Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Inter onderhandelt met Nedved

Internazionale onderhandelt met Pavel Nedved. In het geheim dan, want officieel praat de clubleiding van Inter met zaakwaarnemer Mino Raiola over een nieuw contract voor Maxwell en Kerlon. Maar stiekem hebben beide partijen het over een eenjarig contract voor de 36-jarige Tsjech die afgelopen seizoen opstapte bij Juventus. De Milanese club wil Nedved aantrekken omdat de komst van Deco niet doorgaat vanwege de hoge financiële eisen van Chelsea.

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechisch belofte-international blijft bij Belgische Eupen

AS Eupen brandt dankzij de inbreng van enkele Italiaanse investeerders van ambitie. Een signaal hiervoor is de verlenging van het contract van Radek Petr.

Radek Petr stond onder contract bij het Italiaanse Parma, maar werd het afgelopen seizoen aan AS Eupen verhuurd.

De Tsjechisch belofte-international onderschreef nu bij de Oostkantonners een contract voor een seizoen met een optie voor een bijkomend jaar.

voetbalkrant.com
 

Freddy2005

† In Memoriam
Feyenoord, Martin Lejsal ?

Nadat doelman Kamil Contofalsky een stage afwerkte bij Feyenoord, gaat ook de Tsjechische keeper Martin Lejsal een stage afwerken bij de Rotterdamse club, zo meldt de officiële site van zijn club. De sluitpost van FC Brno uit Tsjechië was de afgelopen weken aanwezig in Engeland op een kamp speciaal voor keepers. Hier hoopte de 1 meter 96 lange Lejsal een contract af te dwingen.

fr4ever.nl
 
Vitesse vrijwel zeker niet verder met Koukal

Vitesse gaat vrijwel zeker niet in zee met Zdenek Koukal. De linksback was de afgelopen dagen op proef in Arnhem, maar wist de technische staf volgens dagblad De Gelderlander niet te overtuigen.

De 25-jarige Tsjech wist tijdens trainingen onvoldoende indruk te maken op trainer Theo Bos, die alleen nog directe versterkingen voor de basis wil vastleggen. Ook tijdens het oefenduel met NAC Breda wist Koukal in de 45 minuten die hem gegund waren onvoldoende indruk te maken. Overigens was het Alexander Büttner die Koukal tegen NAC verving. De jongeling speelde vorig seizoen nog voornamelijk in een aanvallende rol op het middenveld, maar Bos lijkt wel brood in hem te zien als linkervleugelverdediger.

www.vitesse.org
 
Nadat doelman Kamil Contofalsky een stage afwerkte bij Feyenoord, gaat ook de Tsjechische keeper Martin Lejsal een stage afwerken bij de Rotterdamse club, zo meldt de officiële site van zijn club. De sluitpost van FC Brno uit Tsjechië was de afgelopen weken aanwezig in Engeland op een kamp speciaal voor keepers. Hier hoopte de 1 meter 96 lange Lejsal een contract af te dwingen.

fr4ever.nl

Been zegt dure testspeler Lejsal af

Feyenoord zal Martin Lejsal niet verwelkomen als proefspeler. De Tsjechische keeper is niet te betalen voor de Rotterdammers, vertelde trainer Mario Been aan RTV Rijnmond.
De 26-jarige doelman van 1.FC Brno zou volgende week enkele dagen komen proefdraaien in Rotterdam-Zuid. Zijn huidige club vraagt echter een aanzienlijk bedrag voor hem, waardoor Been besloot de voorgestelde stage te annuleren.

Voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nedved niet naar Inter of Juve

Pavel Nedved zal niet tekenen bij Inter Milan. Ook zal de Tsjechische aanvaller geen deel gaan uitmaken van de technische staf van Juventus. De 36-jarige Nedved verliet Juve aan het eind van het vorig seizoen en liet doorschermen een punt te willen zetten achter zijn voetballoopbaan. Inter probeerde hem nog over te halen om in het San Siro te komen spelen.

