Nog iets speciaals te doen in Praag in november/december?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zijn er mensen die nog inside tips hebben om iets speciaals te doen in Praag in november/december? (Zijn er van 5 tot en met 11 nov. en van 4 tot en met 9 dec.). Met speciaals bedoel ik niet de "gewone" (overigens ook leuke) dingen zoals de opera's, festivals en kerstmarkten, maar iets kleins, gezelligs, waar niet direct de hele wereld op af komt. Dit kan zijn een leuke party, maar ook een proeverij of een speciale tentoonstelling o.i.d. (of wellicht een nieuw restaurantje). Ik hoor het graag!:stout:

Wij zijn net terug van 4 dagen Praag.

Wat ik heel erg leuk vind ( en ik kende het concept nog niet) is een tent in Praag vlakbij het Muzeum plein waar je met een aantal aan een eigen tafel zit met je eigen biertap op die tafel.
Je krijgt per persoon een glas en tappen maar. Via de computer wordt de getapte liters bijgehouden en getoond op een display boven op de tap van je tafel.
Op de muur staat online een top 8 afgebeeld van de tafels die de meeste liters hebben getapt.
Bij ons was dat een tafel met daaraan een 8-tal Ieren ( hoe kan het ook anders )
Voor service kon je ook op een knop drukken dan kwam het personeel langs om je wens op te nemen (bijv. een glas wijn of wat te eten)
Je kan er overigens ook volwaardig dineren.
Bierprijs 37 kronen per halve liter.

Muziek was ook erg gaaf, kortom we hebben een topavond gehad.

Freddy2005

† In Memoriam
..... een tent in Praag vlakbij het Muzeum plein waar je met een aantal aan een eigen tafel zit met je eigen biertap op die tafel.
Je krijgt per persoon een glas en tappen maar. Via de computer wordt de getapte liters bijgehouden en getoond op een display boven op de tap van je tafel. ....
Was het deze ? thepub.cz

Er zijn er trouwens nog twee van deze keten in Praag.

Nee Freddy deze was het niet. Ik heb er overigens ook nog één gezien vlakbij het Staromestska

Ik zoek me suf naar die kroeg.
We zijn toen uitgestapt bij metro Museum en daar was het ongeveer 100 meter van één van de uitgangen.

Ik heb hem!!!!! De Beer Factory.

Yep, zelfs dan. Ga maar eens naar de kroeg in een straatje achter het plein, dan betaal je 20, hooguit 24 kronen.

Maar ik bedoel het niet zuur hoor, jullie hebben daar een leuke avond gehad, dus dan is het goed. :)

Ok Punk, je hebt gelijk want ook die kroeg heb ik gevonden in Praag,
maar net wat je zegt ik vond het zo ontzettend leuk concept..

Onze jongste heeft daar voor het eerst eens echt een flinke pot bier gedronken en waarom????? omdat hij het zelf mocht tappen.....:wow:
Geweldig toch?

feertje22 schreef:
Onze jongste heeft daar voor het eerst eens echt een flinke pot bier gedronken en waarom????? omdat hij het zelf mocht tappen.....:wow:
Geweldig toch?
Absoluut. Alleen al omdat zoiets in Nederland volstrekt onmogelijk is. Ik heb niets gezegd. ;)

Bij de vestigingen van Jarmark (o.a. Vodickova (Lucerna) hebben ze dit concept ook. Atmosfeer is daar een tikje meer Tsjechisch dan bij Beer Factory.

op een aantal plaatsen in de stad wordt er kerstmarkt gehouden ... (voor wie daar van houdt.) -

een winterse wandeling rond Petrin is ook wel fijn ..met wat geluk kan je de stad onder een laagje sneeuw zien..

:stout:Oei..probeer ik hem hier juist te ontvluchten...

Bij de vestigingen van Jarmark (o.a. Vodickova (Lucerna) hebben ze dit concept ook. Atmosfeer is daar een tikje meer Tsjechisch dan bij Beer Factory.
In ieder geval bedankt voor de tips: Dan heb ik zelf ook nog een tip voor wie van zelf tappen houdt: de Pivovarsky Dum (in mijn fotogalerij staat er ook een foto van). Echt Tsjechisch, maar ook wel wat toeristisch.

