Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Slavia In AMSTERDAM

we denken dat SLAVIA GAAT echt GAAT winnen tegen AJAX..omdat Ajax geen team gevoel heeft,,al hun beste spelers verkoopt,voor geld, en slecht speelt thuis bij de ARENA. en dat heel veel vrienden komen uit CZ voor de GAME....lots of fun..we hebben CZ flags nodig en SLAVIA tshirts....
 
Droom en werkelijkheid?

Hoi Aad....ik snap dat het een minderwaarderingscomplex is van veel Tjechen...t.o.v de nederlands welvaart enz....maar....
denk je zelf dat AJAX werd zo sterk thuis volgende week .? dE WERKELIJKHEID is dat Ajax te veel eigen talent gaat door verkopen..en ...na de negatieve ontwikkelingen vd laatste dagen..cq Huntelaar en co...(Ajax BW = DIRKvd Broek Voetbal co....)..?

Zilna ging na Birmingaham en hebben ASTON VILLA verslagen..thuis...

wat gaan we doen als SLAVIA wel ...alle punten vd wedstrijd halen..?...Groetjes

IWOSHEK
 
Je hebt wel een punt hoor, vind ik. Vorig jaar heeft Slavia Ajax nog uitgeschakeld in de voorronde van de CL. Maar volgens mij is Slavia wel wat zwakker geworden?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Daniel Zitka zit nog acht weken in rolstoel

Daniel Zitka is ontslagen uit het ziekenhuis. De 33-jarige Anderlecht-doelman moet nog acht weken in een rolstoel zitten en wordt daarna opnieuw geopereerd.

"Het gaat al veel beter", schrijft Zitka op zijn website. "Ik mag nog acht weken niet op mijn been steunen en moet mij dus verplaatsen met twee krukken of in een rolstoel."

"Na die 8 weken word ik een tweede keer geopereerd en dan kan ik beginnen met de revalidatie."

De Tjechische doelman brak bijna twee weken geleden zijn kuitbeen en liep een zware blessure op aan de gewrichtsbanden van zijn enkel.

gva.be
 
Ervaren Galasek moet Gladbach redden

Tomas Galasek speelt tijdens de tweede seizoenshelft waarschijnlijk weer in de Bundesliga. De 35-jarige middenvelder heeft een aanbieding in beraad van Borussia Mönchengladbach.
Gladbach staat na zeventien speeldagen op de laatste plek in de Bundesliga en wil enkele ervaren aankopen doen om degradatie af te wenden. Trainer Hans Meyer zou daarom Galasek willen overnemen van Banik Ostrava.

"Aan het einde van de week moet alles duidelijk zijn", zegt Galasek tegen Bild. "Mijn familie is altijd in Neurenberg blijven wonen, bovendien was het Hans Meyer (huidig coach van Gladbach, red) die mij indertijd naar 1. FC Nürnberg haalde."

Gladbach zou de vijfde club worden in de loopbaan van Galasek. De 57-voudig international stond ook onder contract bij onder meer Ajax en Wilem II.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ajax-Slavia Praag

Ajax speelt vanavond tegen Slavia Praag zijn vierde en laatste poulewedstrijd in het UEFA Cuptoernooi. Om 20.45 is de aftrap gegeven in de Amsterdam ArenA.

Eindststand: 2-2

Jan Vertonghen kopte al na twee minuten raak uit een hoekschop en zette Ajax op 1-0. Luis Suarez zag kort daarop tot tweemaal toe zijn inzet over het doel verdwijnen.
Aan de andere kant wist goalie Kenneth Vermeer met een knappe reflex een kopbal van Zdenek Senkerik over de lat te tikken. Toch kwamen de Tsjechen snel langszij. De ongedekte Jaroslav Cerny kon tien minuten na de openingstreffer via de onderkant van de lat binnenknallen, 1-1.
Nog voor rust kwam Ajax op achterstand. Opnieuw kwam het gevaar van Matej Krajcik. Via Gregory van der Wiel kaatste de bal achter doelman Vermeer, 1-2.


Na rust maakte Daley Blind zijn Europese debuut voor Ajax. Hij was de vervanger van Urby Emanuelson. De Amsterdamse ploeg probeerde in de tweede helft wel op gelijke hoogte komen met de Tsjechen maar de afwerking liet lang te wensen over.
Totdat Luis Suarez vlak voor tijd vanaf elf meter mocht aanleggen. Met een Panenka-stift tilde de Uruguyaan de stand naar 2-2.


Ajax eindigde na het gelijkspel tegen Slavia Praag als nummer twee in Groep F in de groepsfase van de UEFA Cup. Jan Vertonghen scoorde vroeg in het duel. Luis Suarez deed dat vlak voor tijd, 2-2. Dat betekent dat het team van coach Marco van Basten het vrijdag bij de loting op moet nemen tegen een van de nummers drie uit de Champions League.

telegraaf.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
15000 euro boete voor Slavia

Slavia Praag krijgt van de UEFA een boete van 15000 euro voor de supportersrelletjes naar aanleiding van de wedstrijd tegen Hamburg SV. Bij de 0-2 nederlaag hebben Slavia "fans", flessen en aanstekers op het veld geworpen. De club zal nu ook zelf maatregelen treffen. Dit is gisteren door de clubspreker Ondřej Zlámal medegedeeld.
 