"Ik kan geen ander shirt dragen dan dat van Juve, maar ik zie mezelf ook niet werken met de huidige groep daar", vertelde hij aan Gazzetta Sportiva. De zondagsuitgave van de Gazzetta dello Sport meldt dat Nedved zijn carrière wellicht afsluit in de VS.

telesport.nl
 
'Nedved zinspeelt op overzees avontuur'

Pavel Nedved heeft openbaar gemaakt dat hij graag in de Verenigde Staten zou willen voetballen. De Tsjech verklaarde daarmee waarom hij niet naar Internazionale gaat en ook niet in de technische staf van Juventus wil werken.
"Ik heb besloten te stoppen. Tenminste, in Italië", vertelde de middenvelder aan La Gazzetta dello Sport. "Ik bedank de clubs die interesse in mij hadden, vertrouwen toonden en mij de gelegenheid boden nog een jaar op het veld te staan."

De 36-jarige Nedved, die acht jaar voor De Oude Dame speelde, wil niet voor een andere Italiaanse club uitkomen. "Ik voel me niet geroepen een ander shirt dan die waar ik jarenlang in heb gestreden aan te trekken", zei de oud-international. "Helaas moet ik momenteel ook de aanbieding van Juventus, om in de technische staf of als directeur aan de slag te gaan, naast me neerleggen."

Volgens de roze sportkrant wil Nedved nog een overzees avontuur aangaan. De Verenigde Arabische Emiraten is een optie, maar het meest waarschijnlijk is om, net als David Beckham, in de MLS in Amerika te gaan voetballen.

Voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Doelman Cech nog niet verlost van hoofdbescherming

Petr Cech is nog niet van zijn hoofdbescherming verlost. De doelman van Chelsea liep in 2006 een schedelbreuk op en staat sindsdien met een soort helm onder de lat.

"Onlangs kreeg ik van de dokter te horen dat er nog geen verbetering is en dat ik nog altijd met mijn bescherming moet spelen", aldus de doelman. (adv)

hln.be
 
Sparta praag

Sparta heeft dit seizoen flink zijn selectie verbeterd

grote aankopen zijn:
Lubos Kalouda( Cska moskou 1 jaar huur)
Alexander Prudnikov( Spartak moskou 1 jaar huur)
Marek Strestik( FC Brno 1 jaar huur, met optie)

ook zijn er nog wat spelers voor in de breedte aangetrokken
Niklas Hoheneder FC linz
Martin Kuncl ( brno )

Verder nemen waarschijnlijk de talenten Folprecht en Sus ook plaats in het eerste, vooral Folprecht liet in de voorbereiding zien, dat hij naast Vaclac Kadlec ook een supertalent is.

Spelers die nog misschien worden aangetrokken zijn
Libor Sionko en Martin Jirous.

Als ik de coach was voor dit seizoen, zou dit mijn opstelling zijn:):

Blazek - Kusnir, Hubnik, Repka, Pamic- Kladrubsky - Kalouda, Berger, Strestik- Prudnikov, Willfried ( of V Kadlec )

Sparta heeft nu zeker een waardig elftal op de been, en gaat het slavia heel lastig maken dit seizoen !!!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Champions league

Zopas heeft in Nyon de loting plaats gevonden voor de derde voorronde van de Champions League.

Henk ten Cate moet het met Panathinaikos Athene opnemen tegen Sparta Praag. De Grieken beginnen hun jacht op een plaats in de Champions League met een thuiswedstrijd.

Slavia Praag wacht op de uitslag van FC Inter Turku (Finland) tegen FC Sheriff Tiraspol (Moldavië) om zijn tegenstander te kennen..
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky eindelijk terug bij Arsenal

Na ruim anderhalf jaar van blessureleed keert Tomas Rosicky eindelijk terug op het veld. De Tsjechische middenvelder van Arsenal kende de afgelopen achttien maanden problemen met zowel zijn knie als hamstring. Tegen Barnet, dat uitkomt in de Engelse vierde klasse, krijgt de talentvolle middenvelder zaterdag de kans op speelminuten voor de Londense grootmacht.

In het verleden speelde één van de beste Tsjechische voetballers van de afgelopen tien jaar drie seizoenen voor Sparta Praag en vijf jaargangen in het shirt van Borussia Dortmund, voordat hij in 2006 in Londen neerstreek. Bij de Gunners kwam Rosicky tot nu toe tot 45 wedstrijden in competitieverband, waarin hij negen keer trefzeker was.

telesport.nl
 
Michal Papadopoulos scoort in oefenduel

19-07
In de oefenwedstrijd tussen sc Heerenveen en KV Mechelen, die eindigde op 1-1, opende Michal Papadopoulos opende na een uur de score. Op een assist van Henrique schoot Papadopoulos hard en strak raak.

