Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Mazuch: "Anderlecht beste keuze"

Anderlecht scout vanavond de Tsjech Ondrej Mazuch in de belofteninterland tussen San Marino en Tsjechië. De verdediger van Fiorentina hoopt paars-wit te overtuigen.

Mazuch stond tijdens de winterstop al hoog op het verlanglijstje van de Brusselaars, die maar niet tot een akkoord kwamen met Fiorentina. La Viola hield de verdediger - die ook zelf naar België wilde verhuizen - op Artemio Franchi met de belofte dat hij in de terugronde meer aan spelen toe zou komen, maar daar kwam uiteindelijk weinig van in huis.

In het Nieuwsblad meldt Mazuch dat hij Anderlecht nog steeds zijn voorkeur geniet, ondanks een voorstel uit de Bundesliga."Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Anderlecht de beste keuze zou zijn voor mij", klinkt het.

"Ik heb een aanbieding op zak van Bochum, maar ik verkies een transfer naar België. Ik weet dat de club uitkomt in de voorrondes van de Champions League en mijn doel is daarin zo ver mogelijk te geraken."

extravoetbal.be
 

Fredsr

Ex Lid
Tsjechie heeft de hoop op plaatsing voor de eindstrijd in Z.A allang opgegeven en is begonnen met de vorming van een geheel nieuw elftal, allemaal probeersels in het veld tegen Malta. Interresant zal het zijn in de wedstrijd in september tegen Slowakije. En let op mijn woorden dan wint Slowakije met behulp van Tsjechie, want voor plaatsing op het WK 2010 is het dan weer Tsjechoslowakije. Noord-Ierland zal dan 2e zijn. Tsjechie voelt zich nog steeds nauw verbonden met haar vroegere inwoners. Dat zie je bij ijshockey en zal je ook zien bij voetbal. Sportief ? Zal ze een zorg zijn. Wacht maar af in september.
 

Freddy2005

† In Memoriam
"Mazuch heeft geen grote naam in Tsjechië"

In Tsjechië is men niet meteen onder de indruk van de nakende overstap van Ondrej Mazuch naar Anderlecht. De 20-jarige verdediger is allerminst een ster in eigen land.
Mazuch belandde bij Fiorentina op een zijspoor en hoopt bij Anderlecht op meer speelkansen.

"Hij heeft hier niet echt een grote naam", zegt Aban Hayek van de sportkrant Sportovní Noviny. "Oké, hij is hier jong vertrokken, maar zelfs bij de jeugdploegen was hij niet echt een ster." (HBvL)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Heerenveen vindt gewenste spits in Tsjechië

SC Heerenveen heeft in Michal Papadopulos zijn gewenste nieuwe spits gevonden. De Tsjech wordt maandag medisch gekeurd in Friesland en zal daarna zijn handtekening zetten, weet VoetbalPrimeur.
Mladá Boleslav, de huidige club van Papadopulos, is reeds tot een akkoord gekomen over de afkoopsom met Heerenveen. Bovendien is de club van trainer Trond Sollied ook al een contract voor nog onbekende duur overeengekomen met de international (één cap) zelf, weet VoetbalPrimeur uit betrouwbare bronnen binnen sc Heerenveen.

Diverse Tsjechische media berichtten de afgelopen week al over interesse van Heerenveen in de jonge spits. Nu de deal op een medische keuring na is afgerond heeft Heerenveen haar gewenste spits voor volgend seizoen binnen. Eerder werden de Friezen al gelinkt met onder meer Danny Koevermans, maar dat werd nooit concreet.

Papadopulos speelde voor zijn tijd bij Mladá Boleslav voor achtereenvolgens Banik Ostrava, Arsenal (op huurbasis), Bayer Leverkusen en Energie Cottbus (op huurbasis).

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kucera wil basisplaats veroveren bij Brugge

Stephan Kucera wil vechten voor een plaats in de basis bij Club Brugge. De Tsjechische verdediger, die door afgelopen seizoen werd uitgeleend aan Sparta Praag en Jablonec, heeft volgens zijn zaakwaarnemer voldoende vertrouwen in een goed seizoen met veel speelminuten.

"Stephan wil revanche", aldus Paul Courant in Het Laatste Nieuws. "Kucera wil zijn eerste seizoen doen vergeten. Hij had toen pech met een oogkasbreuk in de Supercup tegen Anderlecht. Daardoor begon hij te twijfelen. In Tsjechië kreeg hij weer zelfvertrouwen. Toen Sparta een andere coach kreeg, wilde hij zelf vertrekken naar Jablonec. Ondertussen praat hij ook Engels."