Vandaag was de kogel door de kerk

2 dagen geleden werd er al iets gespeculeert van de pers, maar nu heeft sparta het ook met een persconferentie bekend gemaakt

De beste aanvaller, en topscorder en nu ook Tsjechisch Reprezentant, Miroslav Slepicka, heeft een handtekening gezet onder een nog onbekend durig contract bij Dinamo Zagreb, de club die Sparta heeft uitgeschakelt in de Uefa Cup.

toen werd het 0-0 in Zagreb, maar moesten de Spartanen achter de feiten aanlopen in de thuiswedstrijd die ook gelijk werd met 3-3, Dinamo won met uitgoals.

Het gaat om een bedrag van rond de 30 a 40 miljoen kroon dus dat is rond de 1.3 tot 2.2 miljoen euro.

Slepicka speelde eerst voor Chmel Belsany, stapte over naar Liberec waar hij topscoorder werd, en in 2005 stapte hij over naar de Spartanen, waar hij vorig jaar wist door te breken, en dit jaar tsjechisch reprezentant werd, mede doordat er niet zo veel kwaliteit in de voorhoede heerst bij de tsjechen en absenties.



Later meer..
 
Bent u 10-11 januari in tsjechie en toevallig ook in praag, en bent u een voetbal fan?

dan zal ik u nu verklappen, dat u nu al kaartjes MOET bestellen voor dit weekend ( 10-11 januari ) want in het Sazka Arena, word het jaarlijkse Fortuna weekend gehouden, het is een zaalvoetbaltoernooi, op een kunstgrasmat.

Dit houd in dat vrijwel ALLE praagse clubs, inclusief een handvol andere strijden om de Fortuna vikend beker, en een geld bedrag van 450 000 kroon.

Dit is een weekend vol met voetbal, die u als u in praag bent niet mag missen. de Sfeer die er is, is onvergeetbaar.

Programma:
Skupina A:
11:00 FK Mladá Boleslav - FK Viktoria Žižkov
11:40 AC Sparta Praha - ŠK Slovan Bratislava
12:20 FK Viktoria Žižkov - ŠK Slovan Bratislava
13:00 AC Sparta Praha - FK Mladá Boleslav
13:40 ŠK Slovan Bratislava - FK Mladá Boleslav
14:20 FK Viktoria Žižkov - AC Sparta Praha
SKUPINA B:
15:00 FC Slovan Liberec - Bohemians 1905
15:40 SK Slavia Praha - FK Austria Wien
16:20 Bohemians 1905 - FK Austria Wien
17:00 SK Slavia Praha - FC Slovan Liberec
17:40 FK Austria Wien - FC Slovan Liberec
18:20 Bohemians 1905 - SK Slavia Praha
NEDĚLE 11.1.2009
10:30 A4 - B4, zápas o sedmé místo
11:10 A1 - B2, 1. semifinále
11:50 B1 - A2, 2. semifinále
12:40 A3 - B3, zápas o páté místo
13:20 zápas o třetí místo
14:00 exibice, staré gardy Sparta - Slavia
14:30 finále



Zoals u al ziet zijn er ook een aantal buitenlandse clubs aanwezig,

bent u een fanatieke Spartaan, of gaat u altijd kijken bij de 2e klasser Bohemka, dan kan u ook een kaartje kopen voor de Ultra vak van uw club, en het hele weekend uw club aanmoedigen.

Kaartjes zijn niet aan de dure kant, ik dacht dat het rond de 150 voor het hele weekend is, en de sfeer is echt fantastisch!

hier een filmpje van Bohemka, dat 2 jaar geleden de kampioen was geworden!

http://www.youtube.com/watch?v=Y5VVIuvN4_A

Ik zeg het u nog een keer,, niet te missen dit,!!!
het word zelfs op euro sport uitgezonden!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht volgt Ondrej Mazuch

Eerder vandaag raakte bekend dat Anderlecht niet langer geïnteresseerd is in de Zweedse verdediger Mattias Bjärsmyr, maar dat wil niet zeggen dat paars-wit de zoektocht naar defensieve versterking staakt. Zo duikt nu de naam van Ondrej Mazuch op.

Mazuch is een negentienjarige Tsjech die intussen al anderhalf jaar op de loonlijst van het Italiaanse Fiorentina staat. Bij de nummer vier uit de Serie A kon de 1,89 meter grote centrale verdediger echter nog niet doorbreken.

