Tennis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Tennisster Michaëlla Krajicek neemt het zaterdag in de eerste ronde van de kwalificatie voor het WTA-toernooi in Auckland op tegen Carly Gullickson. De Nederlandse nummer 203 van de wereld en de Amerikaanse nummer 155 troffen elkaar niet eerder. Krajicek werd met een wildcard toegelaten tot het kwalificatietoernooi.

In het dubbelspel kreeg Krajicek, die volgende week haar twintigste verjaardag viert, wel rechtstreeks toegang tot het hoofdtoernooi. Ze treedt daarin aan met de Tsjechische Barbora Záhlavová Strýcová.

sport1.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek wint eerste kwalificatiepartij

Op het ASB Classics-tennistoernooi in Auckland heeft Michaëlla Krajicek de eerste wedstrijd in de kwalificatierondes gewonnen.

De Nederlandse versloeg zaterdag de Amerikaanse Carly Gullickson: 6-0, 6-3. Als het weer in Nieuw-Zeeland het toelaat, komt Krajicek zondagmorgen in actie voor de tweede kwalificatiepartij tegen Neuza Silva (Por).

sport1.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek wint twee op rij

Michaella Krajicek is nog één winstpartij verwijderd van het hoofdschema van het tennistoernooi in Auckland.

Michaëlla Krajicek is er in geslaagd de beslissende kwalificatieronde voor het WTA-toernooi in Auckland te bereiken. De Nederlandse, die een wildcard nodig had om mee te mogen doen aan het kwalificatietoernooi, won in de tweede ronde van Neuza Silva: 7-5 6-4.

In de beslissende ronde staat Krajicek tegenover de winnares van de partij tussen Ayumi Morita (86) en Petra Martic (215).

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Krajicek gaat door linker enkel

Tennisster Michaëlla Krajicek heeft zich niet weten te plaatsen voor het hoofdtoernooi in Auckland. De Nederlandse bleef maandag in de derde en laatste kwalificatieronde steken. Krajicek verloor daarin van de Japanse Ayumi Morita, nummer 86 van de wereld, met 2-6, 6-2 en 5-7.

Krajicek had pech in Auckland. Ze stond tegen Morita in de derde en beslissende set met 4-2 voor toen ze door haar linker enkel ging. Het is nog onduidelijk of ze in Auckland kan dubbelen. Daarvoor had Krajicek zich aangemeld met de Tsjechische Barbora Zahlavova Strycova.

telesport
 

Freddy2005

† In Memoriam
Marc De Hous (nog) niet in zee met Krajicek

De samenwerking tussen Michaëlla Krajicek en Marc De Hous lijkt al op zijn einde gekomen. De Hous heeft nog altijd geen contract getekend en is ook niet mee afgereisd naar het toernooi van Auckland, in Nieuw-Zeeland.
Michaëlla Krajicek heeft zich in Auckland niet kunnen plaatsen voor de hoofdtabel. De Nederlandse verloor in drie sets van de Japanse Ayumi Morita. Krajicek leidde met 4-2 in de derde set, maar ging toen door haar enkel.

"Ik wacht de onderhandelingen met haar managementbureau nog altijd af", zegt coach De Hous in Het Laatste Nieuws. "Ze is met handen en voeten gebonden aan Octagon, maar ik reis niet af als ik geen contract heb."

"Maar ik raak het op enkele punten niet eens met Octagon. Er zijn nu eenmaal limieten waaraan ik mij wil houden", zegt De Hous. Volgens de krant kijkt de tenniscoach al uit naar alternatieven.

standaard.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Week rust voor Krajicek

Michaëlla Krajicek zal vanwege haar enkelblessure niet uitkomen in het dubbelspel in Nieuw-Zeeland. De tennisster liep de kwetsuur op in Auckland tegen Japanse Ayumi Morita. Voorlopig houdt de Almeerse een week rust. Pas na die tijd beslist de speelster of deelname aan de Australian Open haalbaar is.