Dat zelfvertrouwen alleen niet voldoende is om een basisplaats af te dwingen, beseft Courant. "Hij weet dat hij wellicht geduld zal moeten hebben, maar hij wil een basisplaats veroveren. Daar wil hij alles voor doen. Een transfer of een nieuwe uitleenbeurt is niet aan de orde. Stephan denkt voor 100 procent aan blauw-zwart."

voetbal24.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky: 'Wenger heeft enorm veel vertrouwen in me'

Tomas Rosicky heeft al bijna anderhalf jaar geen officieel duel meer gespeeld voor Arsenal. Nu hij weer helemaal fit is wil hij het vertrouwen van zijn coach Arsene Wenger terugbetalen. De Tsjech kampte met een zware knieblessure.

"Wanneer ik de vorm van voor mijn blessure weer terug heb gevonden dan zal ik spelen. Wenger baalde enorm toen ik kwam dat ik opnieuw een operatie moest ondergaan, maar hij heeft me nooit buiten willen schoppen en heeft veel vertrouwen in me", aldus de oud speler van Dortmund.

voetbalcentraal.nl
 
Lazio zet deur wagenwijd open voor Nedved

SS Lazio heeft wel oren naar een terugkeer van Pavel Nedved. De middenvelder heeft besloten zijn aflopende contract bij Juventus niet te verlengen, maar gaf al wel aan open te staan voor een terugkeer naar Rome.
Claudio Lotito, de president van Lazio, zet de deur alvast open voor de ervaren Tsjech. "Tot op dit moment zijn de gesprekken nog niet begonnen, maar we staan altijd open voor het versterken van ons team. Nedved een speler in topvorm, een echte kampioen met een geweldige drive. We zullen hierover gaan praten als de mogelijkheid er is", vertelt hij Radio Radio.

De 36-jarige linkermiddenvelder liet in eerste instantie nog weten te stoppen met het spelen van betaald voetbal, maar heeft na overleg met zijn zaakwaarnemer Mino Raiola besloten toch te luisteren naar eventuele voorstellen van andere clubs.

voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Morávek wisselt Bohemians 1905 voor Schalke 04

De middenvelder Jan Morávek gaat de Praagse club Bohemians 1905 verlaten voor de Duitse bundesliga. Schalke 04 wordt zijn nieuwe club. Over de transfersom is er geen officiële berichtgeving, maar er wordt over 70 miljoen kronen gespeculeerd. (2,6 miljoen euro). Voor Bohemians 1905 is dit de grootste transfer in hun meer dan 100-jarige geschiedenis. De 20-jarige Morávek, die sinds zijn zesde levensjaar bij de Praagse club speelt, verheugd zich om zijn eerste internationale opdracht. Hij hoopt echter ooit naar Praag terug te keren.

fotbal.idnes.cz

TEN299d76_212043_431379.jpg
 
Stevens legt Tsjechisch kampioen vast

Dusan Svento speelt de komende seizoenen voor Red Bull Salzburg. Dat maakte de Oostenrijkse club van trainer Huub Stevens dinsdag bekend. De middenvelder komt voor een onbekend bedrag over van Slavia Praag.

Ook de duur van zijn contract is vooralsnog onbekend. De Slowaak speelde sinds medio 2006 bij Slavia en kwam onder andere meerdere malen uit tegen Ajax, in de voorronde van de Champions League en in de UEFA Cup.

Ook werd de 23-jarige international tweemaal kampioen van Tsjechië met zijn club. De eerste titel werd behaald in 2008, de tweede volgde dit jaar.

Voetbalprimeur.nl
 
Lazio komt met aanbieding voor Nedved

SS Lazio maakt werk van de komst van Pavel Nedved. Voorzitter Claudio Lotito en zaakwaarnemer Mino Raiola hebben de eerste onderhandelingen over een mogelijke terugkeer van de Tsjech achter de rug.
"Ik kan bevestigen dat ik met Lotito heb gesproken", aldus Raiola. "Het is nu wachten op Pavel. Hij is nu op vakantie en zal over twee weken terugkeren. Daarna zullen we de knoop over zijn toekomst doorhakken."

De 36-jarige middenvelder is transfervrij nadat hij het met Juventus niet eens kon worden over een nieuw contract. Daarna leek hij definitief te stoppen, maar een aanbod van zijn oude werkgever Lazio heeft hem aan het twijfelen gebracht.

In 1996 haalde Lazio de toen 24-jarige Nedved naar Rome. Na enkele succesvolle seizoenen verhuisde hij naar Turijn waar hij onder meer beslag legde op de Gouden Bal.

