Verliefde slakken in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

verzamelen die slakken, twee weken in een leeg terrarium zodat ze schoon raken van binnen. dubbel koken, kruiden erbij, lekker worstje erbij snijden, smullen maar!

sorry vegetarische medeforumleden....
 
de paardenbloemen...

al in een eerder topic is dit aan de orde gekomen: die verrekte paardenbloemen.

welnu, ik heb de tip van hogerhand: mijn opa was hovenier.

paardenbloem of het begin ervan uitrukken, en - makkelijker voor heren dan dames - water besparen en op de bewuste plekken blaas legen. Hou dit enige weken vol, en uw gazon is PB vrij.
 
Maar weet iemand eigenlijk hoe dat verder gaat met die slakken.
Ik had begrepen dat slakken twee-slachtig zijn. Nu lees ik ook dat ze allebei jonkies krijgen.
Hoe gaat e.e.a. in zijn werk?:denk:
 
12072008106
slakjes :wow:
 

Bijlagen

  • 12072008106.jpg
    12072008106.jpg
    75,9 KB · Bekeken: 4
Vreselijk die slakken! Eerst vraten ze de jonge bonenplantjes kaal en nu vreten ze hun sluimerige buik vol met onze aardbeien. En wat betreft dat urineren op paardesla, hoeveel mannen hebben we nodig voor 2200 vierkante meter? Misschien kunnen we ergens een stel paarden lenen?
 
Dat is inderdaad ook een prachtige foto hoor.

En ja, slakken kunnen inderdaad heel schadelijk zijn. Volgens mij is daar nog steeds niet een echt goed middel tegen. En er zijn er zooooooveel.
 
Wij strooien pakken vol slakkenkorrels, maar volgens mij vinden ze het alleen maar lekker. Nu gaan we een paar keer per dag op slakkenjacht in de moestuin en bij de hosta border. Ik verzamel ze in een doos en gooi ze een weg als we de hond uitlaten.
 
Een oud middeltje. Neem enkele jampotjes o.i.d. Graaf die in tot net boven de grond. Vul ze met bier tot ong 3 cm onder de rand. De lijkjes regelmatig verwijderen en het bier anvullen.
Niets tegen Char zeggen, anders zijn de potjes leeg.
Koffieprut tussen de planten wordt ook niet gewaardeerd.
Hans :drunk::bloos::*::neenee:
 
Bovenaan