Welke typisch Tsjechische producten zijn verkrijgbaar in Nederland?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedendag,

Enig speurwerk bracht me niet ver, vandaar de vraag hier:

Kan ik in nederland ergens oplatky's kopen en 2 is er een gambrinus leverancier (en dan niet die sufferds uit almere met hun eigen brouwsel)
 
Goede middag.
Oplatky is te koop in de Zaanstreek, Noord-Holland en Amsterdam. Op de website (nog gedeeltelijk onder constructie) ***** kan je de adressen vinden waar men kremzska horcice verkoopt, hier in Nederland genoemd Praagse Mosterd. In enkele van die winkels heeft men ook Oplatky. Ik heb geprobeerd om ook o.a. andere Tsjechische sausen etc. op de Nederlandse markt te brengen. Maar, met alle respect, daarvan is de kwaliteit niet toereikend.Wel is er bridge suiker uitgezet en het ziet er naar uit dat dat wel geimporteerd gaat worden.

dick
 
Erg interessant allemaal...

Maar nu mijn vraag die waarschijnlijk al vaak gesteld is.. ik kan alleen het antwoorden niet vinden..

Ik woon in haarlem en zoek een winkel in de buurt waar ik bijvoorbeeld knedliky kan kopen? Er zit bij mij in de buurt wel een pools winkeltje maar die hebben dat niet... Ik kan er wel Urquell kopen ;-)

Let me know!

Nico
 
Producten uit Tsjechie in Nederland te koop

Gisteren heb ik per toeval een internetwinkel gevonden met spullen uit Tsjechie, maar ook bijvoorbeel vers (bevroren geleverd) medovnik - honingcake. Er is genoeg te koop wat we hier kunnen missen, rum, kruiden, maar ook marionetten, cadeaus......
Gewoon kijken op www.tsjechshop.nl
Ze zitten in Uden, dat is niet ver van Eindhoven.
 
In de winkel Slovex in Den Haag (Futonstraat 1) kun je Tsjechische en Slowaakse producten kopen: oplatky, rakvicky, kaas, bier en ook nog wat non-foodproducten. In Slovex is er een een ' theehoekje' waar je thee/koffie met bijvoorbeeld een oplatku kunt nemen.
Fidorky kun je tegenwoordig in bijne elke supermarkt kopen. Hier heten ze Choco-moments. Is in melk en puur.
 
Bovenaan