Ook heeft Krajicek haar deelname, volgende maand, aan de Fed Cup afgezegd.
De tennisbond meldde: "Michaëlla Krajicek maakt geen onderdeel uit van het Fed Cup-team; haar prioriteit ligt vooralsnog in het verbeteren van haar WTA-ranking. "

telegraaf.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
De Hous niet in zee met Nederlandse Krajicek

De samenwerking tussen Michaëlla Krajicek en Marc De Hous lijkt al op zijn einde gekomen. De Hous heeft nog altijd geen contract getekend en is ook niet mee afgereisd naar het toernooi van Auckland, in Nieuw-Zeeland.
Tenniscoach Marc De Hous heeft besloten zich terug te trekken uit de onderhandelingen met de Nederlandse tennisster Michaëlla Krajicek. Dat maakte De Hous vandaag zelf bekend.

"De onderhandelingen, die zich nochtans in het laatste stadium bevonden, kregen een beslissende wending door het feit dat Michaëlla onlangs liet weten dat ze in de toekomst de Verenigde Staten als uitvalsbasis verkiest en slechts een achttal weken in Europa zal vertoeven", verduidelijkte De Hous.

demorgen.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Stepanek en Verdasco in finale Brisbane

De Tsjech Radek Stepanek (ATP 26) en de Spanjaard Fernando Verdasco (ATP 15) spelen morgen de finale van het ATP-toernooi van Brisbane.

Stepanek won met 2-6, 6-2 en 6-4 van de Fransman Richard Gasquet.

hln.be
 

Macek

Geroyeerd Lid
Zullen we afspreken het niet meer te hebben over Krajicek totdat zij in de top 50 staat! Zo daar zijn we mooi vanaf, laten we het nu hebben over de echte tenniskannonnen vwb de dames!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Sorry fred, ze zal heus wel talent hebben, maar ik heb het zo op jankers. Ik hoop en dat meen ik echt dat ze doorbreekt maar dan niet meer smijten met tennisrackets enz. kijk eens naar Justine Henin in het verleden, die heeft ook heel wat te verstouwen gehad. Maar als ze doorbreekt en stijgt tot grote hoogte word ik hier haar grootste fan en ga ik door het stof ivm mijn verleden, afgesproken?

Ps.:offtopic: Het word eens tijd dat wij het eens op een zuipen zetten want ik leg regelmatig op het forum met jou overhoop terwijl ik je wel een moordvent vind door je eigen mening:stout:dan hoek ik je neer dus niet als jij mij ook niet neerhoekt dus wel of zo niet!:wow:
 
Jankers of niet. Ongeacht de prestaties vind ik de Krajiceks eigenlijk helemaal niet in dit topic thuishoren. Behalve een vader die in Tsjechië geboren is hebben ze geen banden met het land.
Beiden wonen in Nederland, hebben de Nederlandse nationaliteit, spelen in de diverse teams voor Nederland, spreken geen Tsjechisch maar Nederlands. Het zijn gewoon Nederlandse tennissers.
Dus ik stel voor dat we de Krajiceks hier alleen nog bespreken als ze uitkomen voor Tsjechië.
 
Ben ik niet met je eens, Gorrit. Of ze er nou iets mee doen of niet, de Krajiceks zijn van Tsjechische komaf en dat lijkt mij reden genoeg om hun verrichtingen te volgen en bespreken op dit forum.
:oeps:

Macek: het genoegen is geheel wederzijds! Die gezamenlijke slok komt er vast wel een keertje... :cheers:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Stepanek klopt Verdasco in finale in Brisbane

De Tsjech Radek Stepanek (ATP 26) heeft het ATP-tennistoernooi van het Australische Brisbane op zijn naam geschreven. Hij versloeg in de finale de Spanjaard Fernando Verdasco (ATP 15) met 3-6, 6-3 en 6-4.