Vodnik

† In Memoriam
Nou Punk, 20 - 24 czk voor een pilsje net buiten het centrum? Dan is je straal rondom centrum wel erg ruim hoor (19 czk bij Kovarna tegenover vodafone centre maar dat is wel eind vinorhadska, 3,k km vanaf Museum)
37 czkis zo slecht nog niet als je je realiseerd dat een pilsje op Stare mesto namesti al 80czk kost!

37 czkis zo slecht nog niet als je je realiseerd dat een pilsje op Stare mesto namesti al 80czk kost!

En zeker niet gezien de geweldige atmosfeer die wij daar mee hebben mogen maken.
Daarbij is de atmosfeer bij Kovarna ook geweldig maar anders, echt anders dan bij de Beer Factory

Nou Punk, 20 - 24 czk voor een pilsje net buiten het centrum? Dan is je straal rondom centrum wel erg ruim hoor
Nee hoor, ik heb het over kroegen in het centrum, niet erbuiten. Maar je moet uiteraard wel de achterafstraatjes in, niet de meest toeristische plekken uitzoeken. Neem bijvoorbeeld deze kroeg in Masna: 21 kronen voor een halve liter Gambrinus en Kozel kost 23 kronen. En zo zijn er echt nog veel meer in het centrum, hoor... :ja:

Maar goed, we dwalen af (zoals gebruikelijk als het over bier gaat). :bloos2:

Mijn vraag iets concreter.

Misschien moet ik m'n vraag nog wat concretiseren. Ken Praag zelf echt heel goed, maar als je in Nederland zit ken je niet alle dagelijkse ins en outs. Op dit forum las ik bijvoorbeeld dat onlangs de Oriënt Express in Praag was, nou, dat had ik óf niet, óf veel later geweten. Dat zijn nou dingen die ik leuk vind. Maar ook dingen zoals een kleine(re) expositie, leuke bandjes in kelders, een speciale avond in een bepaald restaurant etc. DUSSSS>>>TIPS ZIJN WELKOM!!!

iets leuk, moois of spannendst

Dag lieve mensen,

Ik zie dit berichtje van mijn wettige echtgenoot net pas.
We gaan inderdaad in november en december een weekje naar ons huisje in Senohraby.
Ik was al verrast met een overnachting in een hotelletje ergens in het centrum van Praag. Maar dat ze mij nog meer wil verassen met iets leuks dat is niet alleen leuk maar ook bewonderenswaardig temeer ik eigelijk vind dat ik haar eens zou moeten verrassen met iets leuk, moois of spannendst.

Vandaar de vraag weet iemand zo iets: leuk, moois of spannendst te doen, te zien, of te ondergaan in Praag?

Meld het mij dan graag via een persoonlijke mail, :wijs:
Als tegenprestatie zal ik dan van deze belevenissen verslag doen op dit forum.

Ja en de bierprijzen-tabel is mooi meegenomen maar leuk of spanend kan ik het niet echt noemen.
Waar houden dan wel van:
* Wandelen in parken en onbekende wijken van Praag.
* Het bezoeken van oude kerken, kastelen, burchten en andere Religieuze gebouwen.
* Jugendstil, Art-deco, Praagse Sezession.
* Antiek winkeltjes op het gebied van Jugendstil, Art-deco, en de Praagse Sezession.
* Bijzondere uitvoeringen van concerten en opera’s van Mozart en Dvorak.:fluit:
* Oude literaire cafés en brouwerijen of bierzalen zoals U Fleku en U Kalicha en natuurlijk de gouden tijger.
* Impressionistische kunst.
* Tsjechische Gastronomie en specialiteiten uit de Bohème. Nog altijd op zoek naar de beste goulashsoep in brood.
* Uitgaan tot in de kleine uurtjes.
* Club en discotheek bezoeken geen dansavonden maar wat :zweep: extravagant/pikant:wow: mag best.

Zo dit zijn zo maar een paar dingen die we leuk vinden, uiteraard zijn er nog veel meer te noemen maar wie zit daar nou op te wachten!

Voor die gene die dit wel gelezen hebben maar niets hebben aan te bevelen, dank voor het lezen, maar voor de rest geld laat het vooral horen en zie het als een uitdaging!!!

M.V.G.
Boeda

Bovenaan