De wedstrijde markeerde het einde van Heerenveen's trainingskamp in België.

Bron: sc-Heerenveen.nl
 
Hamburger SV staat op het punt om de onderhandelingen met David Rozehnal af te ronden. Dat meldt woordvoerder Jörn Wolf woensdagmorgen aan diverse Duitse media. De 29-jarige verdediger uit Tsjechië staat onder contract bij het Italiaanse Lazio, dat ongeveer vier miljoen euro verlangt voor de 56-voudig international.

pu_rozehnalwo_big.jpg


"We zijn in gesprek met Lazio en de speler, maar er moeten nog diverse thema's worden besproken", aldus de zegsman van die Rothosen. De Bundesliga-club is op zoek naar defensieve versterkingen na het recente uitvallen van Alex Silva met een gescheurde kruisband en Bastian Reinhart met een gebroken voet.

Rozehnal staat in Rome nog tot de zomer van 2012 onder contract. De 1 meter 91 lange mandekker kwam in het verleden uit voor Sigma Olomouc, Club Brugge, Paris Saint-Germain en Newcastle United. In Duitsland werd FC Groningen-verdediger Andreas Granqvist eveneens aan HSV gelinkt, evenals aan VfL Wolfsburg.
 

Freddy2005

† In Memoriam
HSV wil Rozehnal snel inlijven

Hamburg SV wil David Rozehnal nog voor het weekeinde binnen hebben. „Maar we zijn nog in gesprek met Lazio”, hield woordvoerder Jörn Wolf donderdag nog een slag om de arm. De 29-jarige Tsjechische international, die met Joris Mathijsen centraal achterin komt te staan, kost ongeveer 4 miljoen euro.

Rozehnal wordt de vierde en waarschijnlijk laatste aanwinst van HSV, dat eerder Eljero Elia, Robert Tesche en ex-Groninger Marcus Berg aantrok. Diens land- en voormalig ploeggenoot Andreas Granqvist was ook even in beeld voor de versterking van de HSV-defensie, maar de Bundesligaclub gaf de voorkeur aan de geroutineerde Tsjech. Rozehnal speelde eerder voor Sigma Olomouc, Club Brugge, Paris Saint-Germain en Newcastle United.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rozehnal ondergaat woensdag keuring bij HSV

Hamburger SV heeft de overgang van Tsjechisch international David Rozehnal (29) bijna afgerond. De verdediger zal woensdag medisch worden gekeurd bij de Duitse club.
"We zijn op de goede weg. Maar er moeten nog wel enkele details afgerond worden", zegt HSV-woordvoerder Jörn Wolf tegenover het Duitse persbureau DPA.

Twee weken geleden kwamen HSV en SS Lazio al tot een akkoord over de hoogte van de afkoopsom. De Duitse club zal maximaal vijf miljoen euro aan de Italianen betalen.

Rozehnal is de vijfde aankoop die HSV deze zomer doet.

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Sparta Praag bezorgt Panathinaikos slechte uitgangspositie in CL

Panathinaikos heeft op bezoek bij Sparta Praag in Tsjechië een gevoelige 3-1 nederlaag geleden in derde voorronde van de Champions League. De formatie van Henk ten Cate stond op een 2-0 achterstand bij rust.

Voor de pauze scoorden Jan Holenda en Kamil Vacek de doelpunten namens de gastheren. Holenda, oud-speler van Slovan Liberec, maakte na 26 minuten de 1-0 en zes minuten later verdubbelde Vacek de score.

Panathinaikos-aankoop Djibril Cissé kon nog voor het rustsignaal de aansluitingstreffer maken, maar de aanvaller faalde vanaf elf meter. Halverwege de tweede helft maakte Dimitrios Salpigidis er wel 2-1 van. Vlak voor tijd tilde Lubos Kalouda de marge weer naar twee: 3-1.

Sparta Praag - Panathinaikos: 3-1
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rozehnal tekent voor drie jaar bij HSV

Hamburger SV heeft de komst van David Rozehnal woensdag afgerond. De 29-jarige Tsjechische international ondertekent een driejarige verbintenis bij de Duitse voetbalclub.

voetbalprimeur.nl
 
Bovenaan