Voetbalprimeur.nl
 
Chelsea legt natuurlijke opvolger Cech vast

Chelsea weet zich verzekerd van de diensten van Jan Sebek. De jonge Tsjechische doelman zal over twee weken zijn handtekening onder een contract bij de club zetten.
De achttienjarige Sebek kwam de afgelopen seizoenen al twee keer proefdraaien bij Chelsea en maakte toen een uitstekende indruk. "Het is geweldig dat ze me nu willen vastleggen", zegt Sebek tegen Deniksport. "Dit is een droom die uitkomt."

Sebek wordt in zijn vaderland gezien als de opvolger van Petr Cech, die momenteel het doel verdedigt van Chelsea en het nationale elftal.

Voetbalprimeur.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Telefoot beloont Daniel Zitka met een award

De Franse commerciële televisiezender TF1 heeft Daniël Zitka een prijs gegeven. De doelman van Anderlecht kreeg een award voor de grootste pechvogel. "Het laat mij koud", reageerde Zitka laconiek.

Telefoot is al tientallen jaren een begrip in Frankrijk. Op zondag zitten de voetballiefhebbers aan hun televisie gekluisterd om al het voetbalnieuws in Frankrijk en daarbuiten op de voet te volgen. Jaarlijks deelt Telefoot ook awards uit.

Het gebeurt niet dikwijls, maar dit keer kreeg ook een speler uit onze competitie een prijs. Daniël Zitka kreeg een award voor de "grootste pechvogel" van afgelopen seizoen.

"Ik ben niet op de hoogte", zei Zitka toen Het Nieuwsblad hem opbelde. "Dit laat mij koud." Zitka herstelt nog altijd van een enkel- en scheenbeenbreuk. Woensdag ondergaat hij een radiografie.

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Mazuch heeft krabbel gezet in Anderlecht

Ondrej Mazuch is de eerste echte aanwinst van Anderlecht. De Tsjechische belofte-international heeft zijn contract ondertekend en traint woensdag een eerste keer mee.

De Tsjechische verdediger wordt een jaar gehuurd van Fiorentina, maar Anderlecht heeft ook een aankoopoptie bedongen. Mazuch kon ook naar enkele clubs uit de Bundesliga, maar gaf de voorkeur aan Anderlecht.

Anderlecht wou Mazuch in januari al aantrekken, maar viste toen achter het net. Bij Fiorentina kwam hij echter niet veel meer aan spelen toe, en daarom gaf hij de voorkeur aan een transfer.

De 20-jarige Mazuch zal bij Anderlecht spelen met rugnummer 2. Hij traint woensdag al een eerste keer mee met zijn nieuwe collega's, onder wie zijn landgenoten Jan Polak en Daniel Zitka.

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechië niet verder met Straka

De Tsjechische voetbalbond (CMFS) wil na één duel al niet meer verder met Frantisek Straka als bondscoach. Deze volgde op 12 mei op interimbasis Petr Rada op, die wegens de tegenvallende resultaten in de WK-kwalificatie was ontslagen.

Straka kon de nieuwe voorzitter Ivan Hasek, die Karel Jarolim van Slavia Praag liever aan het roer wil, niet overtuigen van zijn kwaliteiten. De oefenwedstrijd tegen Malta op 5 juni leverde een povere overwinning van 1-0 op. „Ik heb hem bedankt voor zijn werk en verteld dat de CMFS zijn contract niet zal verlengen”, zei Hasek.

Hasek, zaterdag pas gekozen als preses, en Straka zijn beiden oud-international van Tsjechoslowakije en speelden in het verleden samen bij Sparta Praag. Tsjechië bezet in groep 3 de vierde plaats, zeven punten achter rivaal Slowakije. Noord-Ierland en Polen staan er ook beter voor.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Sparta Praag meldt zich voor Calabro

Sandro Calabro staat in de belangstelling van Sparta Praag. Dat heeft de spits van VVV-Venlo bevestigd. Ook voorzitter Hai Berden van de promovendus geeft toe dat er interesse is vanuit Tsjechië voor de 26-jarige aanvaller.

Calabro heeft wel oren naar een buitenlands avontuur. "Dit zou een prachtige uitdaging zijn. Ze spelen in de voorronde van de Champions League," vertelt de Hagenaar tegenover De Limburger. Calabro heeft nog een verbintenis tot medio 2010 in Venlo.

elfvoetbal.nl
 
Hattrick voor debuterende Papadopulos

Freddy2005 schreef:
SC Heerenveen heeft in Michal Papadopulos zijn gewenste nieuwe spits gevonden.

In het tweede duel in de oefencampagne van sc Heerenveen is op overtuigende wijze (1-9) gewonnen van een regionale selectie uit Gaasterlân-Sleat.

