegen bij verhuurbedrijven).
 

Ron

Geroyeerd Lid
Ik heb hier nu een folder van sixt toevalligerwijs voor mijn neus liggen, en ik krijg er zelfs 15% korting, maar dan nog is het bij lange na niet de prijs die jij daar schetst :). Ik heb alleen nog maar 80-120 euro gezien.. Via sixt is mididrive vanaf 70 euro volgens de website.. Echter dan wel vanaf woensdag tm donderdag zeg maar. Dus de meest onmogelijke data. Toch bedankt voor de tip, maar zoek graag even verder :).. Daarnaast hanteert SIXT:

Jednosmerne pronajmy
Vsechny vozy musi byt vraceny do pobocky, kde byly prevzaty. Jednosmerne pronajmy nejsou mozne.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Hmm, je hebt gelijk. Het lijkt erop dat ze alleen nog maar smarties verhuren en dat voor zo'n 240 euro per week. En die hogere klasse is in Tsjechië blijkbaar niet beschikbaar. :(
 
Dag,

Misschien is dit een goede optie voor je. Ikzelf heb er nu drie keer een auto
gehuurd en mee naar Italie en Frankrijk geweest.
De verhuurder kwam zelfs de auto thuis afleveren. Maar dat kwam misschien
omdat we de auto drie weken huurden..

http://www.autosebek.cz/en/

Verder inclusief onbeperkte kilometers.. ik heb alleen nooit gevraagd
of er nog een eigen risico was.. maar, dat kan je allicht even navragen.
 
Autoverhuur in Praag

Wij plannen een rondreis door Tsjechië. Bij aankomst in Praag zijn we dan ook op zoek naar een huurauto, liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk!

Voor onze zonvakantien hebben we al een vaker een auto geboekt op deze site die goedkope autoverhuur in zonbestemmingen aanbied, maar helaas niet in Tsjechië. Heeft er iemand idee waar we een huurwagen kunnen reserveren die goedkoper is als bij Avis of Hertz in Praag?

Hoe is het überhaupt met het openbaar vervoer gesteld, is dit eventueel een optie als autohuur te duur is?
 
wij boeken al sinds 2006 via economycarrentals ze hebben contracten met grote maatschappijen bijna altijd zitten we bij sixt.
uit het blote hoofd vw polo, splinternieuwe wagen, euro 20,- per dag alle kilometers vrij. bij economy hebben ze ook een soort "klanten bonus systeem" geloof dat wij nu 5 of 10% extra korting krijgen. je boekt dus gewoon via deze site, betaling per c.c. je krijgt een voucher per email "kind kan de was doen".

ron
 
weet iemand misschien ook een verhuurbedrijf dat verhuisbusjes verhuurt in omgeving Plzen/Klatovy?

Probeer eens bij Ford Hornat in Plzen. Die verhuurt het een en ander. Weet niet of er verhuisbusjes bij zitten.

Over autohuur gesproken...ik had begin dit jaar een probleem met mijn auto, wilde niet meer starten, probleem met de verstuivers. Heb ANWB erbijgehaald en die hebben mijn auto netjes op laten halen en naar Ford Hornat gebracht (vandaar dat ik toevallig weet van de verhuur, verder geen binding met het bedrijf). Vervolgens moest er een vervangende auto geregeld worden maar ANWB kon in de wijde omtrek geen auto vinden. Anderhalve dag later (tegen die tijd hadden we al via vrienden een auto kunnen lenen) belden ze op dat ze die avond iets hadden.
Ik heb verder nooit een auto in Tsjechie gehuurd maar heb er wel eens naar gekeken maar ben er niet van onder de indruk.
 
Ga binnenkort met m'n vrouwtje week naar Praag.Transfer vliegtuig-hotel is ca.€25.
Kan natuurlijk ook auto huren voor ca.€25 per dag,maar het schijnt dat je voor de deur ook betaald parkeren heb,plaats niet gegarandeerd.Dus ja,wat is wijsheid.
M'n vrouw kennende wordt het eerst natuurlijk winkels kijken,daarna
beetje rondtouren.Dus eerst maar die transfer en dan auto huren lijkt
mij het beste.Iemand beter idee?Hoor ik graag!:D
 
Bovenaan