Horeca Tsjechische keuken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Tsjechische keuken.

Tatranko,

heeeeelemaaaaal mee eens! (maar wij zijn zeker bevooroordeeld)
hopelijk vallen nu alle Nederlandse leden niet gelijk over ons heen!

hahahaha
smirk.gif
Ik hoop het ook niet... dan zouden we grote problemen hebben
grin.gif
lol...

dance.gif
Hana
 
Re: Tsjechische keuken.

Elk land heeft wel eten dat lekker is. Wat dat betreft ga ik geen keuze maken :P

Maar het idee om rond de middag warm te eten is geweldig. Legt namelijk een goede bodem voor het bier. Afgelopen vakantie heb ik elke dag rond een uurtje of 14:00 warm gegeten en eventueel 's-avonds om 20:00 nog wat. Elke dag weer wat anders: Gulas s knedliky, Spaghetti, Suvlaki, Kureci sendvic (dat ding was zó groot, daar kon je 3 varkens mee voederen) en sommige dingen waar ik de naam niet meer van weet. En alles in het Tsjechisch bestelt!
grin.gif
 
G

Guest

Guest
Re: Tsjechische keuken.

Wij zijn sinds zondag terug van vakantie in Tjechië (Reuzengebergte) Het was er prachtig, de natuur is er heel erg mooi! We hebben veel gewandeld op de goed gemarkeerde wandelpaden. Volgend jaar zijn we van plan om terug te gaan!
Het eten en drinken is er spotgoedkoop en nog lekker ook :-) Wij verbleven in een pension en hebben 's avonds gegeten wat de pot schafte, dat kostte ons slechts 3€ per persoon... De smerlina en palachenka, verkeerd geschreven denk ik :-) waren heerlijk maar de rest ook :-)
Groetjes !
 
sopsky salat

Vonky schreef:
</font><blockquote><font class="small">Als antwoord op:</font><hr />
ook liefst 3 keer warm (maak altijd een grapje dat ik ook mijn lintworm moet voeren) enne, ... een heerlijke pullitr pivo erbij!!!

[/ QUOTE ]

Whahahaha ... een goeie
grin.gif
grin.gif
grin.gif


Ikzelf heb toch ook wel liever de Tsjechische keuken dan de Nederlandse. Maar om nou te zeggen dat ik de Tsjechische keuken de beste van de wereld vind, dat gaat me te ver...

Ik mis vaak in de Tsjechische keuken de diversiteit aan verse groente en rauwkost. Hou ik namelijk erg van (Šopský salát is daarom toch wel één van mijn favorieten, vooral in de zomer
laugh.gif
). En soms zijn de Tsjechische lekkernijen wel een beetje aan de vette kant. Maar dat kan de pret niet drukken... de Tsjechische keuken blijft toch super lekker !!

Cesky pecivo is echt subliem. Bij het ontbijt zijn rohlíky &amp; loupáky standaard. En Cesky chleb is toch wel tig keer smaakvoller dan het Nederlandse brood...

Verder ben ik niet zo'n fan van 's middags warm eten. In de winter is het eigenlijk wel o.k., maar in de zomer heb ik liever 'koud eten'... behalve ovocný knedlíky dan (jahodový)...
smile.gif

Die Šopský salát is niet echt een tsjechisch gerecht, het is hetzelfde als griekse salade;)
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Potver Marcel, daar gaan we weer, dit is een serieuze topic, dus als je geen hond wil eten allemaal geen hafhaf goulash bestellen .... De gewone Goulash in Tsjechië is heerlijk met Knedliky ! :oeps:
 
Misschien een overbodige vraag, maar welke keuken bevalt jullie beter?
De Nederlandsche keuken met z'n overbekende hutspot, of de Tsjechische keuken met bijv. z'n kneudels?
Ikzelf ga voor de volle 100% voor de Tsjechische keuken!



ik heb een vraagje weg gaan voor het eerst naar tsjechie wat is nou goh dat moet je echt gegeten hebben en wat is nou echt een lekkernij.
 

Vodnik

† In Memoriam
1/ bramboradska (aardappel soep)
2/ bramborak (een soort aardappel pannekoekjes, als side dish of gewoon uit een kraam op straat)
4/ Langose, is eigenlijk niet een echt tsjechisch product maar wel erg lekker!
5/ Spinazie, klinkt gek maar de spinazie in CZ wordt veel lekkerder klaargemaakt dan in NL (eerst ui licht fruiten, dan de creamy spinat erbij en veel knoflook!

6/ bospaddestoelen, wordt op allerlij manieren klaar gemaakt

7/ fruit knedlik (met tvaroh, kaneel, poedersuiker, gesmolten boter)

8/ niet typisch tsjechisch maar in elk restaurant op de kaart en ze kunnen het goed klaarmaken: Pstruh (forel)
 
Bovenaan