Desondanks de weinige speelminuten die Mazuch in Italië krijgt, zou hij toch op de nodige interesse kunnen rekenen. Zo zou onder andere Anderlecht de verrichtingen van de Tsjech van nabij volgen, dat melden althans Italiaanse bronnen.

voetbalkrant
 
goeie speler, speelde al sinds zijn 17e in de basis van FC Brno, en werd na het WK onder 20 in canada gekocht door Fiorentina, voor een bedag van 1 miljoen euro, samen met een Andere Tsjech, Jan Hable van hradec kralove, voor een recordbedrag voor hun club voor ˇ700000 euro.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Celtic legt Tsjechische back en Poolse keeper vast

Celtic legde dinsdag twee nieuwe spelers vast. Milan Misun komt per direct over van het Tsjechische Marila Pribram, Lukasz Zaluska verhuist komende zomer van Dundee United naar de club uit Glasgow. Misun tekende al voor vier seizoenen bij Celtic.

Coach Gordon Strachan is lovend over de achttienjarige linksback, die al 23 duels op het hoogste niveau in Tsjechië speelde. 'Hij is jong en heeft veel potentie. We zullen er alles aan doen hem in de toekomst succesvol te laten zijn bij Celtic', aldus Strachan op de clubsite.

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Roda hengelt naar Krajcik

Roda JC hengelt naar de gunsten van Matej Krajcik. De rechtervleugelverdediger van het Tsjechische Slavia Praag kan transfervrij vertrekken. De 30-jarige international was een van de uitblinkers in het UEFA Cupduel tegen Ajax afgelopen maand. De Tsjech stond aan de basis van beide Slaviatreffers.

telegraaf.nl
 
Roda JC hoopt de selectie te versterken met Matej Krajcik, zo meldt het Algemeen Dagblad. De 30-jarige Slowaakse international kan transfervrij worden overgenomen van het Tsjechische Slavia Praag.

Roda zou al een akkoord hebben bereikt met de rechtsback, maar diens zaakwaarnemer dreigt de deal te frustreren. Hij wil 75.000 euro vergoeding en dat weigert de Limburgse club te betalen.

FCupdate.nl

dit betekent naar mijn mening, dat slavia het nu wel heel moeilijk gaat krijgen:schrijven::wow::stout:, Topschutter is al weg, suchy word misschien verkocht aan hsv of everton, en dan nu gaat krajcik, nog is gratis, ook weg,, in het verleden heeft het gebleken bij zon leegloop dat het niet goedkomt met het team, en ik zelf als spartaan HOOP dat natuurlijk:lmfao::stout::dank:
 
Sparta praag zijn staf heeft eindelijk wat gedaan aan de spelerscrisis:

Zoals aan het begin van deze maand had ik al aangegeven dat er paar spelers mogen vertrekken bij sparta, maar nu heeft Kretinsky eindelijk woord gehouden,

zo werd vandaag bekent, dat Roman Hubnik 25 jaar van FK MOSKOU word overgenomen, die word namelijk voor een jaar verhuurt,

ook hebben ze Manuel Pamic 22 jaar gehuurd voor een jaar, maar wel met een koop optie van Red bull Salzburg

en hebben ze de duitse argentijn Sergio Peter 22 jaar van Blackburn rovers overgenomen

Ook zou de Pool Janusz Gancarczyk 24 jaar van Slozka Wroclaw in beeld zijn bij de spartanen, maar hier zouden meer clubs achter aan zitten, vooral de poolse Topclubs, en een handvol duitse en belgische clubs zouden achter hem aan zitten

Sergio peter was vorige maand op proef en liet meteen met een wedstrijd tegen sparta B een goede indruk achter, hij scoorde meteen 1 goal, en gaf een assist, ook was Mickael Jensen 17 jaar van Charlton athletic op proef, die zal binnekort waarschijnlijk ook een contract ondertekenen bij de pragenaren.

ook word er gespeculeerd op verschillende tsjechische sites, met name van de wat fanatiekere fansites, dat er ook een nederlandse speler in beeld zou zijn, en binnekort een contract ondertekent het gaat om een speler die in de eredivisie speeld, en voor nederland onder 21, ik zelf ben erg benieuwd.

later meer
 
Tsjechische proefspeler voor FC Zwolle

De selectie van FC Zwolle krijgt tijdens het trainingskamp in Portugal gezelschap van Jozef Horava (21). De Tsjechische middenvelder krijgt bij de Jupiler League-club de kans een contract in de wacht te slepen.
Horava, die uitkomt voor Sigma Olomouc, is een Tsjechisch jeugdinternational. Trainer Jan Everse heeft hoge verwachtingen van de testspeler. "Zijn cv is veelbelovend, maar ik wil hem zelf aan het werk zien", zegt Everse in gesprek met VI.

Overigens is de club nog op zoek naar een spits. Eerder dit seizoen liet Everse vijf spelers vertrekken. Chiel-Jan Schultink, Kees Pluijm, Jasper Voorintholt, Thiago Grizolli en Esteban Giglio verlieten FC Zwolle. Daardoor zit de trainer nu krap in zijn aanvallende opties.
 
Bovenaan