De 30-jarige Stepanek, het achtste reekshoofd in Brisbane, haalde het na een erg hoogstaande en spannende finale. Hij behaalt zo al zijn derde toernooizege uit zijn carrière, na Rotterdam (2006) en Los Angeles (2006). (afp/adv)

hln.be 11/01/09 10u58

PAR285f59_MDF41971.JPG
 
PuNkEnStEiN schreef:
reden genoeg om hun verrichtingen te volgen en bespreken op dit forum.
oké

Helaas zullen we op de verrichtingen van de enige nog actieve Krajicek nog wel even moeten wachten

Krajicek definitief niet in Melbourne
AMSTERDAM - Michaëlla Krajicek komt definitief niet in actie tijdens de Australian Open. De Nederlandse tennisster ondervindt nog teveel hinder van een enkelblessure, die ze vorige week in Auckland opliep.

Zie voor het volledige artikel nu.nl
Uitgegeven: 13 januari 2009 9:15
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechen Benesova en Kvitova spelen finale Hobart

De finale van het WTA-toernooi in het Australische Hobart (220.000 dollar) wordt een Tsjechisch onderonsje. Iveta Benesova (WTA 41) staat er vrijdag oog in oog met Petra Kvitova (WTA 49).

Benesova toonde zich donderdag in de halve finales met 6-1 en 6-3 te sterk voor de Slovaakse Magdalena Rybarikova (WTA 57), Kvitova haalde het met 6-4 en 6-2 van de Française Virginie Razzano (WTA 62).

standaard.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Eerste WTA-titel voor Tsjechische Kvitova

De Tsjechische Petra Kvitova (WTA 49) heeft haar eerste WTA-titel veroverd. De 19-jarige Kvitova toonde zich in de finale van het met 220.000 dollar gedoteerde tornooi in het Australische Hobart met 7-5, 6-1 te sterk voor haar landgenote Iveta Benesova (WTA 41). (belga/lpb)

hln.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Australian Open

Resultaten van de eerste dag (onderstreept = door naar volgende ronde):

Stephanie Cohen-Aloro (Fra) - Zahlavova Strycova: 6-3 en 6-4.

Petra Cetkovska - Marina Erakovic (NZL): 4-6 en 5-7.

Sybille Bammer (Aut) - Lucie Safarova: 3-6 en 1-6.

Robby Ginepri (USA) - Tomas Berdych: 4-6, 4-6 en 3-6.

Stanislas Wawrinka (Sui) - Ivo Minar: 6-1, 2-6, 7-5 en 7-6.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Australian open

Resultaten van dag 2 (onderstreept = door naar volgende ronde):

Nicole Vaidisova - Severine Bremond (Fra): 2-6 en 1-6.

Victoria Azarenka (Rus) - Petra Kvitova: 6-2 en 6-1.

Vera Dushevina (Rus) - Iveta Benesova: 4-6, 6-0 en 2-6.

Victor Hanescu (Rou) - Jan Hernych: 3-6,3-6,7-6, 7-7 en 8-6.

Radek Stepanek - Nicolas Lapentti (Ecu): 3-6, 6-3, 6-4 en 6-4.

Samantha Stosur (Aus) - Klara Zakopalova: 7-6 en 7-6.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Australian open

Resultaten van dag 3 (onderstreept = door naar volgende ronde):

Lucie Safarova - Marina Erakovic (NZL): 6-1, 3-6 en 9-7.

Brian Dabul (Arg) - Tomas Berdych: 1-6, 1-6 en 3-6.

Frantisek Cermak/Michal Mertinak (Svk) - Nicolas Almagro (Esp)/Ivan Navarro (Esp): 6-2 en 6-4.

Eva Hrdinova/Klara Zakopalova - Zi Yan (Chn)/Jie Zheng (Chn): 1-6 en 4-6.

Petra Kvitova/Magdalena Rybarikova(Svk) - Ayumi Morita (Jpn)/Martina Muller (Ger): 4-6 en 6-7.

Iveta Benesova/Barbora Zahlavova Strycova - Yung-Jan Chan (Tpe)/Anastasia Pavlyuchenkova (Rus): 6-4 en 6-4.

Petra Cetkovska/Carla Suarez Navarro (Esp) - Casey Dellacqua (Aus)/Francesca Schiavone (Ita): 2-6 en 1-6.

Su-Wei Hsieh (Tpe)/Shuai Peng (Chn) - Maret Ani (Est)/Renata Voracova: 6-1, 2-6 en 6-4.
 
Bovenaan