Kasteel Konopiste toegankelijk voor rolstoel?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedenavond,

Weet iemand of het Kasteel Konopiste toegankelijk is voor rolstoelen? We hebben al heel wat kastelen gezien (vandaag Orlik voor de 2e keer) maar weten niet of Konopiste "te doen is" met een rolstoel. :confused: We willen er volgende week heen. Morgen en overmorgen is het lekker warm en blijven we "thuis" hangen bij het zwembad in Stara Hut.

Alvast bedankt voor de respons.

Ferry en Miranda
 

MartinaK

Moderator
Hoi,

Konopiště Kasteel - Niet egt toegankelijk voor rolstoelgebruikers door trappen die jullie moeten overbruggen in het begint van rondleiding.

- Voor bezoekers in een rolstoel is toegankelijk park, in het inwendige van het gebouw is te verwachten door het wegwerken van een aantal stappen die kunnen worden bijgestaan, voor blinde bezoekers bereid zijn een aantal exposities die in contact kunnen komen
- In het kasteel zijn toiletten ook toegankelijk voor minder valide mensen
- Parkeren is ongeveer 500 meter van het kasteel kan de overeenkomst, rijden de auto dichterbij
- Tel / fax: 317721366, 317724271

Bekijk bijlage 14566
 

Freddy2005

† In Memoriam
Martina, op de website staat het volgende:

1. okruh - přístupný po širokém schodišti (cca 40 stupňů), vlastní prohlídková trasa v úrovni 1. patra
2. okruh - prohlídková trasa vede 1. - 3 podlažím, po úzkých schodištích, není vhodné pro vozíčkáře
3. okruh - výstup do 3. patra, vlastní prohlídková trasa v úrovni tohoto patra
Při návštěvě 1. a 3. okruhu lze pro výstup po schodišti využít schodolez Liftkar PT Universal 160
Upozorňujeme, že z technických důvodů lze na 1 prohlídku vyvézt max. 3 vozíčky (baterie se musejí dobíjet).
WC - bezbariérový přístup halou před prodejnou vstupenek

Kan jij dit vertalen ?

http://www.zamek-konopiste.cz/informace-pro-handicapovane-navstevniky/
 

MartinaK

Moderator
Beste Ferry en Miranda,

Kijken jullie naar mijn andere berichten. Heb ik hier veel voor rolstoelgebruikers geschreven. Ik adviseer kasteel Kozel of Hrádek u Nechanic. Dat zijn toppers voor rolstoelgebruikers. Goede service bij kasteel Sychrov. Deze is zeker moeite waard!!!
 

MartinaK

Moderator
Martina, op de website staat het volgende:

Kan jij dit vertalen ?

http://www.zamek-konopiste.cz/informace-pro-handicapovane-navstevniky/
Eerste circuit (1ste rondleiding) – is toegankelijk over de brede trap (40 treden), zelf rondleiding is op de eerste verdieping
2e Circuit - niet geschikt voor rolstoelen, door de smalle en nauwe trappen,
3e circuit (3de rondleiding) uitgang naar derde verdieping, rondleiding in het niveau van deze derde verdieping

Tijdens de bezoek van 1ste en 3de rondleiding - kunnen de trapklimmer Liftkar Universal PT 160 worden gebruiken

Let op, dat om technische redenen kunnen worden geëxporteerd naar een rondleiding van maximaal 3 stoelen (batterij moet worden opgeladen).

Toilet - rolstoelers toegankelijk vanuit de hal van kassa
 
Freddie en Martina,

Heel hartelijk bedankt alvast.
Ik heb zelf al een stukje kunnen vertalen

1. circuit - toegankelijk na een brede trap (ca. 40 graden), aangepaste route aan bezoekers van niveau 1. Patra

2. circuit-bezoekers, route 1. -3 dek, smalle trappen, niet geschikt voor rolstoelgebruikers

3e circuit
- uitgang naar 3. 7 verdiepingen, aangepaste route aan bezoekers van dit woord

Bezoek aan 1. en 3. het circuit kan worden gebruikt voor de uitvoer van trappen schodolez Liftkar PT Universal 160

Merk op dat om technische redenen, u de tour 1 max kunt. 3 vozíčky (batterij moet laden).

WC-rol stoel toegankelijk lobby goodies tickets

Ik denk dat mijn vrouw toch de rondleiding niet mee hoeft te maken, als het kasteel op zich maar te bereiken is. Bij Karlsteijn is dat heel lastig bijvoorbeeld. Daar moest ik halverwege stoppen met de rolstoel omdat het te steil is.
Ik laat nog wel weten hoe het geweest is.

Groeten Ferry
 

MartinaK

Moderator
Ferry,

dit is paradijs voor jullie. Zonder hinders... egt topper!:top:

Hierbij nog meer informatie over de kastelen, die zijn geschikt voor rolstoelgebruikers… sommige zijn met barieren als trappen, sommige niet…

Karlštejn… wow, liever niks te zegen… ik heb mijn eigen ervaring, en veel meer spieren :D
 
Dankjewel Martina,

Ik heb op het forum heel veel berichten van jou gezien over rolstoelgebruik in Tsjechie en Praag.
Fantastisch dat je zoveel bruikbare informatie geeft.
We hebben nu nog een weekje hier in Tsjechie en gaan nog naar Cesky Krumlov , Konopiste en een 2e dagje Praag. Verder zullen we ook van het mooie weer in het komende weekend genieten.

Afgelopen week zijn we in Praag:top:(onze 2e thuisplaats), Beroun, Koneprusy, Tabor, Orlik
geweest.

Groetjes Ferry en Miranda
 
Bovenaan