Voor het eerst: Skokovy en Rynartice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal!

Wij (papa en mama en twee kindjes van 6 en 3) gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie. We gaan twee weken, eerst in Skokovy daarna naar Rynartice. We gaan lekker wandelen,zwemmen en fietsen en naar de dierentuin. Papa gaat zijn uiterste best doen om deze streken op de gevoelige plaat vast te leggen. We hebben al veel op internet rond gekeken en op google earth rond gevlogen, mooi!

zijn er mensen die deze omgeving ook kennen? we gaan natuurlijk lekker zelf op ontdekkingstocht maar handige tips zijn altijd welkom!

18 juli is het zover...

voor iedereen die nog moet gaan alvast een fijne vakantie toegewenst.

doeg!

Patrick en Ester en de kids.
 
18 juli is het voor ons ook zover...
Ook ik kan niet w8en tot het zover is..
Eerst maar genieten van Praag en dan zien we wel verder.
Ik ben er nog steeds niet uit waar naartoe,we zien het wel als we in Tsjechie zijn..
 
Volgens mijn snelle zoekactie liggen Skokovy en Rynartice geen van beide in het Reuzengebergte, vandaar dit onderwerpje verplaatst.

Maar even zo goed van harte welkom!!:shake: en natuurlijk heel veel forum- en vakantieplezier gewenst
 
Vergeet bij de grens geen autobaanvignet te kopen!
:top:zullen we doen!! thnx!

Heel veel plezier in Tsjechië.
Gaat zeker lukken! :)

Volgens mijn snelle zoekactie liggen Skokovy en Rynartice geen van beide in het Reuzengebergte, vandaar dit onderwerpje verplaatst.
Oeps..inderdaad, ligt net tegen de grens aan...sorry!

Deze dorpjes liggen net in het Boheems paradijs...ook geen slechte plek om te zijn dunkt mij;)
 
Skokovy vakantie

Komend weekend vertrekken wij (2 volwassenen en 1 wolfhond) naar Skokovy. Wie kent Cesky Raj goed en hoe is het zwemwater daar?

Wij gaan vooral voor de natuur, kastelen en ook mooie dorpjes of steden. Wie heeft nog tips voor ons? We gaan er 3 weken naar toe.

Dit wordt de 4e keer voor ons naar Tsjechië: ik:hart:van dit land. We waren eerder in West-Bohemen (Zichov) en vlak onder Praag.
 
Ik ken de Cesky Raj goed. Mooie wereld. Zwemmen kun je in Stare Plavy. Wel een eindje rijden maar bij mooi weer een uitstekende plaats.
Meer over deze omgeving vind je op mijn site www.bozkov.nl. Wanneer het weer meewerkt, zoals het bij ons dit jaar heeft meegewerkt, heb je een onvergetelijke vakantie in een prachtig gebied.
 
Wij gaan vooral voor de natuur, kastelen en ook mooie dorpjes of steden....
Wat je zoekt vind je zeker in het Boheems Paradijs.
Loop alvast warm met wat foto's uit de fotogalerij. Een gebied met veel mooie kastelen, zoals Kost of burchtruïne Trosky zijn zeker een bezoekje waard. Bij veel van deze trekpleisters vind je voorstellingen van ridderspelen of roofvogelsshows in het hoogseizoen. Op zaterdagmorgen is er markt in Jicin.
 
Jan en Lina, hartelijk dank voor jullie tips. Tuurlijk hebben we een aantal reisgidsen bij ons, maar het is ook erg leuk om tips te krijgen van mede-tsjecho-fielen :cheerleader:

Zijn er ook rommelmarkten in de buurt?
 
:denk: Niet dat ik weet, maar ik weet ook niet alles. :D
Je zou kunnen kijken in een Bazar, een soort van winkel met rommelmarktspullen. In Jičin zitten er zeker drie.

Hier nog een link om te bekijken.
 
Bovenaan