Schaatsen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dankjewel, die website ga ik doornemen.

Nu nog iets zien te vinden dichterbij huis, Jestrebi Hori. Lipno is zo'n 250 km bij ons vandaan.
Volgens mij moet er ook in de omgeving van Ceska Skalice belangstelling zijn. Ik heb in ieder geval een website gevonden met skeeler evenementen daar.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Dat wordt een flinke hal, mooi hoor.
Maar buiten schaatsen heeft toch net even dát beetje extra
Zoals Nancy met de koek en zopie
Punk die als een echte Sipkema de ijsdikte checkt en even laat weten of we er allemaal op mogen of niet en ik kan ook nog wel iemand voordragen als baanveger..... :denk:
Even zonder dollen. Als het hard genoeg vriest wordt er op sommigen meertjes wel geschaatst hier heb ik gehoord, zoals bij Cista, richting Nova Paka.
 
Het klopt dat er geschaatst wordt, maar het is vooral ijshockey, heb nog nergens een 400 meter baan gezien. Of er wordt curling gespeeld, hier vegen onze dorpsbewoners heel fanatiek het ijs, maar het is toch echt te klein om je noren onder te binden. Volgend week carnaval op het ijs, dat worden veel uitglijders.......
 
Hallo allemaal

Wat een prachtig nieuws van die schaatshal... Alle romantiek is geweldig, maar als Tsjechië een overdekte 400 meter baan krijgt dan kan er tenminste ook echt talent opgeleid worden.... en talent dat is er zeker, vraag maar aan meneer Novak!

Kan iemand iets meer vertellen over die hal en de plannen? Helaas komt mijn Tsjechisch niet verder dan 'Jak se mas' en zo, hoe mooi ik het land ook vind en hoezeer ik sinds Jiri Kyncl fan ben van iedere Tsjech die zich op een 400 meterbaan begeeft...

Trouwens.... volgens mij heeft Tsjechië ook wel een natuurijsbaan (voor hardrijden dan) in Zdar. Daar zijn volgens mij voor verderop deze winter ook weer internationale juniorenwedstrijden gepland :)
 

Freddy2005

† In Memoriam

In Žďár nad Sázavou ligt een baan bij het Zimni stadion.

zimnistadion%204.jpg
 
Nou, ik hoef geen antwoord meer te geven ;) maar wat een mooie foto zeg :)
Morgen weer schaatsen op tv, maar helaas geen Tsjechen, want sprinten schijnt de Tsjechische schaatser niet in het bloed te zitten en het is tenslotte het WK-sprint.
Jiri Kyncl was al een echte stayer en voor Sábliková, Jirku, Erbanova, Sáblik en Kulma (dat zijn momenteel de internationaal actieve schaatsers) lijkt exact hetzelfde te gelden. Maar we gaan in de toekomst weer meer van ze genieten, daar geloof ik helemaal in!
:)
 
Lipnomeer

Vorige week heerlijk geschaatst op het Lipnomeer. Ijsdikte was ronde de 30 cm en de geveegde baan tussen Lipno nad Vltavou en Frymburk werd dagelijks onderhouden. Perfect! Volgend jaar weer.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Openlucht schaatsbanen in kerstperiode

Op verschillende plaatsen zijn openluchtschaatsbanen aangelegd voor de eindejaarsdagen. Zoals in voorgaande jaren is in Praag op het Ovocný trh plein een baan aangelegd. Het schaatsen is er gratis en er worden schaatsen verhuurd. De baan blijft open tot het driekoningenfeest.

Ook in Brno, Znojmo en České Budějovice zijn ijsbanen aangelegd en kan men er in een kerstsfeer schaatsen.

idnes.cz

194490-top_foto1-nqrmv.jpg


Ovocný trh in Praag

TAJ2f9c44_105131_4972513.jpg


Ijsbaan in České Budějovice
 
Bovenaan