De meeste aandacht ging uit naar het moment waarop de nieuwe Tsjechische aanwist Michal Papadopulos het veld betrad. Na ruim een uur spelen verving de spits collega-aanvaller Roy Beerens. De Tsjech had zijn eerste balcontact direct kunnen bekronen met een doelpunt, keeper De Ridder wist dit echter te voorkomen. Bij zijn volgende balcontact was het wel raak; met zijn treffer bracht hij de Friezen op een 0-5 voorsprong.

200418_806_1246171345947-4751.jpg


Het bleef niet bij deze treffer, de spits wist nog tweemaal het net te vinden en maakte zo een prettig debuut mee. Papadopulos: „Het is goed voor mijn zelfvertrouwen om binnen een half uur drie doelpunten te maken”.

sc-heerenveen.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische linksback op proef bij Vitesse

Zdenek Koukal is deze week op proef bij Vitesse. De 25-jarige linksback uit Tsjechië krijgt tijdens een trainingskamp in Zeeland de kans om een contract te verdienen. Koukal is afkomstig van Victoria Zizkov, waarvoor hij vorig seizoen 27 competitieduels speelde.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechische bondspreses benoemt zichzelf tot bondscoach

Ivan Hasek (45), de nieuwe voorzitter van de Tsjechische voetbalfederatie, heeft vandaag het verrassende nieuws de wereld ingestuurd dat hij vanaf nu ook de functie van bondscoach op zich neemt voor de resterende wedstrijden in de kwalificatieronde voor het WK 2010.

"Bij een buitengewone situatie past nu eenmaal een buitengewone oplossing", verduidelijkte Hasek zijn op het eerste gezicht rare keuze. Hij verwijst daarbij naar de recente prestaties van de nationale ploeg in de kwalificatieronde voor het WK 2010. Tsjechië staat in groep 3 op een troosteloze vierde plaats, op zeven punten van leider en buurland Slovakije. Enkel de winnaar van de groep plaatst zich rechtstreeks voor het WK.

Vreemde keuze

Hasek is zelf nog maar sinds eind juni aangesteld als bondspreses; daarvoor was hij actief als trainer van Al Ahly, een club uit de Verenigde Arabische Emiraten. Één van zijn eerste beslissingen was om interimcoach Frantisek Straka te ontslagen. Straka was nog maar één maand in dienst nadat hij Petr Rada was opgevolgd, die ontslagen werd wegens de slechte resultaten.

Hasek had graag Karel Jarolim aangesteld als opvolger, maar de huidige trainer van Slavia Praag bedankte vriendelijk voor de eer en besloot bij zijn club te blijven. "Het is geen klassieke handelswijze. Het is een kortetermijnoplossing", verzekerde de voorzitter/trainer dat hij vanaf de start van de kwalificaties voor het EK 2012 plaats zal maken voor een andere trainer. (afp/adv)

hln.be
 
Zdenek Koukal is deze week op proef bij Vitesse. De 25-jarige linksback uit Tsjechië krijgt tijdens een trainingskamp in Zeeland de kans om een contract te verdienen. Koukal is afkomstig van Victoria Zizkov, waarvoor hij vorig seizoen 27 competitieduels speelde.

telesport.nl
Ben ik weer effe een paar dagen weggeweest, is er een Tsjech op proef bij Vitesse, mijn cluppie!
Ik hoop voor m dat ie slaagt; de 1e goal heeft ie er al inliggen en dat als linksback............
 
Na een afwezigheid van twee seizoenen keert Jaroslav Plasil terug naar de Franse Ligue 1. De Tsjechische middenvelder, die eerder zijn brood verdiende bij AS Monaco, is momenteel bezig met het afronden van zijn transfer naar Girondins Bordeaux. Volgens Franse media zal Plasil later op de dag voor vier jaar tekenen bij de landskampioen.


De 27-jarige middenvelder komt over van Osasuna, waar hij de afgelopen twee jaar een belangrijke basisspeler was. Plasil speelde 65 competitieduels in Spanje en ziet zijn contract, die nog twee jaar doorliep, afgekocht worden. Na Cédric Carrasso van Toulouse en Yoan Gourcuff, die definitief werd overgenomen van AC Milan, is Plasil de derde aankoop van Bordeaux voor volgend seizoen.

De landskampioen troefde Olympique Marseille af in de strijd om de 47-voudig international. Didier Deschamps, trainer van L’OM, werkte bij Monaco al eens samen met Plasil en wilde graag herenigd worden met de Tsjech. Bordeaux handelde echter sneller en gaat met de middenvelder de Champions League in.
 
Bovenaan